ADSL yhteys katkesi lauantaina 3.4 illalla ja asiakaspalvelusta sanottiin tänä aamuna ettei ongelmia ole havaittu asuinasueellani. Olen tarkistanut kaikki kytkennät ja tehnyt muut toimenpiteet mutta ongelmana on ettei ip-osoitetta löydy, modeemina telewell tw-ea200. Vikailmoitusta en ole vielä tehnyt sillä tämä ei ole ensimmäinen kerta kun alueella on yhteys poikki. Mikä avuksi?
Sivu 1 / 1
Liittymääsi on tulossa tekniikan muutos eli puhelinverkkoa käyttävä ADSL vaihtuu Laajakaista Extraan, mutta tämä tapahtuu vasta kuukauden lopulla. ADSL-yhteyden pitäisi vielä toimia.
Liittymäsi ei ole minkään tiedossa olevan verkkovian alueella, joten kyseessä on todennäköisesti yksittäisen liittymän ongelma. Paras testi tässä tilanteessa olisi kokeilla yhteyttä toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla. Ellei toimi niilläkään, liittymästä vikailmoitus joko puhelimitse 0206 90101 tai Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.
Ellei modeemin ADSL-valo jää palamaan jatkuvasti eli yhteys ADSL-keskittimelle ei muodostu lainkaan, riittää testaukseen myös modeemin kytkeminen toiseen ja varmasti toimivaan Sonera ADSL-liittymään. Jos modeemin ADSL-valo syttyy toisessa liittymässä, tee omasta liittymästä vikailmoitus. Jos modeemin ADSL-valo jää pimeäksi myös toisessa liittymässä, on modeemi rikki.
Molemmissa tapauksissa Telewell TW-EA200 resetointia voi kokeilla, sillä haittaa siitä ei ainakaan ole kyseisessä modeemissa.
Jos modeemi on rikki, uutta ADSL-modeemia ei ehkä kannata enää ostaa, sillä Laajakaista Extra tulee olemaan talon sisällä VDSL2-tekniikalla.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Liittymäsi ei ole minkään tiedossa olevan verkkovian alueella, joten kyseessä on todennäköisesti yksittäisen liittymän ongelma. Paras testi tässä tilanteessa olisi kokeilla yhteyttä toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla. Ellei toimi niilläkään, liittymästä vikailmoitus joko puhelimitse 0206 90101 tai Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.
Ellei modeemin ADSL-valo jää palamaan jatkuvasti eli yhteys ADSL-keskittimelle ei muodostu lainkaan, riittää testaukseen myös modeemin kytkeminen toiseen ja varmasti toimivaan Sonera ADSL-liittymään. Jos modeemin ADSL-valo syttyy toisessa liittymässä, tee omasta liittymästä vikailmoitus. Jos modeemin ADSL-valo jää pimeäksi myös toisessa liittymässä, on modeemi rikki.
Molemmissa tapauksissa Telewell TW-EA200 resetointia voi kokeilla, sillä haittaa siitä ei ainakaan ole kyseisessä modeemissa.
Jos modeemi on rikki, uutta ADSL-modeemia ei ehkä kannata enää ostaa, sillä Laajakaista Extra tulee olemaan talon sisällä VDSL2-tekniikalla.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.