Moi!
Olen jo tässä omasta mielestä riittävän pitkään kitkutellut pätkivällä netillä ja nyt alkaa ns. riitämään. Eli ihan ensimmäinen kysymys on että millä ilveellä saan langanpäähän jonkun oikean ihmisen joka pystyy sieltä teiltäpäin katteleen mun yhteyden tietoja? Vai täytyykö vain tehdä vikailmoitus ja sitten sitä kautta saa jonkun oikean ihmisen luurinpäähän? Jotenkin en vain sulata että puhelen jonkun robotin kanssa yksikseni.
Eli ongelma on ollut nyt useita kuukausia ja yhteys siis pätkii pahimmillaan muutaman minuutin välein. Parhaillaan on joitain tunteja ok ja sitten pätkäisee(modeemista sammuu internet + adsl valot, ja testattu kahdella eri modeemilla ja molemmilla sama homma). Vika ei 100% varmuudella ole tietokoneessa, koska ilmenee samaan aikaan pöytäkoneella, läppärillä ja ps3:lla. Modeeminkin olen omasta mielestäni rajannut pois vikavaihtoehdoista. Talon sisäisäisistä johdoista ei mitään tietoa, mutta on toiminut esim. vuosi sitten täysin moitteettomasti, ja samasta pistokkeesta. Alkaa minunmielestä vaikuttaan soneranpäässä olevalta vialta?
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- Laajakaistan pätkiminen.
Laajakaistan pätkiminen.
- December 11, 2014
- 21 kommenttia
- 4 katselukertaa
21 kommenttia
A
- Anonymous
- January 24, 2011
Sama täällä. Laajakaistan yhteys modemin ja soneran välillä katkeaa sen verran, että modemi joutuu muodostamaan yhteyden uudelleen. siihen menee parikymmentä sekuntia mutta silläaikaa on VPN yleensä jo mennyt nurin ja avoimet työtiedostot hukattu.
Ongelma on aiemmin ollut jokseenkin harvinainen mutta kun liittymän nopeus pari viikkoa sitten päivitettiin 8/1M tasolle niin katkoksia tulee joka päivä. Valillä muutaman minuutin välein. Pystyisikö joku soneran tekniikan puolelta katsomaan liittymän lokia josko siellä näkyisi jotain selitystä tähän ongelmaan.
LIITTYMÄNUMERO: 333-181358
Ongelma on aiemmin ollut jokseenkin harvinainen mutta kun liittymän nopeus pari viikkoa sitten päivitettiin 8/1M tasolle niin katkoksia tulee joka päivä. Valillä muutaman minuutin välein. Pystyisikö joku soneran tekniikan puolelta katsomaan liittymän lokia josko siellä näkyisi jotain selitystä tähän ongelmaan.
LIITTYMÄNUMERO: 333-181358
A
- Anonymous
- January 25, 2011
Vantaan suunnassakin on alkanut kuitu pätkimään.
Kuukauden on toiminut kuin unelma ja nyt pari päivää varsinkin upload puoli on yskinyt pahasti. Extra 100/10 siis kyseessä. DL pätkivästi antaa sen 40-60M mutta UL näyttäisi menevän tänään esim tuolla 0,3M-1,7M luokkaa.
Kuukauden ajan toiminut normaalisti eli tuolloin arvot olleet DL 91,15M/ UL 10,90M
Mistä tämä pätkiminen johtuu? Pitääkö tehdä vikailmoitus vai voiko Soneran immeiset tämän perusteella selvittää että missä tökkii?
Ei ole vielä ensimmäistä laskua tullut niin en tiedä asiakasnumeroani.
Mitä tietoja Sonera tarvii että voisi vähä tutkia?
Täällä päässä testattu resetoinnit, välimuistin tyhjennykset yms kikat mitä tuolla tukisivuilla käskettiin tekemään. Ei auta. Tuskin kuukauden vanhassa Thomsonin boksissa vikaa. En viitsisi ensimmäisenä lähteä ostamaan 100Eur boksia testatakseni että vika ei ole minun päässä.
