Jätin juuri puhelimitse vikailmoituksen yhteyden pätkimisestä mutta on toinenkin vika eikä sen ilmoittamiseen ollut mahdollisuutta - automaatin kanssa kun seurustelin! Silkkaa rahastustakin tällainen puhelimessa jätettävä vikailmoituksen teko, aikaa ja rahaa palaa.
Sain tekstiviestin että vika korjataan kahden työpäivän aikana; saa nähdä kuinka käy...
Toinen ongelma on laajakaistan nopeus: maksan 8M nopeudesta mutta testi näyttää vaihtelevasti vain 3,55- 4,80.
Nämä kaksi ongelmaa ovat tuttuja muillekin tässä talossa asuville ADSL-liittymän omistajille joten vika ei ole minun laitteissani (2 tietokonetta). Erään naapurin (alan asiantuntija) mukaan syy on fyysinen, huonot puhelinlinjat ja jakokeskus (? en muista termiä) on kaukana (n. 5 km). Hänen ongelmansa poisti kertaheitolla siirtyminen kaapelimodeemiin. Mitä Soneralla on tähän sanottavaa?
Tulemme seuraavaan ongelmaani: laajakaistasopimukseni Soneran kanssa tehtiin 24 kk:ksi. Jos Sonera ei pysty korjaamaan liittymäni ongelmia, haluan purkaa sopimuksen - mitenkähän onnistuu?
Kaikesta tästä olisin halunnut puhua puhelimessa jonkun oikean ihmisen (enkä automaatin) kanssa. Toivottavasti tällä palstalla tavoitan jonkun.
Terveisin Nettiongelmiin väsynyt
Sivu 1 / 1
Nopeuden osalta liittymäsi vaikuttaisi toimivan normaalisti ja toimitusehtojen mukaisesti. Yhteyden nopeuteen vaikuttaa myös käytetäänkö kumpaakin konetta samanaikaisesti ja verkkopiuhalla kytkettynä vai onko yhteys toteuttu langattomasti laitteiden ja modeemin välillä.
Jos liittymän katkomista ei vikailmoituksista huolimatta saada korjattua on sopimuksen purkaminen mahdollista.
Sopimusasioissa kannattaa ottaa yhteys asiakaspalveluun. Helpoiten se tapahtuu jättämällä palvelupyyntö. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme 0200 17000 (mpm/pvm).
T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Jos liittymän katkomista ei vikailmoituksista huolimatta saada korjattua on sopimuksen purkaminen mahdollista.
Sopimusasioissa kannattaa ottaa yhteys asiakaspalveluun. Helpoiten se tapahtuu jättämällä palvelupyyntö. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme 0200 17000 (mpm/pvm).
T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos pikaisesta vastauksesta.
Laajakaistan nopeuteen liittyen sen verran, että pöytäkone on piuhalla kiinni modeemissa ja läppäri langattomasti. Jälkimmäisessä yhteys on selvästi nopeampi - silloin kun yhteys ylipäänsä toimii. Yhtäaikainen käyttö ei tunnu vaikuttavan asiaan.
Yhteyden katkeaminen luvattiin korjata parin päivän kuluessa joten katsotaan nyt - tänään vielä on pätkinyt yhtenään
Laajakaistan nopeuteen liittyen sen verran, että pöytäkone on piuhalla kiinni modeemissa ja läppäri langattomasti. Jälkimmäisessä yhteys on selvästi nopeampi - silloin kun yhteys ylipäänsä toimii. Yhtäaikainen käyttö ei tunnu vaikuttavan asiaan.
Yhteyden katkeaminen luvattiin korjata parin päivän kuluessa joten katsotaan nyt - tänään vielä on pätkinyt yhtenään
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.