Skip to main content
Palvelu: Laajakaista

Tuotekuvaus:

Kodin Netti ADSL toimitetaan kotiin olemassa olevan puhelinverkon kautta. Liittymän nopeus on parhaimmillaan 24 Mbit/s, jolla voit helposti katsella liikkuvaa kuvaa, pelata verkossa jne. Liittymän yhteyden muodostamisessa päätelaitteena toimii ADSL-modeemi.

Kodin Netti Valokuitu tarjoaa huippunopean laajakaistaliittymän, joka mahdollistaa parhaimmillaan 100 Mbit/s nopeuden. Valokuitu-liittymät toteutetaan valokuitutekniikalla, lukuun ottamatta Kaapelimodeemi -talouksia, joiden yhteyksissä hyödynnetään Soneran kaapeli-TV-verkkoa. Liittymätapa riippuu taloyhtiösi sisäverkosta.

Liikkuva Laajakaista on kännykkäverkkoa USB-modeemin (Nettitikun) kautta hyödyntävä laajakaistayhteys käytettäväksi kannettavalla tai pöytämallin tietokoneella. Liikkuva Laajakaista toimii kaikkialla, missä kännykkä kuuluu. Parhaat nopeudet saat 3G-alueilla.

Liittymän nopeus:

Kodin Netti ADSL -liittymän nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta vähintään kolmasosa tästä nopeudesta.

Kodin Netti Valokuitu -liittymän nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta vähintään puolet tästä nopeudesta ja muista Valokuitu–liittymistä poiketen kaapelimodeemi 100Mbit – liittymissä nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta vähintään kolmasosa tästä nopeudesta.

Saatavuus:

Saatavuus voi vaihdella alueittain. Tarkista tuotteen saatavuus osoitteeseesi alla olevista linkeistä:



Ongelmanratkaisu:



Katso myös:



Kerro meille mitä tietoa jäit kaipaamaan.
Tähän ketjuun kirjoitettu viesti siirretty omaksi ketjuksi tänne.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Suuresti tuo auttaakin saatavuuden tarkastamiseksi, kun alla olevasta linkistä "Laajakaista ADSL ja Extra" vastaukseksi tulee vain alimpana oleva teksti...

----
Saatavuus:

Saatavuus voi vaihdella alueittain. Tarkista tuotteen saatavuus osoitteeseesi alla olevista linkeistä:

Laajakaista ADSL ja Extra
Laajakaista Langaton
Liikkuva Laajakaista
-----

HTTP Status 404 - /eshop-bb/kauppa/pcOrBroadband.do

type Status report

message /eshop-bb/kauppa/pcOrBroadband.do

description The requested resource (/eshop-bb/kauppa/pcOrBroadband.do) is not available.
Chandi: Kiitos ilmoituksestasi. Sonera Laajakaista -liittymiemme saatavuussivu on tällä hetkellä poissa käytöstä ja tilalle on tulossa uudistetut saatavuuden tarkistus -sivumme.

Sonera Laajakaista ADSL ja Extra -lliittymiemme saatavuuden voi tällä hetkellä tarkistaa maksuttoman myyntipalvelumme 0800 133133 kautta.
Hitot me asiakkaat olla kiinnostuneita teidän superlatiiveistanne ja mainoslässytyksestänne !
Niitä lukiessa tulee vahvasti mieleen, että joko halutaan sumuttaa asiakasta, tai kirjoittajalla ei ole ollut mitään tietoa siitä, mitä on myymässä.
Pistäkää hinnat ja saatavuudet yksikäsitteisen selkeästi näkyviin.

Ainakaan itseäni ei myöskään kiinnosta mitkään tyrkytetyt 'tietoturva' -lisukkeet.
Kaikki turhat lisukkeet pois ja pelkän liittymän hinta näkyviin.
Täytyy kysellä tätä kautta, kun ei muutoin onnistu edes omien sivujen kautta kysellä tätä ja ajanvarauskalenterissa ei ole yhtään aikaa tälle viikolle, enkä ala jonottamaan puhelimitse. Eli naapurini sai Soneran uutena asiakkaana kiinteän laajakaistan hintaan 16,90 €/kk, kun minä vanhana asiakkaana olen maksanut siitä 37,00 €/kk jo toistakymmentävuotta. Jos nyt irtisanon liittymäni, miten kauan minun pitää olla sitä ilman, jotta minut katsotaan uudeksi asiakkaaksi ja saan laajakaistaliittymän samaan hintaan kuin naapurini? Eikö omille sivujen kautta voisi käydä sähköpostiviestittelyä Soneran kanssa ettei tarvitsis näin yleisesti?
rebecca kirjoitti:
Täytyy kysellä tätä kautta, kun ei muutoin onnistu edes omien sivujen kautta kysellä tätä ja ajanvarauskalenterissa ei ole yhtään aikaa tälle viikolle, enkä ala jonottamaan puhelimitse. Eli naapurini sai Soneran uutena asiakkaana kiinteän laajakaistan hintaan 16,90 €/kk, kun minä vanhana asiakkaana olen maksanut siitä 37,00 €/kk jo toistakymmentävuotta. Jos nyt irtisanon liittymäni, miten kauan minun pitää olla sitä ilman, jotta minut katsotaan uudeksi asiakkaaksi ja saan laajakaistaliittymän samaan hintaan kuin naapurini? Eikö omille sivujen kautta voisi käydä sähköpostiviestittelyä Soneran kanssa ettei tarvitsis näin yleisesti?