Kuukauden on toiminut kuin unelma ja nyt pari päivää varsinkin upload puoli on yskinyt pahasti. Extra 100/10 siis kyseessä. DL pätkivästi antaa sen 40-60M mutta UL näyttäisi menevän tänään esim tuolla 0,3M-1,7M luokkaa.
Kuukauden ajan toiminut normaalisti eli tuolloin arvot olleet DL 91,15M/ UL 10,90M
Mistä tämä pätkiminen johtuu? Pitääkö tehdä vikailmoitus vai voiko Soneran immeiset tämän perusteella selvittää että missä tökkii?
Ei ole vielä ensimmäistä laskua tullut niin en tiedä asiakasnumeroani.
Mitä tietoja Sonera tarvii että voisi vähä tutkia?
Täällä päässä testattu resetoinnit, välimuistin tyhjennykset yms kikat mitä tuolla tukisivuilla käskettiin tekemään. Ei auta. Tuskin kuukauden vanhassa Thomsonin boksissa vikaa. En viitsisi ensimmäisenä lähteä ostamaan 100Eur boksia testatakseni että vika ei ole minun päässä.
A
- Anonymous
- January 25, 2011
Nyt alko pätkyttään taas täälä Oulun suunnalla...5 kerta tälle iltaa. 2 modeemilla samat. Kuukauen pelas ja nopeuski nousi jostaki kumman syystä vähän? Ei paljoo mutta pelas pätkimättä viikkoja.
Reilu 2 kk:ta sitte viimeks tein vikailmon, ei ole kuulunut mitään ja vika poistu itsestään? Kytkyn purkua yritetty ei ole kuulunut mitään.
Kohta pitäs parantua tai vaihtuu extraan..huoh että lähtee järki tämän kanssa. Ei kyllä hyvää sanottavaa mistään, mutta kirjotellaan nyt tänne että näkee muutkin miten toimii. Kesällä loppuu kytkyt ja tänne kirjottelu.
Reilu 2 kk:ta sitte viimeks tein vikailmon, ei ole kuulunut mitään ja vika poistu itsestään? Kytkyn purkua yritetty ei ole kuulunut mitään.
Kohta pitäs parantua tai vaihtuu extraan..huoh että lähtee järki tämän kanssa. Ei kyllä hyvää sanottavaa mistään, mutta kirjotellaan nyt tänne että näkee muutkin miten toimii. Kesällä loppuu kytkyt ja tänne kirjottelu.
A
- Anonymous
- January 28, 2011
Ajsarja kirjoitti: Eli ongelma on ollut nyt useita kuukausia ja yhteys siis pätkii pahimmillaan muutaman minuutin välein. Parhaillaan on joitain tunteja ok ja sitten pätkäisee(modeemista sammuu internet + adsl valot, ja testattu kahdella eri modeemilla ja molemmilla sama homma). Vika ei 100% varmuudella ole tietokoneessa, koska ilmenee samaan aikaan pöytäkoneella, läppärillä ja ps3:lla. Modeeminkin olen omasta mielestäni rajannut pois vikavaihtoehdoista. Talon sisäisäisistä johdoista ei mitään tietoa, mutta on toiminut esim. vuosi sitten täysin moitteettomasti, ja samasta pistokkeesta. Alkaa minunmielestä vaikuttaan soneranpäässä olevalta vialta?
Liittymäsi ADSL-yhteys katkeaa syystä tai toisesta kymmeniä kertoja päivässä. Kerroit testanneesi yhteyttä toisella ADSL-modeemilla ja ongelma esiintyi myös sillä. Jos testasit myös toisella modeemin ja puhelinpistokkeen välisellä kaapelilla - eli ADSL-yhteyden kannalta omat laitteesi on testattu - tee liittymästä vikailmoitus. Siihen on kaksi vaihtoehtoa:
1. Soita numeroon 0206 90101. Numeroon ei tarvitse jonottaa, koska siihen vastaa vianrajausautomaatti. Loppuun asti viety puhelu generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee Vikapalvelun hoidettavaksi.
2. Tee vikailmoitus kirjallisesti Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lähetetty lomake menee Vikapalvelulle ja lomakkeen lähettäjään otetaan yhteyttä jos asia sen vaatii. Tästä syystä lomakkelle kannatta laittaa puhelinnumero josta sinut saa parhaiten tavoitettua.
