Skip to main content
eli adsl liittymäni pätkii edeleen vaikka häiriötiedotteiden mukaan asia olisi korjattu kuopiossa, ei pidä paikaansa:

PING www.l.google.com (74.125.79.99): 56 data bytes
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=0 ttl=51 time=53.722 ms
Request timeout for icmp_seq 1
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=2 ttl=51 time=53.293 ms
Request timeout for icmp_seq 3
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=4 ttl=51 time=55.728 ms
Request timeout for icmp_seq 5
Request timeout for icmp_seq 6
Request timeout for icmp_seq 7
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=8 ttl=51 time=55.876 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=9 ttl=51 time=55.273 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=10 ttl=51 time=55.593 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=11 ttl=51 time=52.959 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=12 ttl=51 time=55.265 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=13 ttl=51 time=55.496 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=14 ttl=51 time=51.148 ms

--- http://www.l.google.com ping statistics ---
15 packets transmitted, 10 packets received, 33.3% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 51.148/54.435/55.876/1.497 ms


ongelma alkoi maanantaina 19.4 ja pätkiminen on jatkunut enemmän tai vähemmän tähän päivään asti, puhelinpalvelussa oli tiedote että 'asiaa korjataan' tiistaina kun soitin sinne ja nyt häiriötiedotteissa lukee että 'vika on korjattu'. korjaus ei ole ollut kyllä mitenkään hyvä...
Tökkii myös Leväsellä itseasiassa koko viikon ollut jotain häikkää
yleensä alkuillasta toimii normaalisti ja joskus 18-19 aikaan ei toimi sitten mitenkään, kun taas sitten myöhemmin illalla taas toimii
koettakaa saada nyt korjattua nämä viat !!!!! rupeaa jo vituttamaan !!!
Korvausta... tietenkin ilmaista helpson aikaa.....uttiv
Tähän keskusteluun ilmeisesti ei saa vastausta Sonera-asiantuntijalta, että voisi kertoa mikä on homman nimi ja miksi netti on pätkinyt Kuopiossa koko viikon ajan ja onko asiaan tulossa korjausta ja täytyykö maksaa täyttä nettilaskua jos netti vaikka 1/4 ajan laskutuskaudesta ei toimi vaan pätkii ja toimii jos toimii?
Tahtoisin tietää seuraavaa;
a) Mitä Sonera tekee asian suhteen?
b) Mitä korvauksia katkoksesta on tarkoitus asiakkaille suorittaa?
c) Mistä löytyy puhelinnumero josta pääsee asiakaspalveluun puhumaan ihmiselle joka tietää asioista jotain. Vianselvitysautomaatti alkoi kypsyttää noin kymmenessä sekunnissa, ja vaadittiin runsasta itsehillinän käyttöä että koko puhelin ei päätynyt pihamaalle.

Oletteko te nyt ihan aikuisten oikeasti tosissanne tämän palvelun suhteen?

Harkitsen vakavasti liittymän vaihtoa kilpailevalle firmalle, ehkä siellä on toimivampi yhteys ja ihmisystävällisempi asiakaspalvelu.
MikaT:n esittämiin kysymyksiin kaipaisin itsekin vastauksia...
Olen hyvin pian entinen Soneran asiakas jos vastauksia ei tule ja ennenkaikkea jos palvelun taso ei parane!
Tehkää kirjallinen reklamaatio vaatimuksineen kirjattuna kirjeenä Soneralle. Käsittelyaika n. 6-12kk. Vaatii sen 30 minuuttia kirjoittelua, mutta jos korvausta haluaa, niin tämä on ainoa keino tässä firmassa. Soneran tantat saavat pyyhkiä perseensä Helpsonin kuponkeihin. "Lahjakortti" ei ole lain mukaan pätevä korvaus, eikä siihen asiakkaan tarvitse siis tyytyä. Kuluttajavirastolta kannattaa myös kysellä mitä jatkuvan Soneran toimesta tapahtuvan sopimuksen rikkomisen kanssa kannattaa tehdä. Selväähän se on, että he suosittelevat sopimuksen purkamista, mutta samalla alkaa myös sieltä suunnalta asian selvittely kun valituksia tippuu täysin oikeutetusti kymmeniltä, sadoilta, tuhansilta käyttäjiltä.
Toivottavasti tämä Soneran (ja monen muunkin operaattorin) ylimielinen toiminta saadaan viranomaisten toimesta jokupäivä kuriin yllä mainituilla toimenpiteillä, sillä monella paikkakunnalla ei ole vaihtoehtoja valita.

