Terve.
Tässä on nyt jonki aikaa ollu semmosta ongelmaa, että nettiyhteys katkeaa. Sitä tapahtuu joku kaksi tai kolme kertaa päivässä ja pitää odottaa jotain viisi minuuttia joskus menee kauemmin ennen kuin voi takaisin verkkoon yhdistää. Mikä voisi olla ongelma?
Sivu 1 / 1
Hei tonza
Vilkaisin yhteyttäsi ja verkon ja modeemin välillä ei kyllä pätkimistä selvästi näy. Käytätkö yhteyttä mahdollisesti langattomasti tietokoneen ja modeemin välillä? Jos käytät, voi pätkiminen johtua siitä. Voisit silloin kokeilla yhteyttä verkkokaapelin kanssa suoraan modeemista. Jos ongelma kuitenkin tuntuu jatkuvan myös kaapelin kanssa, kannattaa modeemille palauttaa tehdasasetukset pitämällä laitteen "reset"-näppäintä pohjassa 15s ajan.
Jos ongelma jatkuu tämänkin jälkeen niin viimeinen keino olisi rajata vika pois itse modeemista testaamalla liittymässä toista modeemia + toista puhelinjohtoa. Voit myös tarvittaessa olla yhteydessä suoraan vikapalveluun ja jättää vikailmoituksen asiasta jos pätkiminen jatkuu.
Vilkaisin yhteyttäsi ja verkon ja modeemin välillä ei kyllä pätkimistä selvästi näy. Käytätkö yhteyttä mahdollisesti langattomasti tietokoneen ja modeemin välillä? Jos käytät, voi pätkiminen johtua siitä. Voisit silloin kokeilla yhteyttä verkkokaapelin kanssa suoraan modeemista. Jos ongelma kuitenkin tuntuu jatkuvan myös kaapelin kanssa, kannattaa modeemille palauttaa tehdasasetukset pitämällä laitteen "reset"-näppäintä pohjassa 15s ajan.
Jos ongelma jatkuu tämänkin jälkeen niin viimeinen keino olisi rajata vika pois itse modeemista testaamalla liittymässä toista modeemia + toista puhelinjohtoa. Voit myös tarvittaessa olla yhteydessä suoraan vikapalveluun ja jättää vikailmoituksen asiasta jos pätkiminen jatkuu.
Joo, kyllä käytän langatonta yhteyttä. Olen kokeillut eri modeemin kanssa tuota laajakaistaa ja silloin ei pätkinyt ollenkaan. Joten vika mahtaa olla modeemissa? Taidan sitten kokeilla sitä tehdas asetusten palauttamista. Vai?
Hei tonza,
Jos olet jo liittymässäsi toista modeemia kokeillu ja sen kanssa yhteys ei pätki, on ongelma omassa modeemissasi. WLAN pätkimiseen voi kokeilla avuksi esim. kanavan vaihtoa sekä suojaustason vaihtoa. Myös verkkonimen lyhentäminen auttaa joskus.
Jos olet jo liittymässäsi toista modeemia kokeillu ja sen kanssa yhteys ei pätki, on ongelma omassa modeemissasi. WLAN pätkimiseen voi kokeilla avuksi esim. kanavan vaihtoa sekä suojaustason vaihtoa. Myös verkkonimen lyhentäminen auttaa joskus.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.