Skip to main content

Laajakaista uudistui ja yhteys meni poikki!

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Millaisia tunareita Sonera oikein käyttää näissä asennushommissa? Sonera ilmoitti pari viikkoa sitten, että laajakaistaan tehdään huolto 14.12 ja taloyhtiöön tehdää uusi VDSL2 tekniikkaan toimiva yhteys. Vanha yhteys toimii kuten ennenkin ja tulee lyhyt häiriö yhteyteen.

No, tuo lyhyt häiriö on nyt kestänyt jo 14.12 aamusta asti. Asiakspalvelussa vaan vakuutellaan, että kyllä se kohta toimii. Sanosivat suoraan, että netti on nyt muutama päivän poikki, eivätkä puhu asiakkeille mitä sattuu! Eniten tässä ottaa pääähän että vika tuli huoltotyöstä. Vika on täysin Soneran ja asennusfirman aiheuttama. Luulisi, että Sonera olisi tehnyt tämän asennusfirman kanssa sopimuksen, että korjaavat ITSE AIHEUTTAMANSA häiriöt välittömästi.

Ei voi ymmärtää miten tässä firmassa kaikki aina kestää. Sama homma oli kun tilasin Soneralta yhteyden pari vuotta sitten. Asentaja piti käydä pari kertaa (viikko välissä), ennenkuin sai yhteyden pelaamaan. Onneksi Sonera ilmoituksessa ilmoitetiin, että asiakkalla on mahdollisuus irtisanoa liittymä muutoksen johdosta. Pitää pyytää tarjous DNA:lta.

5 kommenttia

  • December 17, 2010
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen tarkistaa laajakaistaliittymäsi toimituksen tilanteen ja vastata sen perusteella. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456. Ilmoita tähän ketjuun kun olet asiakasnumerosi lisännyt.

Toinen vaihtoehto on, että teet liittymästäsi vikailmoituksen Vikapalvelun numeroon 0206 90101 (mpm/pvm). Loppuun asti viety puhelu generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee suoraan Vikapalvelun käsittelyjonoon.

  • December 17, 2010
Asentaja kävi ja sanoi, että ei tässä mitään vikaa ole. Nyt ei pala edes linjavalo modeemissa. No Sonera toimitti uuden boksin, RIKKINÄISEN. Tässä ei nyt pala mikään valo! Ilmeisesti joku asiakaspalaute laite. On tämä uskomaton firma! Maanantaina menee tämä nettiliittymä vaihtoon.

Edit: uuden modeemin virtalähde sökö, modeemi pelittää nyt toisella virtalähteellä, mutta yhteys on edelleen poikki, linjaa ei ole kytketty vaikka asentaja niin väittää. Kaikki tehty mitä itse voin tehdä. Liittymässä 2 viikon irtisanomisaika! Ollaan ilmeisesti ilman nettiä vielä pari viikkoa.

  • December 17, 2010
Tapio kirjoitti:
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen tarkistaa laajakaistaliittymäsi toimituksen tilanteen ja vastata sen perusteella. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456. Ilmoita tähän ketjuun kun olet asiakasnumerosi lisännyt.

Toinen vaihtoehto on, että teet liittymästäsi vikailmoituksen Vikapalvelun numeroon 0206 90101 (mpm/pvm). Loppuun asti viety puhelu generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee suoraan Vikapalvelun käsittelyjonoon.


Miksi omilla sivuilla lukee "Tilauksesi käsittely on kesken. " kun en ole mitään tilannut tai muutoksia omiin tietoihin tehnyt

  • December 20, 2010
Nyt on netti taas päällä. Kiitokset Soneran asiakaspalvelun henkilölle joka panetui asiaan. Vika paikantui talojakamon laitteelle ja profiilin muutosten päivitys Soneran päässä auttoivat.

  • December 22, 2010
Juks kirjoitti:
Miksi omilla sivuilla lukee "Tilauksesi käsittely on kesken. " kun en ole mitään tilannut tai muutoksia omiin tietoihin tehnyt


Se liittyy/liittyi hyvin todennäköisesti laajakaistan tekniikan muutokseen, koska käytännössä liittymä menee muutoksen yhteydessä verkon puolella uusiksi ja tämä näkyy kertomallasi tavalla Omilla sivuilla.

Liittymän toiminnan pitkästä katkoksesta verkon toimimattomuuden takia voit pyytää Asiakaspalvelusta hyvitystä liittymän tulevaan laskutukseen.