Skip to main content
Laajakaistan muutosta lupaatte sivuillanne näin:
"Liittymän siirto kestää 1–3 viikkoa alueesta riippuen."

Tein eilen verkossa laajakaista muuttoilmoituksen 1.10. Eilen sain itsekin vasta tietää muutosta.
Sain tänään puhelun missä vahvistettiin tuo päivä, ja luvattiin että se kerkiää.
siihen on kolme viikkoa.

tuli vahvistusviesti äsken perään : verkkoyhteytenne asennetaan 9.10. Eli melkein kuukausi tästä päivästä ??
Kysyn vaan miksi lupaatte sivuillanne sellaista mitä ette pysty pitämään ?

Ja haluaisin tietää mikä siinä on niin aikaavievää, kun ei tarvi edes paikanpäällä käydä.
Muutan nykyisen asunnon viereiseen rappuun ja tähän muuttaessani toimi kaikki lyhyemmässäkin ajassa, eikä silloinkaan paikan päällä käyty.

Kai tuo otetaan huomioon laskutuksessakin sitten, että laajakaista on ollut poikki yli viikon?
Että ei tarvitsisi taas ryhtyä soittelemaan kalliita palvelupuheluita sinne. vaikka kai te sitä odotattekin.

tässä "Te" tarkoittaa siis Soneraa yleensä. Ei ketään henkilökohtaisesti.
koska ei Soneraltakaan kukaan ota sen yhtiön asioista henkilökohtaista vastuuta. vaikka kuka lupais puhelimessa mitä tahansa.

Tässä katelin nyt toista samankaltaista kysymystä ja vastauksenne siihen oli ihan Soneramainen:

"Liittymän siirto itsessään on kerran vuodessa muuton yhteydessä maksuton.

Mikäli liittymän siirron tekee hyvissä ajoin vältytään pitemmältä katkokselta. Liittymän siirto kannattaa aina tilata mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, sillä liittymän siirtoaika vaihtelee alueittain.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu"

Tuo että liittymän siirto itsessään on kerran vuodessa muuton yhteydessä maksuton ei oikeuta silti veloittamaan toimimattomasta laajakaistasta.
Näinhän se muutto ei ole maksuton. Ymmärrättekö ?

Samalla periaatteella voisimme sanoa, että ne puhelumaksut, jotka me asiakkaat joudumme soittamaan laajakaistan asioita setvitellessämme (jotka usein johtuvat teidän virheistänne) vähennetään laskusta. Olemmehan oikeastaan maksaneet tästä jo kerran. Eikö ?

Ja tuo liittymän siirto on minun tapauksessani "hyvissä ajoin" eli riittävän ajoissa, kun ottaa huomioon mitä itse verkkosivuillanne lupailette.

Mitä vastaatte tähän ?
Nytpä tuli tiukka kysymys .... Pitkäänkö aiot miettiä ?
Liittymän toimituksen viivästyessä (uusi tilaus / liittymän siirto) noudatamme hyvityksien osalta yleisiä toimitusehtojamme.

4.3 Viestintäpalvelun vakiokorvaus. Mikäli viestintäpalvelun toimitus on viivästynyt,
asiakkaalla on oikeus vakiokorvaukseen. Vakiokorvauksen määrä on 15 euroa kultakin
alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin yhteensä enintään 120 euroa.
Oikeutta vakiokorvaukseen ei kuitenkaan ole, jos Sonera osoittaa viivästyksen
johtuneen Soneran tai Soneran käyttämän alihankkijan vaikutusmahdollisuuksien
ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen
huomioon sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia se ei ole kohtuudella voinut välttää
tai voittaa.


Hyvitykset eivät ilmesty laajakaistalaskullesi automaattisesti, joten asiasta kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse (0200 17000) tai Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta. Hyvityksien summa määräytyy toimitusviiveen keston mukaan, joten hyvityspyyntö kannattaa tehdä vasta liittymän toimituksen jälkeen, jotta viivästyksen kokonaisaika / hyvityksen summa pystytään tarkistamaan.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa