Niinpä. Tilasin kesäkuun aikana kotiini 24megaisen laajakaistan. Luvattiin tulevaksi elokuun/syyskuun taitteessa kun ei ollut paikkoja uudelle liittymälle alueellani. Se kun tuli selville vasta liittymän tilauksen jälkeen. No, sovittiin että kun kerran langaton tikku tuli mukana kaupantekijäisiksi niin käytän sitä. Niinpä olen nyt käyttänyt. Ja kironnut. Se kun itsestään katkoo yhteyttä ilman varoitusta, toimii miten sattuu, ja on hidas kuin mikäkin (melkein kaupungin keskustassa, edellisen toimittajan tikku toimi puolta pienemmällä nopeudella myytynä puolta paremmin).
No, nyt sitten sain ilmoituksen että TAAS myöhästyy toimitus, nyt jo marraskuun puolelle! Ymmärrän kyllä että tekniikka voi joskus pettää ja niin edespäin mutta tämä alkaa jo olla naurettavaa. No, aikani soiteltuani asiakaspalveluun tulin siihen päätökseen että otetaan tuo 8 megainen liittymä siksi aikaa kunnes se 24 aukeaa ja on mahdolista kytkeä. Pitäisi kuulemma saada auki nyt tällä viikolla. Ja kuinka ollakaan, ensi viikollehan tuo menee. Alkaa ahistamaan. Niin ja siihenkään en saanut täysin selvää vastausta että kun teen sopimuksen 8 megaiselle, niin saanko kumminkin tuon 24 megaisen tarjoushintaan vai joudunko siitä maksamaan marraskuun jälkeen normaalihinnan? Kun ei osattu sanoa. Jotenkin alkaa vaakakuppi kallistua kilpailijoiden puolelle kun koko päivänä ei ole päässyt läpi asiakaspalveluun puhelimella, ja muita tunnuksia omille sivuille en ole saanut että voisi sitä kautta lähestyä asiakaspalvelua. Kiitos Sonera, kyllä on mukava odottaa tilausta ja maksaa siitä laskua..
Sivu 1 / 1
Sellainen kommentti tähän, että laajakaistaliittymän laskutus alkaa vasta kun se on kytketty eli kun tilaus on valmis. Sonera Tupla - tarjoukseen kuuluvasta Liikkuva Laajakaista - liittymästä ei tule erikseen laskua liittymän 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen aikana, vaan pelkkä laajakaistan lasku.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
JA eipä kuulunut asentajaa sovittuna ajankohtana, sen haluanisin saada selville onko se Soneran vai kenen hallinnon aluetta? Välillä soittaa Soneran asiakaspalvelu ja välillä Empower, että miten mahtaa olla..?
Ja tosiaan, laskuista sen verran että yksi mitätöitiin ja toinen maksettiin, toivottavasti huomioidaan kun joskus ehkä saadaan edes joku yhteys auki.. Vajaa 40€ hitaasta ja pätkivästä yhteydestä on hiukan liikaa.
No, ne laskut tulivat laajakaistasta jota ei edes voitu toimittaa.
Ja tosiaan, laskuista sen verran että yksi mitätöitiin ja toinen maksettiin, toivottavasti huomioidaan kun joskus ehkä saadaan edes joku yhteys auki.. Vajaa 40€ hitaasta ja pätkivästä yhteydestä on hiukan liikaa.
No, ne laskut tulivat laajakaistasta jota ei edes voitu toimittaa.
Hei,
Sonera käyttää Empoweria alihankkijana alueellasi ja heidän toimestaan laajakaistan kytkentä tehdään. Soittoja voi siis tulla Soneralta ja Empowerilta.
Laskuista kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200-17000 (mpm/pvm), kun liittymä on kytketty.
T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera käyttää Empoweria alihankkijana alueellasi ja heidän toimestaan laajakaistan kytkentä tehdään. Soittoja voi siis tulla Soneralta ja Empowerilta.
Laskuista kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200-17000 (mpm/pvm), kun liittymä on kytketty.
T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Niin jos joskus se kytkeytyisi päälle.. Eipä ole asentajaa kuulunut niinkuin olisi pitänyt.