Liittymäsi on tällä hetkellä toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella, jolloin hinnoittelu perustuu alueen listahintoihin. 16,90e/kk hintaa meillä ei ole kiinteälle laajakaistalle sinun alueellasi, mutta muita kampanjoita kyllä löytyy. Suosittelenkin, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30), niin voimme katsoa sinulle parhaiten soveltuvan ratkaisun. Irtisanomista ei tarvita, sillä hinnoittelua voidaan tarkistaa muutenkin. Ehtona kampanjahinnoille on 24kk:n määräaikainen sopimus. Mikäli et tahdo soittaa asiakaspalveluumme, voit jättää myös palvelupyynnön Omien Sivujen kautta.
"ADSL laajakaista -liittymän nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta vähintään kolmasosa tästä nopeudesta."

Jaa - niinkö se on. Lasketaas: 3.44 x 100 / 24 =14,33 % joka on siis vain seitsemäs osa luvatusta.

Mulla oli tuon Soneran nopeustestin tulos 4.44 / 0.53

Sitten eräällä toisella nopeustestillä tuli heti perään tulokseksi 7.0 / 778,8 mbps.

tuo seiskakaan ei ole kolmatta osaa.

Miten nuo nopeustestit heittävä noin kauheesti. ja tuo lähetysnopeus arvot mua hämää.
vaikka latausnopeuden ero on noin puolet, niin miten voi olla lähetysnopeus 0,53 ja 778,8 mbps ??

Vaikka Soneran nopeustestissä arvot ilmoitetaan mbit/s ja tuolla toisella nopeustestillä mbps.
niin molemmathan tarkoittavat samaa asiaa vaan olenko ymmärtänyt taas jotain väärin. ??

olen tähän asti olllut näköjään turhaan tyytyväinen laajakaistaani. näen nyt että olen maksanut täysin turhasta. no, määräaikainen soppari päättyy toukokuussa, joten sen jälkeen bye bye Sonera.
Moi Laura,
Oletko ollut jutuissa Teknisen Asiakaspalvelun kanssa näistä nopeuksista? Jos heittoja on, nopeus jää alle palvelukuvauksen ynnä muuta, on ehdottomasti aihetta lähteä tutkimaan, mistä tämä johtuu. Ota ihmeessä yhteyttä, niin saadaan selvyys asiaan! Tämä selviää kyllä!
Soitin teniseen tukeen viime perjantaina 23.11. Tein vikailmoituksen ja sieltä sanottiin että otetaan yhteyttä 48 tunnin sisällä. Eli sitä odotellessa.... Pitkät ovat tunnit siellä päässä.

Kysyin myös että pääseekö Soneralle suoraan ollenkaan niin ettei tarttis kuunnella automaattista höpinää ja samojen asioiden toistoja varttia. Ei kuulemma voi. Korjatkaa tämä asia.

soitin ensin toisesta asiasta asiakaspalveluun, kuuntelin automaattilöpinät ja vasta kun en puhunut mitään puhetunnisteeseen, niin hetken päästä yhdistyi henkilökohtaiseen aspaan.
sitten aspa yhdisti tekniseen tukeen, ja taas kuuntelin automaattilöpinöitä samat litanjat toiseen kertaan peräkkäin ennen kun sain oikean ihmisen kanssa puhua.
raivostuttavaa !!!

Luulisi että teillä on siellä oikeitakin ihmisiä töissä. Automaatin kanssa on vaikea keskustella, ja ne laitteistotestaukset on varmaan useimmat tehneet jo yksin ensin mitä mekaaninen ääni käskee tekemään.
Hei Laura!

Olethan jo saanut soiton Teknisestä Asiakaspalvelustamme?

Ikävä kuulla, että olet kokenut yhteydenoton Asiakaspalveluumme noin hankalaksi. Välitän antamasi palautteen eteenpäin. Mukavaa joulunodotusta sinulle!
viewtopic.php?f=86&t=10979&p=49880#p49880

että näin....Kirjoittaja Joakim » 01 Joulu 2012, 10:16 "Tiedoissamme lukee, että olette sopineet, että käyt testaamassa modeemin toimivuuden Sonera Kaupassa. Onko tässä tullut väärinkäsitys ja siksi et ole saanut soittoa? Pahoittelen, jos emme ole pitäneet lupaustamme."

ja puppua mistään tuollaisesta oltiin sovittu. vaan testattiin minun aika uudehko modeemi ja sitten sanoivat että tekevät vikailmoituksen ja asentaja käy tuolla jakelukeskuksessa tai missä lie tolpalla ja ottavat 48 tunnin sisällä yhteyttä.

miten kummassa teillä voidaan kirjoittaa asiakastietoihin ihan mitä sattuu.

viisi kuukautta kitukautta Soneran kanssa ja sitten bai bai. Mulle riittii tätä "hyvää" , kun tämä möhläys teiltä ei suinkaan ollut se ensimmäinen. Ja en jaksa odottaa liekö viimeinen - tuskin.
Hei Laura,

Ikävä kuulla että asiat eivät ole menneet niin kuin pitää. Pahoittelumme siitä.

Onko yhteydessä vielä ongelmaa? Jos vikaa on edelleen niin olethan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää ongelmaa.

Olethan huomannut että voit jättää vikailmoituksen myös verkossa, palvelupyyntölomakkeella.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
No eipä ole tapahtunut mitään.

Ei ole mun asia uudestaan olla yhteydessä samasta asiasta, kun tein jo kerran vikailmoituksen, mistä on kohta kaksi viikkoa. Ja luvattiin olla yhteydessä parin vuorokauden sisällä.

hoitakaa hommanne !!
Nyt on sitten kulunut puolitoista kuukautta vikailmoituksen jättämisestä, eikä mitään yhteydenottoa. On se 48 tuntia teillä todella venyvä käsite. kun luvattiin olla yhteydessä sen ajan puitteissa
Netti yhä hitaalla vaikka maksan 24 megasa.

teette todellakin päätöksen helpoksi toiselle operaattorille siirtymisestä.
Hei Laura

Olit ollut yhteydessä Asiakaspalveluumme ja sinulle oli tilattu meidän KotiTV palvelu. KotiTV:n mukana tulee uusi Thomson modeemi. Kokeile nopeuksia tämän modeemin kanssa. Mikäli ongelma jatkuu, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Toivotaan, että modeemin vaihto korjaa ongelman.

Eihän sinulla ole käytössä pitkää puhelinjohtoa modeemista puhelinpistokkeelle? Pitkä puhelinjohto aiheuttaa monesti tämän tyyppisiä ongelmia.
Juu todellakin sonera viihde tuli - ja meni melkein samantien. ihan kaamee.
tuli kokeilluksi Thomsonin matolaatikkoa. netti ei toiminut senkään vertaa.

kiitos ja näkemiin.
Sain tänään posti.sonera.fi:stä viestin: Miksi laajakaistojen nopeus vaihtelee?
Sen linkkiketjussa oli lopuksi linkki: "Mittaa laajakaistasi nopeus Soneran nopeustestillä"

Näin tein ja sain Soneran Nopeustestillä seuraavat tulokset:
viive: 147 ms Lataus: 12,32 Mbps Lähetys: 0,77 Mbps
Ihmettelen näin saamiani mittaustuloksia, koska eräät muut mittarit näyttävät jotakin ihan muuta.

Modeemini ja lähimmän keskuksen välinen
ADSL-statistiikka ja BERT-testaus antaa seuraavat tulokset:
Lataus: 21,366 Mbps Lähetys: 1,023 Mbps
---- tämä lienee lähinnä sitä teknistä nopeutta, johon verkon pitäisi pystyä!?!
---- modeemi antaa " Lataus: 23,821 Mbps Lähetys: 1,310 Mbps

Testatessani yhteyttäni u:3gz6a1pb]Speedtest.net mittarilla[/u:3gz6a1pb] Tallinnassa olevaan Elisan palvelimeen,
joka mielestäni vastaa loogisesti Soneran nopeustestiä Soneran palvelimeen,
saan seuraavat arvot: viive: 26 ms Lataus: 18,21 Mbps Lähetys: 0,87 Mbps

Saamassani viestissä perustellaan useilla teknisillä seikoilla yhteyden alhaista suorituskykyä, mutta ainakin oman liittymäni osalta niin modeemi, asunnon sisäjohdotus, taloverkko talojakamoon ja siitä kohtuullisen pitkä vuonna 1967 rakennettu telekaapelointi (jota on varmaankin hieman parrannettu ainakin osalta matkaa vuosien aikana) eivät ole syy sille, että Sonera Nopeustesti antaa noin alhaiset kapasiteettilukemat.

