Hei,
syksyllä 2012 tilaamani 10Mb/s laajakaista alkoi noin viikko sitten pätkiä urakalla.
Eli: välillä yhteys toimii moitteettomasti, mutta korkeintaan muutaman minuutin ajan,
jonka jälkeen mikään ei mene läpi (esimerkiksi kun kokeilee pingillä) muutamaan minuuttiin,
ja välillä jopa puoleen tuntiin. Sitten yhteys taas palaa muutamaksi minuutiksi, jolloin kaikki toimii
moitteettomasti, ja sitten taas täydellinen stoppi.
Webissä surffaillessa nämä näkyvät sitten erilaisina virheinä, kuten että DNS-palvelinta ei löydy, tai connection timeout, jne. Tämä alkaa käydä todella ärsyttäväksi, koska en pysty tämän takia tekemään kotoani niitä hommia, joita pitäisi.
Modeemina on Zyxel P-660HN-T1A, ja sinne saakka yhteys toimii hyvin, niin langattomasti kuin langallisestikin. Kaikki valotkin palavat.
Osoite on Neitsytsaarentie 2, 00960 HELSINKI. Jätin myös juuri vikailmoituksen melkoisen ärsyttävän automaattipuhejärjestelmänne kautta, jossa ensimmäiseksi uhataan asiakasta satasen sakkomaksulla, mikäli vika onkin hänen modeemissaan. (Modeemihan on Soneran toimittama! Lisäksi en ymmärrä, mistä yhtäkkiä hankkisin toisen modeemin, jolla testaisin linjaa.)
Olisin jo vaihtanut koko liittymän toimivampaan palveluntarjoajaan, jos keksisin miten pääsen tästä Soneran liittymästä eroon. Esimerkiksi voiko modeemin lähettää vaikka postilla jonnekin?
Laajakaista pätkii pahasti Helsingin Vuosaaressa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.