Skip to main content
Mistä mahtaa johtua että etenkin iltaisin laajakaista TV pätkii, eli siis palvelureititin menee täysin pois päältä ja kestää kauan ennenkuin saa taas signaalia? myös ohjelmatiedot ovat usein väärin eikä auta jos reitittimen sammuttaa (johdot irti). Koitin etsiä mutta en löytänyt mitään ohjeita tälläiseen ongelmaan nettisivuilta.
Testaa ongelman aikana ensin toimiiko itse Laajakaista Extra -liittymä oikein. Mikäli itse liittymässä on häiriöitä tai hitautta, voi ongelma johtua tästä. Tällöin kannattaa käydä läpi Sonera Laajakaista Extra -liittymän ohjeistus ongelmatilanteessa.

Jos yhteys puoli on kunnossa, voit koittaa häiriön aikana vielä palvelureitittimen resetoimista palvelureitittimen takaa löytyvän reset-painikkeen avulla. Jos ongelma kuitenkin jatkuu toimenpiteiden jälkeen, kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme.

Löydät ohjeistusta Sonera Laajakaista TV-palveluun liittyen myös www-sivumme kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Mikäs nyt on kun kaikki kanavat pätkii enemmän tai vähemmän(esim history channel pätkii koko ajan,samoin tekee discovery),samoin ohjelmatiedot ei näy salatuilla kanavilla.Onko muuten mahdollista katsoa VLC:llä noita salattuja kanavia?.
Laajakaista TV:ssä ei ole tiedossa olevaa yleistä ongelmaa, josta katkominen voisi johtua.

Ensimmäinen ohje on, että buuttaa sekä palvelureititin että digiboksi. Kannataa myös irroitaa ja kiinnittää palvelureitittimen dataverkkoon menevä kaapeli molemmista päistä siilä aikaa kun laite on virroitta. Ellei tuosta ole apua, lienee tarpeen tutkia laajakaistayhteyden toimintaa.

Laajakaista TV:n käyttöohje neuvoo myös seuraavasti:
- Varmista että digiboksissa on PAL-asetus päällä.
- Mikäli olet vaihtanut pidemmän kaapelin puhelinpistorasian ja palvelureitittimen välille, on se syytä korvata asennuspaketin mukana tulleella kaapelilla ja käyttää sen sijasta pidempää Ethernet-kaapelia palvelureitittimen ja digiboksin välillä.


Jälkimäinen ohje koskee niitä taloja, joissa Laajakaista Extran toteutus on ADSL-tekniikalla.

Kysymykseesi VLC:n suhteen en osaa neuvoa muuta kuin että ne kanavat Laajakaista TV - liittymän kautta näkyvät mitkä siihen on tilattu.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Netti yhteys toimii hyvin mutta noissa kanavissa on kuitenkin _jatkuvaa_ pätkimistä.Sitä pätkimistä esiintyy vaikka tossa motorolan boxissa ei olisi kuin toi thomson kiinni .Aikaisemmin se toimi moittetta mutta viime viikolla se aloitti ton pätkmisen eli ruutu pikselöityy ajoittain ja välillä sekä kuva ja ääni katkeaa.Nyt tosin näkyy jo noi ohjelmatiedot oikein.
Kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, jos Laajakaista TV-palvelussasi on vielä ollut häiriötä ja yllä neuvotut toimenpiteet eivät ole auttaneet tilanteeseen.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa