Kysyn asiaa ystäväni puolesta.
Hän tilasi nopeamman yhteyden (24 megaisen) viime viikolla.
Omilla sivuilla lukee että tuo olisi jo käytössä, mutta mistä asian voi varmistaa.
ja kun täälläkin näkyy kirjoitettavan, että toimitus tuohon nostoon viipyy viikosta kolmeen ??
Itelläni on tuo nopein laajakaista ja nopeusmittari näyttää
latausnopeutta 6,93 - 6,98 Mbit/s ja lähetysnopeutta 0,86 Mbit/s.
en osaa tulkita vastaako tuo 24 megan yhteyttä ?
Pääasiallinen asia on, että kun piti ohjeiden mukaan resetoida modeemi tunnistamaan tuon nopeimman laajakaistan, niin nyt netti ei toimi ollenkaan.
herjaa että verkkoyhteyttä ei ole.
kuitenkin modeemi tomii. kaikki sen valot on ok.
mistä voi korjata verkkoyhteyden, kun kyseessä on XP käyttöjärjestelmä.?
itselläni on Vista ja siinä saa tuon helposti korjattua, jos jostain syystä (esim. minulla aina sähkökatkon jälkeen) netti ei toimi ennenkun on korjannut verkkoyhteyden.
Onko kellään ideoita. olisi kiire ja kokemuksen mukaan Soneran "asiantuntijan" vastaus tulee useiden viikkojen jälkeen.
Sivu 1 / 1
kiitos, mutta en ymmärtänyt noista sivuista hölkäyksen pöläystä.
olen lisäksi suomalainen - kielitaidoton sellainen.
olen lisäksi suomalainen - kielitaidoton sellainen.
Kirjoittaakaa komentoriville:
ipconfig /renew
ipconfig /renew
tuolla komennolla tuli vain verkkomääritykset: ip-osoitteet, aliverkon peite yms.
Ei nopeusmääritteitä
Ei nopeusmääritteitä
Kokeilkaas vielä näitä peräkkäin:
ipconfig /release
ipconfig /renew
Täältä näette nopeuden:
http://www.speedtest.net/
ipconfig /release
ipconfig /renew
Täältä näette nopeuden:
http://www.speedtest.net/
Et taida sinäkään ihan ymmärtää mitä tarkoitan
Siis en tarkoita tietokoneen tehoa ja nopeutta. vaan internetin nopeutta.
sonerallahan on myös tämän laajakaistan nopeusmittari, mutta ne arvot, mitäaikaisemmin mainitsin, niitä en osaa tulkita täsmääkö 24 megaseen. kun latausnopeus on 6,93 - 6,98 Mbit/s ja lähetysnopeus 0,86 Mbit/s.
tuohon linkin ohjelmaan mennäkseni, sekään ei ihan luotettavalta vaikuttanut. ja ei ole mainoksesta huolimatta suinkaan ilmainen. skannata voi, mutta jos aikoo puhdistaa rekisterin ja korjata sen havaitsemat ongelmat, pitää ohjelma ostaa.
joten poistan tuon ohjelman samantien.
odotan seuraavia ideoita
Siis en tarkoita tietokoneen tehoa ja nopeutta. vaan internetin nopeutta.
sonerallahan on myös tämän laajakaistan nopeusmittari, mutta ne arvot, mitäaikaisemmin mainitsin, niitä en osaa tulkita täsmääkö 24 megaseen. kun latausnopeus on 6,93 - 6,98 Mbit/s ja lähetysnopeus 0,86 Mbit/s.
tuohon linkin ohjelmaan mennäkseni, sekään ei ihan luotettavalta vaikuttanut. ja ei ole mainoksesta huolimatta suinkaan ilmainen. skannata voi, mutta jos aikoo puhdistaa rekisterin ja korjata sen havaitsemat ongelmat, pitää ohjelma ostaa.
joten poistan tuon ohjelman samantien.
odotan seuraavia ideoita
Nimenomaan kertoo yhteyden nopeuden. Ostaa mitä??? Puhdistaa rekisterin??? Tunnutaan workkivan ihan eri aalltopituuksilla.
Vie hiiri Flashiin ja valitse kylä. Älä mainoksiin kiinnnitä huomiota.
Soneran testi antaa myös nopeuden, ei siinä sen kummempaa tulkintaa tarvita. Suunnilleen samoja lukuja antavat.
Vie hiiri Flashiin ja valitse kylä. Älä mainoksiin kiinnnitä huomiota.
Soneran testi antaa myös nopeuden, ei siinä sen kummempaa tulkintaa tarvita. Suunnilleen samoja lukuja antavat.
kun on 24 Mbit laajakaista ja latausnopeudeksi tulee edelleenkin tuo 6,93 Mbit/s, ehkä siinä ei kaikki tavitse tulintaa minä en noita kahta arvoa osaa katsoa yhteneväiseksi.