Sonera Nopeustesti on antanut jo hyvin pitkään huomattavasti alhaisempia kapasiteettilukuja, mitä muilla mittareilla saa mitatuksi.

Mistähän tässä nyt sitten on oikein kysymys?

Netti_Utelias_1
Hei Netti_Utelias_1

Nopeustestit ovat suuntaa antavia ja tulokset voivat vaihdella hieman testistä riippuen. Kaikista varmimman nopeustestin voit suorittaa lataamalla tiedoston esim. ftp kautta.

Esimerksiksi funet tarjoaa mahdollisuutta testata yhteyden nopeutta kohtuu luotettavasti. Testaus tapahtuu seuraavalla tavalla:

1. Mene selaimella seuraavaan osoitteeseen: ftp://ftp.funet.fi/dev/
2. Lataa sivulta isompi tiedosta (esim. 100 Mb tai 1Gb tiedosto).
3. Seuraa kuinka korkeaksi latausnopeus nousee.

Tämä on hyvä tapa testata yhteyden nopeutta. Jos nopeus tuntuu vaihtelevan, kokeile tehdä testi eri ajankohtina. Aina on mahdollista, että yhteyden nopeus laskee ajoittain. Tämä viittaa siihen, että jossain on jotain vikaa. Tässä tapauksessa, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus.
Hei Arttu!

Tein kuten ehdotit .......
1. Mene selaimella seuraavaan osoitteeseen: ftp://ftp.funet.fi/dev/
2. Lataa sivulta isompi tiedosta (esim. 100 Mb tai 1Gb tiedosto).
3. Seuraa kuinka korkeaksi latausnopeus nousee.


Funetin palvelimen siirtotesti antaa ihan oikeanlaisia tuloksia.
Hyvin tasaisesti 2,1 MT = laskennallisesti siirtoprotokolla huomioiden ~18-19 Mbps eli vastaa varsin hyvin tuota Elisan Tallinnan palvelimen siirtonopeutta.

Tämä puolestaan vastaa kohtuullisen hyvin tuota BERT-testin antamaa siirtokapasiteettia.

Miksi sitten Soneran palvelin antaa huomattavasti huonompia siirtonopeusarvoja?
- johtuuko hitaasta palvelimesta
- hassusta reitityksestä (joskus aikaa sitten sain Soneran Porin reitittimen/palvelimen kiini "ylikuormasta")
- mistähän ne viiveet ja huono suorituskyky sitten syntyvät ?

Eikö Soneralta löydy nopeustestiin palvelinta, joka kykenisi myös täysivauhtiseen lataamiseen?!?
Ainapuhutaan download nopeudesta, mutta mikä mahtaa soneralla nykyään olla upload nopeus joka on itselleni tärkeämpi.

Asuntaloudessa johon on tulee soneran tv kaapelin välityksellä asuntoihin kaapelinetti, ennen ainenkin ollut mahdollista saada 100/5 yhteys, onkohan nykyään mahdollista tv kaapelinkautta saadajo 100/10 yhteyttä?
Laura kirjoitti:
"ADSL laajakaista -liittymän nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta vähintään kolmasosa tästä nopeudesta."

Jaa - niinkö se on. Lasketaas: 3.44 x 100 / 24 =14,33 % joka on siis vain seitsemäs osa luvatusta.

Mulla oli tuon Soneran nopeustestin tulos 4.44 / 0.53

Sitten eräällä toisella nopeustestillä tuli heti perään tulokseksi 7.0 / 778,8 mbps.

tuo seiskakaan ei ole kolmatta osaa.

Miten nuo nopeustestit heittävä noin kauheesti. ja tuo lähetysnopeus arvot mua hämää.
vaikka latausnopeuden ero on noin puolet, niin miten voi olla lähetysnopeus 0,53 ja 778,8 mbps ??

Vaikka Soneran nopeustestissä arvot ilmoitetaan mbit/s ja tuolla toisella nopeustestillä mbps.
niin molemmathan tarkoittavat samaa asiaa vaan olenko ymmärtänyt taas jotain väärin. ??

olen tähän asti olllut näköjään turhaan tyytyväinen laajakaistaani. näen nyt että olen maksanut täysin turhasta. no, määräaikainen soppari päättyy toukokuussa, joten sen jälkeen bye bye Sonera.



