Olemme tilanneet liittymän taloyhtiöön, jossa on ethernet-verkko, se ei siis tarvitse erillistä modeenia vaan yhteyden pitäisi muodostua verkkokaapelilla suoraan datapistokkeesta. Vaan kun ei muodostu. Ainoa mikä yhteydessä on toiminut on, että siitä pystyi Soneralta tilaamaan liittymän. Olemme nyt kaksi kuukautta taistelleet asian kanssa. Useita eri laitteita on testattu liittymässä, mikään niistä ei toimi. Toisaalta kyseiset laitteet toimivat muissa liittymissä. Myös Soneran myymälässä on laitteen toimivuus testattu. Soneran tekninen tuki väittää, että liittymä toimii, mutta kun ei toimi. Olemme tehneet asiasta myös kirjallisen reklamaation, johon Soneran vastaus oli, että liitymä toimii, aihetta määräaikaisen sopimuksen purkamiseen ei ole. Kaiken huipuksi Soneralta tuli lasku sekä kytkennästä (jonka piti olla veloitukseton) että kuukausimaksusta.
Kuinka pääsemme eroon sopimuksesta, jolla laskutetaan liittymää, joka ei toimi, ei ole koskaan toiminut. Viimeksi tänään jonotettuani Soneran asiakaspalveluun 30 min, minulle lyötiin luuri korvaan asian esitettyäni.
Terv. nimim. ei ikinä enää Soneran "palveluita" minulle
Sivu 1 / 1
Määräaikaista sopimusta ei voi purkaa kesken sopimuskauden, ellet halua maksaa jäljellä olevia kuukausieriä kerralla.
Jos yhteys ei ole vieläkään toiminnassa ja olet tarkistanut omat kytkennät ja laitteidesi toimivuuden, kannattaa liittymästä tehdä uusi vikailmoitus Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Jos yhteys ei ole vieläkään toiminnassa ja olet tarkistanut omat kytkennät ja laitteidesi toimivuuden, kannattaa liittymästä tehdä uusi vikailmoitus Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Älä Lauri ole naurettava vaikka oletkin Soneran asiantuntijakaartia, jos olette "toimittaneet" asiakkaalle määräaikaisella sopimuksella liittymän joka ei yksinkertaisesti toimi, ettehän ole niin idiootteja että luulette että joku alkaa teille maksamaan loppuajan maksuja, mielummin itse menisin asiassa vaikka käräjille saakka, kyllä tässä asiassa laki on asiakkaan puolella.
T. Yksi soneran kohta entinen asiakas
T. Yksi soneran kohta entinen asiakas
Käsitin niin, että tässä tapauksessa toimimattomuutta ei ole todennettu Sonera Vikapalvelun toimesta. Jos vika on Soneran verkossa, se korjataan jos liittymästä tehdään vikailmoitus.
Jos asiakas on tarkistanut omat laitteensa, eikä yhteys toimi, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus. Jos vikailmoituksen yhteydessä asentaja/verkonhallintamme toteaa, ettei liittymä voi Soneran verkosta johtuvasta viasta toimia korjaustoimenpiteistä huolimatta osoitteessa, voidaan sopimus luonnollisesti purkaa.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Jos asiakas on tarkistanut omat laitteensa, eikä yhteys toimi, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus. Jos vikailmoituksen yhteydessä asentaja/verkonhallintamme toteaa, ettei liittymä voi Soneran verkosta johtuvasta viasta toimia korjaustoimenpiteistä huolimatta osoitteessa, voidaan sopimus luonnollisesti purkaa.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vai vikailmoitus???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voisitkohan sitten neuvoa, kuinkahan monta ilmoitusta täytyy jättää, että vika korjataan? Tänäänkin tuli ilmoitus, että vika korjattu. HEH!!! Noh... teimme jälleen vikailmoituksen. Lasku kyllä täytyy maksaa vaikka liittymä ei ole toiminu koko aikana (4kk). Vaihtoehtona ei näköjään ole muuta, kun sopimuksen purkaminen.
t: toinen kohta soneran entinen asiakas
t: toinen kohta soneran entinen asiakas
Kommentti ketjun ensimmäiseen eli nimimerkki helenan viestiin: oma veikkaukseni on, että yhteys oli kytkemättä asunnon huoneistojakamossa. Jos asunnossa on useampi kuin yksi pistoke ethernet-verkkoon, on asunnossa oltava huoneistojakamoksi kutsuttu kytkentätaulu, jolla talon ethernet-kytkimeltä asuntoon tuleva yhteys kytketään haluttuun huoneeseen tai huoneisiin.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.