Soittaako tästä sitten mielummin Empowerille vai soneran asiakaspalveluun (MIKÄLI sattuu vahingossa pääsemään läpi) saadakseen selkoa..
Soittaako tästä sitten mielummin Empowerille vai soneran asiakaspalveluun (MIKÄLI sattuu vahingossa pääsemään läpi) saadakseen selkoa..
tohtoritolonen kirjoitti: Soittaako tästä sitten mielummin Empowerille vai soneran asiakaspalveluun
Kun kyse on Soneran liittymästä, tapahtuu asiakkaan osalta kaikki asiointi Soneran kanssa. Jos asiakas tilaa itse asentajan, jää asentajan lasku asiakkaan maksettavaksi.
ADSL-liittymäsi on nyt kyketty, modeemi on linjoilla hyvillä arvoilla ja vastaa testipaketteihin. Ainakin ADSL-modeemille asti yhteys on kunnossa.
Kaikki näyttää olevan kunnossa, kumma juttu että mitään ei kumminkaan tule koneelle.
pingaaminen antoi "ping failure"n, eli ei mennyt Soneran päähän perille?
pingaaminen antoi "ping failure"n, eli ei mennyt Soneran päähän perille?
Oletkin tehnyt liittymästä jo vikailmoituksen. Oireiden puolesta ihan tavallisesta ADSL-yhteyden ongelmasta ei ole kyse, mutta eiköhän se siitä selvene. Vikailmoitus on siirtynyt tänään asentajalle, koska yhteyden dataliikennettä ei saatu etähallinnalla toimimaan.
Hassu toiminta ei voi muuta sanoa. 3 eri konetta, 4 modeemia, ei toimintaa.
Kone ja modeemi molemmat tutun luokse (myös soneran asiakas) ja katso! kaikki toimii!
Eli enää ei ole koneesta kiinni miksei toimi, nyt täytyy siirtyä tarkistamaan fyysistä linjaa seinärasia -> ulkoseinä. Ja kuinka ollakaan kukaan ei osaa sanoa minkä firman asentajalle työ oikeastaan kuuluu että voisi tilata ja tarkistaa. Kun talo on rakennettu aikana jolloin tietokone oli sci-fiä saattaa johsoissa olla jotain ihan pientä mikä vaikuttaa asiaa.. Ja puheautomaatti asiakaspalvelussa ei ymmärrä suomea eikä edes sarkastista vinoilua.. Kumma kone.
Kone ja modeemi molemmat tutun luokse (myös soneran asiakas) ja katso! kaikki toimii!
Eli enää ei ole koneesta kiinni miksei toimi, nyt täytyy siirtyä tarkistamaan fyysistä linjaa seinärasia -> ulkoseinä. Ja kuinka ollakaan kukaan ei osaa sanoa minkä firman asentajalle työ oikeastaan kuuluu että voisi tilata ja tarkistaa. Kun talo on rakennettu aikana jolloin tietokone oli sci-fiä saattaa johsoissa olla jotain ihan pientä mikä vaikuttaa asiaa.. Ja puheautomaatti asiakaspalvelussa ei ymmärrä suomea eikä edes sarkastista vinoilua.. Kumma kone.
Eilen tekniseen asiakaspalveluumme jättämäsi vikailmoitus näyttää olevan jo käsittelyssä. Saanet asiasta lisätietoa lähipäivinä.
No niin, nyt on saatu toimimaan, kun oikein kokeilee ja tappelee.. Kun ei kukaan muu osannut auttaa niin sitten koko järjestelmä uusiksi koneeseen ja uudet ajurit joka paikkaan jaa uusi modeemi niin jopas saatiin toimimaan.. Kumma kun ei tekninen tukikaan osannut auttaa tämän kanssa. (ja kyllä, kokeiltiin uutta modeemia ennen ja jälkeen uuden asennuksen. toimi vasta jälkeen) ELi mahdottoman taistelun jälkeen toimii..
Mutta kumma kyllä mikään kone tässä talossa ei toiminut aikaisemmilla modeemeilla jotka toimivat kyllä muualla, ja päinvastoin. Henkimaailman asioita?
Mutta kumma kyllä mikään kone tässä talossa ei toiminut aikaisemmilla modeemeilla jotka toimivat kyllä muualla, ja päinvastoin. Henkimaailman asioita?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.