Minulle tuo linkkisi aukaisee nopeustestin kohdalta SpeedUpMyPC -ohjelman latauksen:
Missä ensin lukee siis että Ilmainen tietokoneen nopeustesti
ja lopputulos on tämä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6993674.jpg
Sikälikin merkillistä että reilu 2600 ongelmaa hidastaa konettani, ja mielestäni jos tämä olisi nykyistä nopeampi, kone lentäisi itsekseen ikkunasta ulos.
koneen hidaus ei ole siis ongelma, vaan tuon laajakaistan 24 Megasen yhteyden todentaminen käytännössä.
mutta niinkun kirjoitin että olemme eri aaltopituuksilla, joten kiitos sinulle ja hyvää loppuviikkoa !
Minulle tuo linkkisi aukaisee nopeustestin kohdalta SpeedUpMyPC -ohjelman latauksen:
Missä ensin lukee siis että Ilmainen tietokoneen nopeustesti
ja lopputulos on tämä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6993674.jpg
Sikälikin merkillistä että reilu 2600 ongelmaa hidastaa konettani, ja mielestäni jos tämä olisi nykyistä nopeampi, kone lentäisi itsekseen ikkunasta ulos.
koneen hidaus ei ole siis ongelma, vaan tuon laajakaistan 24 Megasen yhteyden todentaminen käytännössä.
mutta niinkun kirjoitin että olemme eri aaltopituuksilla, joten kiitos sinulle ja hyvää loppuviikkoa !
Missä kohtaa tarkasti sanoen Zyxelin asetusvalikossa on nuo Modulointiasetukset ?
Tällä samalla sivulla: ADSL-modeemin asetukset http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-modeemin_asetukset
löydän kyllä nuo ATM-parametrit.
lisäksi kun yhteysmuodon kuuluu olla Bridged (eli siltaava) ja minulla on Routing, niin onko sillä paljon merkitystä?
huomioonottaen sen että minulla ei ole langatonta verkkoa, jos se asiaan jotenkin liittyy ja vaikuttaa.
"Modulointiasetukset
Yli 8 Mbit/s liittymä
* ADSL2+ Annex A (ADSL-liittymät)
* ADSL2+ Annex M (Extra, ADSL-tekniikalla toteutettu)
8 Mbit/s tai alle
* ITU-T G.dmt
* ANSI T1.413 issue 2
Tarkista, että modeemisi käyttää liittymän nopeuden edellyttämää ADSL-standardia.
Molemmat alle 8 Mbit/s standardit ovat tuettuja Soneran verkossa. Vakioasetuksena modeemeissa on yleensä käytössä automaattivalinta, joka valitsee useimmiten ANSIn. Käytä sitä standardia, jolla yhteytesi toimii paremmin".
minun ja tuttavallani on molemmilla 24 megan laajakaista ja en ole löytänyt tuota modulointikohtaa, missä määritellään nopeus.Yli 8 Mbit/s liittymällä kun sen pitäisi valita jostain: * ADSL2+ Annex A (ADSL-liittymät)
Tuttavani modeemi lakkasi toimimasta resetoinnin jälkeen. laitoin asetuksista nuo Soneran modeemiasetukset. eli muutin ATM-parametrit.
yhteys pelasi noin viisi minuuttia, sitten tilttas. asetukset kuitenkin oli tallentuneet.
Mikä voisi olla syy, koska modeemin asetuksista muuttamalla ATM-parametrit, netti toimi kuitenkin vähän aikaa. mitä muuta asetuksia pitäisi ottaa huomioon resetoinnin jälkeen. ?
modeemeissa on kummallakin pohjassa merkintä ADSL+2 ja mallien pitäisi tukea yli 8 megan laajakaistaa.
kunhan sinne asti yleensä päästäis.
yhteys pelasi toisella modeemilla, niin että vika on modeemissa.
mikähän minulla on jäänyt huomaamatta ?
minun laajakaistani siis toimii, vaikka nopeuden tulkinnasta käytännössä en vieläkään tiedä. on kuitenkin nopeampi kuin edellinen 8 megan ja se riittää.
