Skip to main content
Tervepä terve ja saarnataan nyt tännekin, vaikkei tämäkään avautuminen kuitenkaan mitenkään mihinkään vaikuta.

Jo useamman kerran lyhyen Soneran asiakkuuteni aikana olen joutunut taistelemaan saadakseni minkäänlaista palvelua. Ongelmatilanteissa ainoa mihin sai yhteyttä oli onneton vianrajausautomaatti, eikä ollut puhettakaan että ketään ihmistä olisi saanut kiinni.

Nyt taasen kun on mahdollisesti muutto edessä niin pitäisi saada tiedusteltua saako liittymän siirrettyä uuteen osoitteeseen. Eipä tule siitäkään mitään. Automaattiin täysin hyödytöntä soittaa, netin "viesti asiakaspalveluun" ei onnistu sekään kun on kaikki niin tarkasti rajattu, eikä ns. vapaata sanaa ole mahdollista lähettää. Ei voi muuttoilmoitustakaan tehdä, kun muutto ei ole vielä varma.

Kiitosta vaan Sonera. On ilmeisesti taktisesti suunniteltu asiakaspalvelu, kun ainoastaan sinnikkäimmät pääsevät mistään valittamaan.
Asiakasystävällisyydestä ei tosin ole tietoakaan.

Jouluterveisin,
Eetu Mansikkamäki
Solanum kirjoitti:
Jo useamman kerran lyhyen Soneran asiakkuuteni aikana olen joutunut taistelemaan saadakseni minkäänlaista palvelua. Ongelmatilanteissa ainoa mihin sai yhteyttä oli onneton vianrajausautomaatti, eikä ollut puhettakaan että ketään ihmistä olisi saanut kiinni.
On ilmeisesti taktisesti suunniteltu asiakaspalvelu, kun ainoastaan sinnikkäimmät pääsevät mistään valittamaan.
Asiakasystävällisyydestä ei tosin ole tietoakaan.



Hienoa huomata, että en ole ainoa, jota kyseinen seikka häiritsee isosti. Soneralla on jatkuvasti vikaa laajakaistan kanssa ja yhteyteni ei toimi. Työntekoni riippuu lisäksi tästä yhteydestä. Mutta ei toivoakaan, että saisin ketään kiinni tai ongelman korjattua.

Lisäksi kun tavoitin ensimmäisen kerran ihmisen Soneran asiakaspalvelun sokkeloista, tämä totesi, että yhteydenottoa ei hoideta näin, vaan jotenkin muuten. Noudatettuani ohjeitaan en tavoittanut enää ketään.

Taitaa olla kuluttajasuoja enää ainoa, joka voi auttaa. Ei varmaankaan ole ihan kohtuullista maksaa nopeimmasta mahdollisesta yhteydestä täyttä maksua etenkään, kun se ei toimi eikä palveluntarjoajalla ole halua korjata asiaa tai palvella asiakkaitaan.
On se hienoa, kun ei ole kilpailua, niin ei tarvitse operaattorin enää palvella ollenkaan.
Solanum kirjoitti:
Nyt taasen kun on mahdollisesti muutto edessä niin pitäisi saada tiedusteltua saako liittymän siirrettyä uuteen osoitteeseen.


Laajakaistan muuttoilmoituksen voit lähettää osoitteesta http://www.sonera.fi/Laajakaista/Muuttajalle

Ilmoituksessa tulisi olla nimesi, nykyinen ja tuleva tarkka osoitteesi ja puhelinnumerosi. Muuttoilmoituksen pohjalta sinulle soitetaan ja laajakaistan saatavuus & hinnat uuteen osoitteeseen selvitetään puhelimitse.
Tuo nyt taas oli aiheen vierestä. Luitteko edes koko tekstiä?
Muuttoilmoituksen tekeminen ei tuollaisenaan ollut vielä ajankohtaista, sillä muutosta ei vielä ollut varmuutta.
Tarkoitus oli vasta tarkastella vaihtoehtoja ja selvittää onko potentiaaliseen uuteen osoitteeseen yleensäkään mahdollista saada liittymääni siirrettyä.

Ei ollut. Kuulemma kilpailijan alueella. Ilmeisesti ko. taloyhtiöllä kuitenkin Soneran kanssa sopimus.

PS. kiitoksia vaan vaikka mielestäni otsikko oli kyllä huomattavasti osuvampi sellaisena kuin oli. Muuttoilmoituksesta valittaminen oli vain pieni osa koko saarnaa. Mutta sekin olisi selvinnyt lukemalla koko teksti.
Solanum kirjoitti:
Tuo nyt taas oli aiheen vierestä. Luitteko edes koko tekstiä?
Muuttoilmoituksen tekeminen ei tuollaisenaan ollut vielä ajankohtaista, sillä muutosta ei vielä ollut varmuutta.
Tarkoitus oli vasta tarkastella vaihtoehtoja ja selvittää onko potentiaaliseen uuteen osoitteeseen yleensäkään mahdollista saada liittymääni siirrettyä.


Vastaukseni on tässä tapauksessa suunnattu kenelle tahansa, joka etsii tietoa laajakaistan siirrosta tältä palstalta. Samasta syystä muutin viestiketjun otsikon; löytyy paremmin sopivalla hakusanalla.

Sonera laajakaistan alustavan saatavuuden voi tarkistaa osoitekohtaisesti sivulla http://www.sonera.fi/laajakaista/

-------------------------

Kuinka saada yhteys Soneran Asiakaspalveluun

- Asiakaspalvelun numerossa 0200 17000 (mpm/pvm) vastaavat ihmiset, kunhan on ensin valittu mihin puhelu yhdistetään. Numero palvelee ma–pe klo 8:00–20:00 ja la 9:00–16:30.
- Asiakaspalvelun saa jätettyä soittopyynnön osoitteessa http://www.sonera.fi/ajanvaraus
- Asiakaspalveluun saa yhteyden kirjallisesti Omien sivujen kautta palvelupyyntölomakkeella.

Vikapalvelun numerossa 0206 90101 vastaa laajakaista-asioissa vianrajausautomaatti. Laajakaistan vikatilanteita koskevat puhelut pyritään ohjaaman vianrajausautomaattiin myös Asiakaspalvelun numerosta 0200 17000. Asiakaspalvelun roolia (liittymien tilaukset ja muutokset, laskutusasiat) ei vianrajausautomaatilla hoideta.

Vastaa