A
- Anonymous
- January 28, 2011
HeikkiSandstrom kirjoitti: Laajakaistan yhteys modemin ja soneran välillä katkeaa sen verran, että modemi joutuu muodostamaan yhteyden uudelleen. siihen menee parikymmentä sekuntia mutta silläaikaa on VPN yleensä jo mennyt nurin ja avoimet työtiedostot hukattu.
Ongelma on aiemmin ollut jokseenkin harvinainen mutta kun liittymän nopeus pari viikkoa sitten päivitettiin 8/1M tasolle niin katkoksia tulee joka päivä. Valillä muutaman minuutin välein. Pystyisikö joku soneran tekniikan puolelta katsomaan liittymän lokia josko siellä näkyisi jotain selitystä tähän ongelmaan.
Modeemisi muodostaa ADSL-yhteyden hyvällä kaistanleveydellä ja eräät muut havainnot yhteyden toiminnasta viittaavat verkon puolesta laadultaan hyvään yhteyteen. Pari kysymystä:
1. Sammuuko modeemin ADSL/DSL-valo kun yhteys katkeaa?
2. Mikä ADSL-modeemi liittymässä on käytössä?
A
- Anonymous
- January 28, 2011
harlequin kirjoitti: Vantaan suunnassakin on alkanut kuitu pätkimään.
Kuukauden on toiminut kuin unelma ja nyt pari päivää varsinkin upload puoli on yskinyt pahasti. Extra 100/10 siis kyseessä. DL pätkivästi antaa sen 40-60M mutta UL näyttäisi menevän tänään esim tuolla 0,3M-1,7M luokkaa.
Kuukauden ajan toiminut normaalisti eli tuolloin arvot olleet DL 91,15M/ UL 10,90M
Mistä tämä pätkiminen johtuu? Pitääkö tehdä vikailmoitus vai voiko Soneran immeiset tämän perusteella selvittää että missä tökkii?
Ei ole vielä ensimmäistä laskua tullut niin en tiedä asiakasnumeroani.
Mitä tietoja Sonera tarvii että voisi vähä tutkia?
Asiakasnumero olisi hyvä (lukee myös Soneran matkapuhelinlaskusta), mutta ellei sitä ole vielä tiedossa, löytyy liittymä ja asiakas myös laajakaistaliittymän numerolla. Laajakaista Extran liittymänumero on muotoa 346-123456, mutta tämän palstan käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero) se tulisi kirjoittaa ilman väliviivaa eli muodossa 346123456.
A
- Anonymous
- January 28, 2011
Miki08 kirjoitti: Nyt alko pätkyttään taas täälä Oulun suunnalla...5 kerta tälle iltaa. 2 modeemilla samat. Kuukauen pelas ja nopeuski nousi jostaki kumman syystä vähän? Ei paljoo mutta pelas pätkimättä viikkoja.
Laajakaistaliittymäsi tekniikka on lähiaikoina muuttumassa. Muutoksen jälkeen ADSL-yhteys on käytössä vain talon sisällä ja siitä eteenpäin yhteys käyttää Soneran valokuitua. Tällä hetkellä ADSL-yhteyden siirtotienä on paikallisen puhelinoperaattorin lankaverkko, mutta ei enää pitkään.
Kun ADSL-liittymäsi muuttu Laajakista Extraksi, on sinulla mahdollisuus muuttaa ADSL:n tilalle VDSL2-yhteys, johon saatavana on jopa 100/10M-nopeusluokka.
A
- Anonymous
- January 28, 2011
Tapio kirjoitti: [quote="harlequin":27cipcsx]Vantaan suunnassakin on alkanut kuitu pätkimään.
Kuukauden on toiminut kuin unelma ja nyt pari päivää varsinkin upload puoli on yskinyt pahasti. Extra 100/10 siis kyseessä. DL pätkivästi antaa sen 40-60M mutta UL näyttäisi menevän tänään esim tuolla 0,3M-1,7M luokkaa.