Olisin todella kiitollinen, jos saisin vastauksen joltain joka asiasta todella jotain tietää.
arvuutteluja en kaipaa.
vähän sekava teksti mutta kysykää tarvittaessa lisää.
lisään tähän että välillä modeemin asetuksiin pääsi, vaikka netti ei toiminutkaan.
välillä sinne pääsi yhteydettömässä tilassa, mutta jos muutti asetuksia, niin tallennuksen jälkeen, tuli että selaaminen ei onnistu koska ollaan yhteydettömässä tilassa.
kuinka modeemin asetuksia muuttamalla sitten ollenkaan pystyy nettiyhteyttä korjaamaan, koska sinne asetuksiin pitäisi mennä selaimella, mikä näin ollen ei toimi.
aivan sama tilanne kun monasti netin katkettua annetaan neuvo, että tee netistä saamilla ohjeilla tai korjausoppailla/-ohjelmilla jotain. tosi fiksu neuvo.
Tällä samalla sivulla: ADSL-modeemin asetukset http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-modeemin_asetukset
löydän kyllä nuo ATM-parametrit.
lisäksi kun yhteysmuodon kuuluu olla Bridged (eli siltaava) ja minulla on Routing, niin onko sillä paljon merkitystä?
huomioonottaen sen että minulla ei ole langatonta verkkoa, jos se asiaan jotenkin liittyy ja vaikuttaa.
"Modulointiasetukset
Yli 8 Mbit/s liittymä
* ADSL2+ Annex A (ADSL-liittymät)
* ADSL2+ Annex M (Extra, ADSL-tekniikalla toteutettu)
8 Mbit/s tai alle
* ITU-T G.dmt
* ANSI T1.413 issue 2
Tarkista, että modeemisi käyttää liittymän nopeuden edellyttämää ADSL-standardia.
Molemmat alle 8 Mbit/s standardit ovat tuettuja Soneran verkossa. Vakioasetuksena modeemeissa on yleensä käytössä automaattivalinta, joka valitsee useimmiten ANSIn. Käytä sitä standardia, jolla yhteytesi toimii paremmin".
minun ja tuttavallani on molemmilla 24 megan laajakaista ja en ole löytänyt tuota modulointikohtaa, missä määritellään nopeus.Yli 8 Mbit/s liittymällä kun sen pitäisi valita jostain: * ADSL2+ Annex A (ADSL-liittymät)
Tuttavani modeemi lakkasi toimimasta resetoinnin jälkeen. laitoin asetuksista nuo Soneran modeemiasetukset. eli muutin ATM-parametrit.
yhteys pelasi noin viisi minuuttia, sitten tilttas. asetukset kuitenkin oli tallentuneet.
Mikä voisi olla syy, koska modeemin asetuksista muuttamalla ATM-parametrit, netti toimi kuitenkin vähän aikaa. mitä muuta asetuksia pitäisi ottaa huomioon resetoinnin jälkeen. ?
modeemeissa on kummallakin pohjassa merkintä ADSL+2 ja mallien pitäisi tukea yli 8 megan laajakaistaa.
kunhan sinne asti yleensä päästäis.
yhteys pelasi toisella modeemilla, niin että vika on modeemissa.
mikähän minulla on jäänyt huomaamatta ?
minun laajakaistani siis toimii, vaikka nopeuden tulkinnasta käytännössä en vieläkään tiedä. on kuitenkin nopeampi kuin edellinen 8 megan ja se riittää.
Olisin todella kiitollinen, jos saisin vastauksen joltain joka asiasta todella jotain tietää.
arvuutteluja en kaipaa.
vähän sekava teksti mutta kysykää tarvittaessa lisää.
lisään tähän että välillä modeemin asetuksiin pääsi, vaikka netti ei toiminutkaan.
välillä sinne pääsi yhteydettömässä tilassa, mutta jos muutti asetuksia, niin tallennuksen jälkeen, tuli että selaaminen ei onnistu koska ollaan yhteydettömässä tilassa.
kuinka modeemin asetuksia muuttamalla sitten ollenkaan pystyy nettiyhteyttä korjaamaan, koska sinne asetuksiin pitäisi mennä selaimella, mikä näin ollen ei toimi.
aivan sama tilanne kun monasti netin katkettua annetaan neuvo, että tee netistä saamilla ohjeilla tai korjausoppailla/-ohjelmilla jotain. tosi fiksu neuvo.
Laura: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin nopeusongelmaan liittyen. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.
Jos tuttavasi laajakaistayhteys on nopeuden noston jälkeen edelleen toimimaton, hänen kannattaa liittymästä vikailmoitus numeroon 0206 90101 (mpm/pvm). Numerossa vastaa vianrajausautomaatti ja sille voi jättää vikailmoituksen jonottamatta.
Jos tuttavasi laajakaistayhteys on nopeuden noston jälkeen edelleen toimimaton, hänen kannattaa liittymästä vikailmoitus numeroon 0206 90101 (mpm/pvm). Numerossa vastaa vianrajausautomaatti ja sille voi jättää vikailmoituksen jonottamatta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.