Sonera itse ei voi asialle tehdä mitään, koska kykenevät työntekijät ja resurssit puuttuvat. Moni vähänkin asiaan perehtynyt kotikäyttäjäkin paikallistaa vian 10 minuutissa, mutta ei soneran "asiantuntijat".

t. Todellinen Sonera asiantuntija.
-----------------------------
Laajakaistavika Kuopiossa korjattu

Vika alkoi 22.4.2010 klo 19:00.
Vika korjattu 22.4.2010 klo 22:05.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.

TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
-----------------------------

No miksi taas kun koneen pistin päälle, toimi netti taas, Luulin, että oi herran siunaus jumala.
Nytkö se sitten toimii. No sitten 5 minuutin päästä meni taas kiinni. Että se vain pomppaa ulos vain netistä.
Ja sitten johto vain seinästä irti ja sitten toimii taas. Kohta menee tuo liitin rikki ja se pitää sitten ostaa itse.

Meni kyllä tämä viikko ihan perseestä. En saanu viikonlopuksi varmastikkaan mitään täysin toimivaa nettiä, niin taidan mennä tuonne viikonlopuksi karkuun "Elisan" netin luokse, kun on kuulemma toiminut kuin unelma.
Varmasti vika on ensiviikollakin, kun eihän se sonera maksa noille työntekijöille viikonloppu töitä mistään, että taitaa monella ihmisellä mennä viikonloppu pilalle.
Moni käynyt ostamassa uuden modeemin ja soittaneet vaikka ja mihin. Monella varmasti tuli kustantamaan tämäkin hupakka tosi paljon omasta pussista, vaikka vika on soneran päässä tai jossain siellä välissä.

Tässä tänä aamuna nytten, kun käy uutiset katsomassa ja kaikki muut jutut. Sähköpostit, niin on jo 4 kertaa pompannut netistä pois.

Minkälaisia vikoja teillä muilla on, että onko kaikilla samat.
-Modeemi on resetoitu ja asetukset on pistetty takaisin. Oltu vähän niinkuin joku 100% nörtti tässä koko viikko ja räjähtää pää. Vitutus prosentti on vieläkin se 220%

Kiitos sonera, kun olette niin kivoja.
Pisteet laskee.
Saapahan nähdä milloin tämä vika saadaan korjattua. Nyt tällä hetkellä yhteys pelaa normaalisti mutta esim. eilen illalla yhteys alkoi hyytymään ja lopulta modeemi ei saanut edes ip-osoitetta mistään. Jää nähtäväksi hyytyykö taas tänään illalla kun ihmiset palailee töistä kotiin ja alkaavat surffaamaan jolloin verkkoon tulee enemmän kuormitusta.

Tästäkin ongelmasta jo tullut se 60e turhia kuluja kun alkuun luultiin että tuo 3v vanha modeemi on hajonnut ja vaihdettiin uuteen.

Paljon olisi Soneralla oppimista noista tiedotusasioistakin. Noilla häiriötiedotteilla voi pyyhkiä perseensä, niistä ei ole mitään apua koska niissä ei kerroa mitään viasta ja päivämäärät on päin helvettiä.

Lisäksi Soneralla on nyt varmasti ihan järkyttävä määrä "turhia" vikailmoituksia kahlattavana läpi kun koko pohjois-savo on jättänyt vikailmoituksen laajakaistaliittymästään. Tältäkin olisi voitu välttyä jos asiakaspalvelussa olisi oikeita ihmisiä vastaamassa tuon robotin sijaan. Oikea asiakaspalvelija olisi suoraan nähnyt koneelta että nyt siellä on isompi vika ja kertonut tästä asiakkaalle eikä jokaisesta liittymästä olisi tullut vikailmoituksia.