Kuukauden ajan toiminut normaalisti eli tuolloin arvot olleet DL 91,15M/ UL 10,90M
Mistä tämä pätkiminen johtuu? Pitääkö tehdä vikailmoitus vai voiko Soneran immeiset tämän perusteella selvittää että missä tökkii?
Ei ole vielä ensimmäistä laskua tullut niin en tiedä asiakasnumeroani.
Mitä tietoja Sonera tarvii että voisi vähä tutkia?
Asiakasnumero olisi hyvä (lukee myös Soneran matkapuhelinlaskusta), mutta ellei sitä ole vielä tiedossa, löytyy liittymä ja asiakas myös laajakaistaliittymän numerolla. Laajakaista Extran liittymänumero on muotoa 346-123456, mutta tämän palstan käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero) se tulisi kirjoittaa ilman väliviivaa eli muodossa 346123456.[/quote:27cipcsx]
Asiakasnro lisätty..
A
- Anonymous
- January 28, 2011
Tapio kirjoitti: [quote="Ajsarja":3a1njw6x]Eli ongelma on ollut nyt useita kuukausia ja yhteys siis pätkii pahimmillaan muutaman minuutin välein. Parhaillaan on joitain tunteja ok ja sitten pätkäisee(modeemista sammuu internet + adsl valot, ja testattu kahdella eri modeemilla ja molemmilla sama homma). Vika ei 100% varmuudella ole tietokoneessa, koska ilmenee samaan aikaan pöytäkoneella, läppärillä ja ps3:lla. Modeeminkin olen omasta mielestäni rajannut pois vikavaihtoehdoista. Talon sisäisäisistä johdoista ei mitään tietoa, mutta on toiminut esim. vuosi sitten täysin moitteettomasti, ja samasta pistokkeesta. Alkaa minunmielestä vaikuttaan soneranpäässä olevalta vialta?
Liittymäsi ADSL-yhteys katkeaa syystä tai toisesta kymmeniä kertoja päivässä. Kerroit testanneesi yhteyttä toisella ADSL-modeemilla ja ongelma esiintyi myös sillä. Jos testasit myös toisella modeemin ja puhelinpistokkeen välisellä kaapelilla - eli ADSL-yhteyden kannalta omat laitteesi on testattu - tee liittymästä vikailmoitus. Siihen on kaksi vaihtoehtoa:
1. Soita numeroon 0206 90101. Numeroon ei tarvitse jonottaa, koska siihen vastaa vianrajausautomaatti. Loppuun asti viety puhelu generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee Vikapalvelun hoidettavaksi.
2. Tee vikailmoitus kirjallisesti Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lähetetty lomake menee Vikapalvelulle ja lomakkeen lähettäjään otetaan yhteyttä jos asia sen vaatii. Tästä syystä lomakkelle kannatta laittaa puhelinnumero josta sinut saa parhaiten tavoitettua.[/quote:3a1njw6x]
En kyllä valitettavasti tee teille enää vikailmoituksia, koska olen vaihtanut operaattoria. Jännä että tämä sinun viestisi on lähetetty hieman sen jälkeen, kun minulle soitettiin sieltä teiltäpäin ENSIMMÄISTÄ kertaa. Asiahan ei siis koskenut tätä minun laajakaistaliittymän pätkimistä vaan sitä että tein eilen jo sopimuksen uuden operaattorin kanssa. Jännä että silloin soitetaan muutamien tuntien sisällä, kun on kyse asiakassuhteen katkaisemisesta, mutta sen hyväksi että asiat toimii, ei kyllä kovin nopeaa toiminta ole.... Toki en itsekään ole ollut kovin aktiviinen tämän asian suhteen, mutta kyllä se siellä teillä on ollut tiedossa, että minulla on ongelmia nettiyhteyden kanssa...
