Hei!
Laajakaistamme nopeus pitäisi olla 8 Mb. Aikaisemmin oli 2 Mb. Käytännössä
nopeus ei ole muuttunut yhtään. Onko mahdollista että meidän vastaanotin on liian
vanhanaikainen, vai mitä pitäisi tehdä?
Marika
Sivu 1 / 1
Asian selvittämiseksi, kannattaa koittaa seuraavia toimenpiteitä:
- Testaa yhteyttä toisella Soneran verkossa toimineella ADSL-modeemilla ja lyhyellä puhelinjohdolla. Voit esimerkiksi koittaa yhteydessä joltain tuttavalta hetkeksi lainaan saatua laitetta. Tämän testin avulla voi selvittää, onko ongelma nykyiseen modeemiisi tai puhelinjohtoon liittyvää.
- Kytke tietokone suoraan modeemiin verkkokaapelilla, jos käytössäsi on ollut aiemmin tietokoneen ja modeemin välissä muita laitteita tai yhteys tietokoneen ja modeemin välillä on ollut langaton.
Löydät vielä kattavammat ohjeet ongelman selvittämiseen Ohjeet ja vinkit -sivumme artikkelista: ADSL-yhteys hidastelee
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
- Testaa yhteyttä toisella Soneran verkossa toimineella ADSL-modeemilla ja lyhyellä puhelinjohdolla. Voit esimerkiksi koittaa yhteydessä joltain tuttavalta hetkeksi lainaan saatua laitetta. Tämän testin avulla voi selvittää, onko ongelma nykyiseen modeemiisi tai puhelinjohtoon liittyvää.
- Kytke tietokone suoraan modeemiin verkkokaapelilla, jos käytössäsi on ollut aiemmin tietokoneen ja modeemin välissä muita laitteita tai yhteys tietokoneen ja modeemin välillä on ollut langaton.
Löydät vielä kattavammat ohjeet ongelman selvittämiseen Ohjeet ja vinkit -sivumme artikkelista: ADSL-yhteys hidastelee
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Hei!
Olemme kokeilleet toisella modeemilla, puhelinjohto on tosi lyhyt, siis vika ei
voi olla siinä. Modeemin ja tietokoneen välillä ei ole muita laitteita. Olen edelleen
sitä mieltä että vika täytyy olla vastaanottimessa.
T Marika
Olemme kokeilleet toisella modeemilla, puhelinjohto on tosi lyhyt, siis vika ei
voi olla siinä. Modeemin ja tietokoneen välillä ei ole muita laitteita. Olen edelleen
sitä mieltä että vika täytyy olla vastaanottimessa.
T Marika
Tässä tapauksessa liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus. Voit jättää vikailmoituksen joko numerossa 0206 90101 olevan vianrajausautomaattimme kautta, tai Omien sivujen ongelmatilannelomakkeen kautta, jolloin sinuun ollaan vikapalvelustamme yhteydessä puhelimitse.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.