Meillä on taloon vedetty ilmainen yhteysvalokuitu ja nostin kanssa nopeuden 2/10:neen,mutta kun teen nopeustestauksen vaikka viiden minuutin välein,niin lataava on maksimissaan ollut 2.99 ja lähtevä vastaavasti 2.15 ,tein viimisen mittauksen 11.11.13 ja koko isänpäiväviikonlopunhan koko netti oli taas mykkänä ja ilmoitustakaan ei siitä mistään saatu ja tilasin korjaajan,kun puhelimitse ei isänpäivänä ollut ketään asiakaspalvelussakaan,niin korjaaja veloitti 120€ ja sitten tänään sain soitella puolisentuntia,että sain selvyyden,että vika oli taas soneralla,mutta en osannut ennustaa,että vika siellä oli,koska olisihan pojanpoikamme voinut hiukan säädellä konettakin,niin katsoimme viisaammaksi,että korjaaja tulee tsekkaamaan ja ei hänkään saanut tehtyä kuin laskun meille,koska soneralla ei vastattu ja korjaajakaan ei osannut ennustaa,että koko itäinen helsinki oli taas kerran mykkä,niin harmittaahan tuo ja eniten nyt harmittaa,sillä nostatin 2009 nopeutemme 10/2:een,niin mittaus antaa aina alle 3,00 tulokset molempiin suuntiin,niin miksi maksamme oikeastaan ja mikäs nykyisin on taloyhtiöiden nopeus,jos se asukkaalle on ilmainen ja valokuituyhteydestä on kyse,samanlaisestako huijauksesta maksamme,kuin tuo lainauksemme yläpuolella,jonka tekstin lainasin.
Vielä kertokaahan mistä löytyy linkki sivulle,josta voin pudottaa nopeuden perusnopeuteen,sillä ainoat paikat joissa nopeuksista puhutaan,niin on nopeuksien nosto,mutta laskemisesta ei sanaakaan missään,kertokaahan sivun paikka,jotta saan poistettua nopeuden,jonka nostin ja siirryn perusnopeuteen,joka on ilmainen ja siirryn jossakinvaiheessa takaisin welholle,joka on Dna:n nykyisin,sillä koskaan heillä kun olimme asiakkaina toistakymmentävuotta,niin yhteyksissämme,ei katkoksia ollut,joten varmin paikka welho oli ainakin 2000 luvun vaihteessa ja 2009 asti ,ainakin meillä ja eikun takasin sinne ja maksan 20 euroa enempi + 9,90 vielä lisää ja aina toimii,kun soneralla toimii ja ei toimi ja toimii ja ei toimi.
Hei Vihtori007,

Alueella on tosiaan ollut verkkovika 9.-11.11. välisenä aikana. Pahoittelut että vian korjaaminen oli kesti maanantaille asti. Pahoittelumme myös vian aiheuttamasta haitasta.

Vikapalvelu on puhelimitse tavoitettavissa maanantaista perjantaihin klo 8-20 ja lauantaina klo 9-16:30. Muina aikoina vikailmoitus on mahdollista jättää automaatin kautta. Automaatti pystyy myös ilmoittamaan tunnistautumisen jälkeen, mikäli alueella on verkkovika päällä.

Tällä hetkellä verkkovika pitäisi olla jo korjattu. Oletko kokeillut testata yhteyden nopeutta esim. tänään? Minkälaista nopeutta yhteys tällä hetkellä näyttää? Mikäli yhteys on edelleen hidas, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Hei,

Olen aikeissa vaihtaa laajakaistaliittymän toimittajaa, johtuen lähinnä hinnasta (anvia).
Katselin soneran tarjontaa ja osoitteeseeni näyttäisi olevan saatavilla tuo 24 m yhteys.
Tämän hetkinen nopeuteni on 10/2, ja sitä nopeampaa yhteyttä ei anvialla ole tähän osoitteeseen tarjolla.
Eli kykeneekö sonera varmasti toimittamaan tuon luvatun yhteyden, kun verkko on kuitenkin sama anvian verkko?
Hei Kustaa78,

Tämä olisi tottakai hyvä varmistaa vielä myyntipalvelun kautta tai sitten jos sinulla on antaa tarkka osoite niin koitan varmistaan sen täältä! Linjapituus tuossa ratkaisee ja jos Anvian verkko siellä on ja hekään eivät 24Mbit nopeutta toimita --> todennäköisesti se ei onnistu meidänkään kautta.
Joo, eli tarkka osoite:
Palokuja 3c9, 62300 Härmä.

Vastaa