Kiitokset näistä kuluneista vuosista. :)
A
- Anonymous
- January 29, 2011
Nettyhteys ollut poikki 2vrk vikailmoituksesta tuli viesti että linjat kunnossa.Oli ainakin viides kerta kun ilmoitettiin samallalailla ja edellisillä kerroilla aina uhkailtiin että tulee 90€ lasku jos on vika seinien sisäpuolella.Ei ole vielä kertaakaan ollut.Aina on asentaja löytänyt vikaa.Nyt ootan maanantaihin ja soitan uudestaan.Kun tulee sopimús aika täyteen näistä Soneran systeemeissä.En kusekaan Soneraan päin.Kyllä niin vaikeaksi on vikailmoitus systeemi tehty.Samaan aikaan kun tämä meni mykäksi oli täällä verkkovika(pertunmaa).Nytkin toimin DNA:n mokkulalla kun Soneran mokkula ei pelaa(sekin vielä SONERAn)Perskutarallaa.Alan saada sonerasta tarpeekseni.
A
- Anonymous
- January 31, 2011
Noniih..
viikonlopun ajan arvot oli ok eli DL 75M/UL 7,5M.
Tänään tääs ihmettelen kun ei meinaa päästä mihinkään. Yhteys nopeustestin mukaan latailee "piikkejä" vähitellen, varsinkin ihan testin lopussa tulee hieno 65M piikki jolloin testi näyttää ok DL puolella.
UL tasaisen tappava 0,5M. Vikailmoituksesta tuli tekstari että korjattu, käynnistä tarvittaessa laitteet uusiksi. Käynnistin. Ei nopeutunut.
Teenkö uuden vikailmoituksen? Osaako Tapio kommentoida että miksei vika korjaantunut ja mistä se edes johtuu?
viikonlopun ajan arvot oli ok eli DL 75M/UL 7,5M.
Tänään tääs ihmettelen kun ei meinaa päästä mihinkään. Yhteys nopeustestin mukaan latailee "piikkejä" vähitellen, varsinkin ihan testin lopussa tulee hieno 65M piikki jolloin testi näyttää ok DL puolella.
UL tasaisen tappava 0,5M. Vikailmoituksesta tuli tekstari että korjattu, käynnistä tarvittaessa laitteet uusiksi. Käynnistin. Ei nopeutunut.
Teenkö uuden vikailmoituksen? Osaako Tapio kommentoida että miksei vika korjaantunut ja mistä se edes johtuu?
A
- Anonymous
- January 31, 2011
Itselläni ollut tänään vastaavanlaisia ongelmia kuin edellisissä viesteissä mainitut. Yhteys pysyy "ylhäällä" suunnilleen 10 minuutin ajan ja katkeaa taas arviolta noin kahdeksi minuutiksi. Aamulla boottasin modeemin, koska yhteys ei noussut millään päälle, toistin tämän myöhemmin päivällä. (Surffailen keskustelupalstoilla ja latailen videoita YouTubessa). Muutama asia, joista haluan mainita/kysyä:
1) Tietokoneeni on lähes aina päällä, modeemia en sammuta käytännössä koskaan. Voiko jatkuva päälläolo vaikuttaa yhteyden pätkimiseen, tarvitseeko motukka "lepohetken"?
2) Käytössäni on Thomsonin modeemi, jonka sain tilattuani UrhoTotal-paketin, siinä on kiinni Playstation 3, Motorola-digiboksi (UrhoTotalia varten) ja tietokone. Aiemmin käytin ZTE:n 931 seriesin valokaapelimodeemia, mutta sillä en voi käyttää UrhoTotalia. Tämä on iso harmi, koska yhteyteni toimi loistavasti tuolla aikaisemmalla modeemilla. Tosin ZTE:n modeemikin piti muuttaa siltaavaksi, koska PS3 ei pysynyt verkossa erään tietyn pelivalmistajan pelien aikana (onlinessa pelatessa). Täytyykö tosiaan alkaa sahaamaan kahden modeemin välillä ns. normisurffauksen aikana ja kytkeä taas tuo pätkivä romu (Thomson) UrhoTotalia katsellessa ja toivoa yhteyden pysyvän?
3) Voiko kyseistä Thomsonin modeemia muuttaa siltaavaan tilaan? Tarkat ohjeet kiitos, koska sitä haluaisin kokeilla. Malli on TG789un.
Yhteyteni nopeus on 100/10, jos se tieto on tarpeen.
1) Tietokoneeni on lähes aina päällä, modeemia en sammuta käytännössä koskaan. Voiko jatkuva päälläolo vaikuttaa yhteyden pätkimiseen, tarvitseeko motukka "lepohetken"?
