Skip to main content

laajakaista nopeus/pätkintä

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Miksi laajakaista "pätkii" eli lataukset jumittaa ja kestää kauan?
Edellisellä palvelun tarjoajalla ei moista ollut.
Nopeus on noin runsas puolet siitä mitä luvataan vaikka on kiinteä linja?
Edellisellä tuli melkein se mitä luvattiin.

Harmittaa välillä...............................

9 kommenttia

  • May 13, 2013
Hei Peetro+,

Lisäisitkö tietoihisi asiakasnumerosi niin voimme tarkistaa tilannetta hieman.

Suosittelen tutustumaan sivuiltamme löytyviin ohjeisiin. Sivuiltamme löytyy ohjeita pätkiviin ja hidasteleviin yhteyksiin.

Kuinka pitkä puhelinkaapeli sinulla on käytössä?
Mikä modeemi sinulla on käytössä ja oletko testannut yhteyttä toisella modeemilla?
Onko tietokoneesi yhdistetty modeemiin kaapelilla vai langattomasti?

  • May 13, 2013
Moi.
Asiakasnumero on: **********.
Puhelinkaapeli on noin 50 cm ja modeemi liittymän mukana tullut Zyxel Gateway.
Edellinen oli saman lainen modeemi ja toiminut hyvin.
Tietokone on kaapelilla modeemiin yhdistetty.
Nopeus näytti olevan nyt 5.9 mit/s. ihan hyvin toimii nyt..... :/
Mutta on ollut poikkikin välillä yhteys muutaman kerran.
Edellisen palveluntarjoajan luvattu nopeus oli 4 mbit ja todellinen oli noin 3.6 mbit.

Kiitos etukäteen...

  • May 14, 2013
Hei Peetro+,

Oliko modeemisi nyt päällä? Ei näytä olevan linjoilla ollenkaan nyt. Varmistathan vielä että se on päällä niin voidaan tarkistella yhteyden tilannetta hieman paremmin.

Poistin viestistäsi asiakasnumerosi, jottei se päädy vääriin käsiin. Voisit vielä laittaa sen tuonne tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • June 17, 2013
Moi.
Linja taitaa olla nyt päällä... Itse en ole nyt kotona kylläkään...
Jos sitä linjaa katsoisi nyt. :)


-Mie

  • June 17, 2013
Hei peetro+

Modeemi näyttää olevan linjalla. Tein pienen säädön linjaan. Ainakin hetkellisesti nopeudet nousivat. Seuraa tilannetta. Toivotaan että ongelma ratkeaa tällä.

Jos kuitenkin ongelmat jatkuvat, testaa yhteyttä toisella modeemilla. Ongelma voi johtua myös modeemista, vaikka se on aikaisemmin toiminutkin hyvin. Modeemi saattaa rikkoontua yllättäen.

  • July 30, 2013
Hei taas...

Taas siitä pätkimisestä... Viimeisen kahden viikon aikana netti on pätkinyt joka päivä.
Hiukanko harmittaa jo arvatkaa vaan...
lauantaina iltana pätki noin 3-4 minutin välein parituntia eikä ollut edes ukkosta.
Ja tuntuu olevan ilta-aika pahempi pätkinnän aika noin klo. 18 eteenpäin???
Ja nyt tätä kirjoittaessa klo. 10.15 pätkäisi myös!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vaihtuu pian takaisin vanhaan operaattoriin koska niillä ei pätkinyt linja jos ei korjaannu tilanne... :(

  • July 30, 2013
Hei peetro+

Oletko nyt testannut modeemilaitteesi kuten Arttu- oli aiemmin viestissään pyytänyt? Jos modeemin vaihto ei poista ongelmaa, kannattaa asiasta jättää vikailmoitus.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

  • October 1, 2013
Moi.

Nyt on kokeiltu jonkin aikaa laina modeemilla ja se ei pätki. :)
Joitain poikkeuksia lukuunottamatta toiminut kohtuudella.
Eli on siis vikaa modeemissa jonka sain keväällä nettipaketin mukana.
Sen saa varmaan takuulla vaihdettua uuteen?

-Meikä

  • October 2, 2013
Hei Peetro+,

Meiltä tulleilla modeemeilla on vuoden takuu, joten takuuna menee jos nyt toisella modeemilla toimii. Olethan vikapalveluumme yhteydessä.