Jos koko viikonlopun jatkuu tämä pätkiminen niin veikkaan että Soneralta poistuu melko monta asiakasta. Tästäkin perheestä äkkiä laskettuna noin 5 liittymää vaihtaa firmaa.

EDIT: Lisätään sen verran että eilen ja toissapäivänä tein testejä silloin kun yhteys toimi normaalisti, sekä hidasteluna aikana.

Pingasin (todennäköisesti) lähintä gatewayta jonka näin modeemin asetuksista. (ping -t 80.223.80.1)
Samoin pingasin myös toista DNS:ää jonka osoitteen katsoin modeemistani. (ping -t 192.89.123.231)
Kaikilla pingauskerroilla annoin pingin juosta vähän reilun 100:n pingauksen verran.

Normaalisti toimiessa kaikki pingit luonnollisesti meni läpi.
Hidastelun aikana alkoi noin 30% pingeistä kadota jonnekkin.
Kun yhteys oli käytännössä käyttökelvoton niin pingeistä 50-70% katosi.
Ei ole ihmeitten aika ohi..
Ensimmäinen häiriötiedote joka on sinne päin, kun on vikaa niin kerrotaan siitä eikä olla tuppisuuna.
Nyt kun saadaan vielä vika korjattua ja hyvä mieli asiakkaille jollain sopivalla tavalla niin pelastuu mitä on pelastettavissa.

Miettikää Soneralla mitä varten häiriötiedotteen sivu on olemassa ja mitä asiakkaat niiltä haluaa.
En minä halua nähdä sieltä että on ollut vika joka on korjattu.
Ovatkohan korjanneet tätä viikonlopun aikana.
Itse olen pakolaisena nytten mennyt tyttökaverin luo viikonlopuksi "Elisan netin" luo. Niin en ole kokeillut, että toimiiko sitten Sonera ollenkaan nytten.
Jos joku voi pistää, niin tietäis, että mitä pitää odottaa tuossa maanantaina, että onko vitutus prosentti silloinkin tuleva tapahtuma Kuopiossa. hah hah.

Ei varmaan ole viikonloppuna nämä ole tehneet mitään.
Ihan kiltisti on verkot ainakin eilisen lauantain pelannu, jossain välissä ilmeisesti ollu hetkellinen katkos, mutta se on yhtä hyvin voinut olla jossain maailmalla Soneran verkkojen ulkopuolella.

Jos tuntuu mystiikkaa vielä olevan, niin perinteinen virrat ja puhelinpiuha irti ja takaisin kannattaa aina kokeilla. Viikonlopun aikana Soneran omat gatewayt ja DNS-palvelimet eivät vastanneet pingeihin... ennenkuin omassa päässä käytti puhelinpistoketta irti. 🙂
Soneran laajakaistassa on ollut lyhyitä häiröitä Pohjois-Savon alueelle.
Vika on 23.4. aamulla korjattu.
Mikäli yhteys ei edelleenkään toimi tarkistakaa modeeminne VPI/VCI-asetukset.

Pahoittelemme häiriöistä aiheutuvaa haittaa.

Mikäli yhteys ei toimi, tulee modeemi käynnistää uudestaan ennen vikailmoituksen jättämistä.

---------------------------------------

Oikeasti voiko olla näin perseestä tämä Sonera. Te olette niin vitun perseestä siellä.
Vittu sama vika jatkuu. Pistin vikatiedotteen, vaikka se ei hyövytä mitään.
-On tarkistettu VPI/VCi. 0/33 on ja Siellä on automaatti yes.
-Tuli viestikin tuossa Soneralta, että vika on korjattu.
Pohjois-Savon alueella oli havaittu viime viikon aikana häiriötilannetta, joka oli vaikuttanut laajakaista -liittymiimme alueella. Häiriötilanne oli korjattu lopullisesti 23.4.2010 mennessä. Pahoittelemme häiriötilanteesta aiheutunutta harmia.

Jos alueella olevassa liittymässämme on kuitenkin vielä 23.4.2010 jälkeen ilmennyt häiriötä, kannattaa ensimmäisenä koittaa liittymässä käytössä olevien laitteiden uudelleen käynnistämistä. Jos ongelma jatkuu, ongelmasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme puhelimitse tai Omien Sivujemme kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
"Pohjois-Savon alueella oli havaittu viime viikon aikana häiriötilannetta, joka oli vaikuttanut laajakaista -liittymiimme alueella. Häiriötilanne oli korjattu lopullisesti 23.4.2010 mennessä. Pahoittelemme häiriötilanteesta aiheutunutta harmia."