2) Käytössäni on Thomsonin modeemi, jonka sain tilattuani UrhoTotal-paketin, siinä on kiinni Playstation 3, Motorola-digiboksi (UrhoTotalia varten) ja tietokone. Aiemmin käytin ZTE:n 931 seriesin valokaapelimodeemia, mutta sillä en voi käyttää UrhoTotalia. Tämä on iso harmi, koska yhteyteni toimi loistavasti tuolla aikaisemmalla modeemilla. Tosin ZTE:n modeemikin piti muuttaa siltaavaksi, koska PS3 ei pysynyt verkossa erään tietyn pelivalmistajan pelien aikana (onlinessa pelatessa). Täytyykö tosiaan alkaa sahaamaan kahden modeemin välillä ns. normisurffauksen aikana ja kytkeä taas tuo pätkivä romu (Thomson) UrhoTotalia katsellessa ja toivoa yhteyden pysyvän?
3) Voiko kyseistä Thomsonin modeemia muuttaa siltaavaan tilaan? Tarkat ohjeet kiitos, koska sitä haluaisin kokeilla. Malli on TG789un.
Yhteyteni nopeus on 100/10, jos se tieto on tarpeen.
A
- Anonymous
- February 1, 2011
http://www.youtube.com/watch?v=JCP5rOJ5pXY
Tuossa pieni videopätkä miten nopeustesti käyttäytyi juuri hetki sitten.
Vähemmän tökkii DL, mutta UL ei meinaa toimia sitten millään.. Se kun kummasti myös vaikuttaa koko netin toimivuuteen..
Edit: www.pingtest.net sivusto antaa pingiks 100-160ms, Jitters samaa luokkaa. Packet loss n 12%. Arvosana F. Tein toisen vikailmoituksen tänään.. Toivottavasti saisi nyt vian selville ja korjattua.
Tuossa pieni videopätkä miten nopeustesti käyttäytyi juuri hetki sitten.
Vähemmän tökkii DL, mutta UL ei meinaa toimia sitten millään.. Se kun kummasti myös vaikuttaa koko netin toimivuuteen..
Edit: www.pingtest.net sivusto antaa pingiks 100-160ms, Jitters samaa luokkaa. Packet loss n 12%. Arvosana F. Tein toisen vikailmoituksen tänään.. Toivottavasti saisi nyt vian selville ja korjattua.
A
- Anonymous
- February 3, 2011
harlequin kirjoitti: Noniih..
viikonlopun ajan arvot oli ok eli DL 75M/UL 7,5M.
Tänään tääs ihmettelen kun ei meinaa päästä mihinkään. Yhteys nopeustestin mukaan latailee "piikkejä" vähitellen, varsinkin ihan testin lopussa tulee hieno 65M piikki jolloin testi näyttää ok DL puolella.
UL tasaisen tappava 0,5M. Vikailmoituksesta tuli tekstari että korjattu, käynnistä tarvittaessa laitteet uusiksi. Käynnistin. Ei nopeutunut.
Teenkö uuden vikailmoituksen? Osaako Tapio kommentoida että miksei vika korjaantunut ja mistä se edes johtuu?
Laajakaistaliittymäsi edellisen vikailmoituksen johdosta ei yhteydelle tehty fyysisiä korjauksia, vaan asiaa hoidettiin etähallinnalla ja yhteys vaikutti korjaustoimenpiteen jälkeen toimivalta. Liittymästä näyttää olevan jo uusi vikailmoitus eli mitä ilmeisemmin muut toimenpiteet ovat tarpeen yhteyden toiminnan korjaamiseksi.
Lisäsin kertomasi perusteella liittymän uuteen vikailmoitukseen tietoja siitä miten yhteys oireilee.
A
- Anonymous
- February 4, 2011
Hei
Täällä myös pätkinyt yhteys pidemmän aikaa. Vikapalvelu luonnnollisesti sanoo, että vika on omissa laitteissa. Modeemina D-Link 2640B ja sen perässä Buffalon wlan purkki. Yleensä internet valo modeemista vain sammuu, joskus löytää yhteyden uudelleen ja joskus taas ei (bootti yleensä auttaa tässä).
Vikapalvelu sanoi että on havainnut virheen. Olen kuitenkin melko varma, että ongelma ei ole omissa laitteissani, sillä samanlaista vikaa on ollut joskus aiemminkin ja silloin, (99e lasku) uhkauksista huolimatta, jätin vikailmoituksen ja ongelma korjaantui. Nyt se sitten taas palasi. Tällä kertaa sitä on jatkunut jo pidemmän aikaa.
Pätkä modeemin logista (jos olisi vaikka apua):
Feb 4 12:51:36 user crit kernel: ADSL link down
Feb 4 12:51:36 user debug syslog: kill -9 704
Feb 4 12:51:38 user crit kernel: ADSL G.994 training
Feb 4 12:51:41 user warn dnsprobe[802]: dns query failed
Feb 4 12:51:43 user warn dnsprobe[802]: dns query failed
Feb 4 12:51:45 user warn dnsprobe[802]: dns query failed
Feb 4 12:51:45 user notice dnsprobe[802]: Primary DNS server Is Down... Switching To Secondary DNS server
Feb 4 12:51:50 user crit kernel: ADSL G.992 started
Feb 4 12:51:54 user crit kernel: ADSL G.992 channel analysis
Feb 4 12:52:00 user crit kernel: ADSL G.992 message exchange
Feb 4 12:52:00 user crit kernel: ADSL link up, interleaved, us=1533, ds=19198
Ko. login aikana pätkäisyn jälkeen yhteys nousi ylös uudelleen mutta joissain tapauksissa vaatii modeemin bootin.
Asiakasnumero: (näkyykin ilmeisesti profiilini tiedoista)
Täällä myös pätkinyt yhteys pidemmän aikaa. Vikapalvelu luonnnollisesti sanoo, että vika on omissa laitteissa. Modeemina D-Link 2640B ja sen perässä Buffalon wlan purkki. Yleensä internet valo modeemista vain sammuu, joskus löytää yhteyden uudelleen ja joskus taas ei (bootti yleensä auttaa tässä).
Vikapalvelu sanoi että on havainnut virheen. Olen kuitenkin melko varma, että ongelma ei ole omissa laitteissani, sillä samanlaista vikaa on ollut joskus aiemminkin ja silloin, (99e lasku) uhkauksista huolimatta, jätin vikailmoituksen ja ongelma korjaantui. Nyt se sitten taas palasi. Tällä kertaa sitä on jatkunut jo pidemmän aikaa.
Pätkä modeemin logista (jos olisi vaikka apua):
Feb 4 12:51:36 user crit kernel: ADSL link down
Feb 4 12:51:36 user debug syslog: kill -9 704
Feb 4 12:51:38 user crit kernel: ADSL G.994 training
Feb 4 12:51:41 user warn dnsprobe[802]: dns query failed
Feb 4 12:51:43 user warn dnsprobe[802]: dns query failed
Feb 4 12:51:45 user warn dnsprobe[802]: dns query failed
Feb 4 12:51:45 user notice dnsprobe[802]: Primary DNS server Is Down... Switching To Secondary DNS server
Feb 4 12:51:50 user crit kernel: ADSL G.992 started
Feb 4 12:51:54 user crit kernel: ADSL G.992 channel analysis
Feb 4 12:52:00 user crit kernel: ADSL G.992 message exchange
Feb 4 12:52:00 user crit kernel: ADSL link up, interleaved, us=1533, ds=19198
Ko. login aikana pätkäisyn jälkeen yhteys nousi ylös uudelleen mutta joissain tapauksissa vaatii modeemin bootin.
Asiakasnumero: (näkyykin ilmeisesti profiilini tiedoista)
A
- Anonymous
- February 4, 2011
Turbo kirjoitti: Itselläni ollut tänään vastaavanlaisia ongelmia kuin edellisissä viesteissä mainitut. Yhteys pysyy "ylhäällä" suunnilleen 10 minuutin ajan ja katkeaa taas arviolta noin kahdeksi minuutiksi. Aamulla boottasin modeemin, koska yhteys ei noussut millään päälle, toistin tämän myöhemmin päivällä. (Surffailen keskustelupalstoilla ja latailen videoita YouTubessa). Muutama asia, joista haluan mainita/kysyä:
1) Tietokoneeni on lähes aina päällä, modeemia en sammuta käytännössä koskaan. Voiko jatkuva päälläolo vaikuttaa yhteyden pätkimiseen, tarvitseeko motukka "lepohetken"?