Mielenkiintoinen sana tuo lopullisesti. Omalla kohdallani netti saatiin Soneran puolelta pystyyn tänään. Tuo pieni, väliaikainen katsos tarkoitti kohdallamme viikon täydellistä nettipimentoa. On säädetty, koodattu ja moodattu. Softat uusittiin ja lopulta hassasin rahat uuteen modeemiinkin, kun arvoisa nettibottinne, tiedotteenne ja jopa paikallinen sonerakauppias sanoi vikatilanteen olevan ohitse.

En voi enää sanoa edes olevani pettynyt. Olen raivoissani viikon jäljiltä ja huutanut kurkkuni käheäksi robotillenne, jonka paras neuvo on ladata netistä avustaja?! PERKELE MITÄ TOUHUA!
soittakaa ** jo minulle.
Pitää ** jonottaa jossain **. Eikä kukaan vastaa.

Vittu paska Sonera paska.
Megabass: Liittymästäsi on kirjattu vikailmoitus, joka on tällä hetkellä käsittelyssä. Vikailmoitus pyritään käsittelemään mahdollisimman nopeasti. Vikapalvelumme on sinuun vielä erikseen yhteydessä, jos ongelman selvittämiseksi tarvitaan lisätietoja. Saat myös ilmoituksen, kun vikailmoitus on tutkittu ja selvitetty loppuu.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Raivo kirjoitti:
"Pohjois-Savon alueella oli havaittu viime viikon aikana häiriötilannetta, joka oli vaikuttanut laajakaista -liittymiimme alueella. Häiriötilanne oli korjattu lopullisesti 23.4.2010 mennessä. Pahoittelemme häiriötilanteesta aiheutunutta harmia."

Mielenkiintoinen sana tuo lopullisesti. Omalla kohdallani netti saatiin Soneran puolelta pystyyn tänään. Tuo pieni, väliaikainen katsos tarkoitti kohdallamme viikon täydellistä nettipimentoa. On säädetty, koodattu ja moodattu. Softat uusittiin ja lopulta hassasin rahat uuteen modeemiinkin, kun arvoisa nettibottinne, tiedotteenne ja jopa paikallinen sonerakauppias sanoi vikatilanteen olevan ohitse.


Edellisen viestistini lopullisesti sanavalinta ei ollut hyvä tässä tapauksessa. Viittasin edellisessä viestissäni siihen, että alueella tiedossamme ollut yleinen häiriötilanne oli korjattu 23.4. mennessä. Vaikka yleinen ongelmatilanne oli korjattu, yksittäisissä liittymissä on kuitenkin tämän jälkeenkin voinut ilmetä eri syistä ongelmatilanteita.

Mikäli jollakin liittymällämme on yhä ilmennyt jonkilaista ongelmatilannetta alueella, asiasta on kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, jotta liittymän ongelmatilanne pystytään selvittämään.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Netti saatiin kuntoon ja pulssikin palannut pikkuhiljaa normaalilukemiin, joten on palautteen aika. Sami on oikeassa että vikaa on paha lähteä korjaamaan ilman vikailmoitusta. Asiassa on kuitenkin pari itse (ja tietoisesti?) aiheuttamaanne ongelmaa. Asentajakäynti maksaa n 100€ jos vika on asiakkaan puolella. Moni osaa hoitaa oman puolen ongelmat varsin hyvin itsekin, joten haluaa olla varma, että ongelma on verkossa ennen vikailmoituksen tekoa. Kun sitten bottinne ilmoittaa linjan toimivan, vaikka todellisuudessa näin ei ole ja häiriötiedotteenne lupailevat hommien olevan hoidettu, niin mahtaako Ossi Opiskelija riskata vikailmoituksen kanssa? Jos tämä ei vielä sido mihinkään, olisi siitä hyvä ilmoittaa ennen ilmoituksen tekoa, jotta kynnys madaltuisi.

Vastaa