Kyllä modeemin pitäisi toimia vaikka se on jatkuvasti päällä. Jos internet-yhteys alkaa aina toimimaan modeemin buuttauksen jälkeen, on hyvin todennäköistä modeemi jumittuu. Sammuuko modeemin Broadband-valo kun yhteys katkeaa?
Turbo kirjoitti: 2) Käytössäni on Thomsonin -modeemi, jonka sain tilattuani UrhoTotal-paketin, siinä on kiinni Playstation 3, Motorola-digiboksi (UrhoTotalia varten) ja tietokone. Aiemmin käytin ZTE:n 931 seriesin valokaapelimodeemia, mutta sillä en voi käyttää UrhoTotalia. Tämä on iso harmi, koska yhteyteni toimi loistavasti tuolla aikaisemmalla modeemilla. Tosin ZTE:n modeemikin piti muuttaa siltaavaksi, koska PS3 ei pysynyt verkossa erään tietyn pelivalmistajan pelien aikana (onlinessa pelatessa). Täytyykö tosiaan alkaa sahaamaan kahden modeemin välillä ns. normisurffauksen aikana ja kytkeä taas tuo pätkivä romu (Thomson) UrhoTotalia katsellessa ja toivoa yhteyden pysyvän?
Thomsin TG789vn -modeemi lähetetään osaan Laajakaista Extra -kohteista Koti TV:n palvelureitittimeksi (alueen verkosta riippuen). URHOtv Total on yksi Koti TV:n kanavapaketeista ja se ei näy muiden modeemien kautta kuin Soneran toimittaman Thomson-palvelureitittimen.
Turbo kirjoitti: 3) Voiko kyseistä Thomsonin modeemia muuttaa siltaavaan tilaan? Tarkat ohjeet kiitos, koska sitä haluaisin kokeilla. Malli on TG789vn.
Sonera toimittamaa Thomson TG789vn modeemia ei voi muuttaa siltaavaksi.
Koti TV:n palvelureitittimenä toimiva Thomson TG789vn on Soneran omaisuutta ja laitteella on "ikuinen takuu", joten epäkunnossa olevan modeemin voi aina vaihtaa toimivaan yksilöön. Vaihto tapahtuu Vikapalvelun kautta ja tämän tyyppinen asia on hyvä ilmoittaa Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeella ei ole omaa kohtaa modeemin vioille, mutta valitse Laajakaista ADSL / Laajakaista Extra - ADSL ja luovi lomake läpi sopivilla valinnoilla, kunnes pääset sen viimeiselle sivulle. Lisätiedot-kenttään voit kertoa mistä on kyse ja Vikapalvelu ottaa sinuun yhteyttä.
A
- Anonymous
- February 4, 2011
Tapio kirjoitti: [quote="harlequin":lx8rq993]Noniih..
viikonlopun ajan arvot oli ok eli DL 75M/UL 7,5M.
Tänään tääs ihmettelen kun ei meinaa päästä mihinkään. Yhteys nopeustestin mukaan latailee "piikkejä" vähitellen, varsinkin ihan testin lopussa tulee hieno 65M piikki jolloin testi näyttää ok DL puolella.
UL tasaisen tappava 0,5M. Vikailmoituksesta tuli tekstari että korjattu, käynnistä tarvittaessa laitteet uusiksi. Käynnistin. Ei nopeutunut.
Teenkö uuden vikailmoituksen? Osaako Tapio kommentoida että miksei vika korjaantunut ja mistä se edes johtuu?
Laajakaistaliittymäsi edellisen vikailmoituksen johdosta ei yhteydelle tehty fyysisiä korjauksia, vaan asiaa hoidettiin etähallinnalla ja yhteys vaikutti korjaustoimenpiteen jälkeen toimivalta. Liittymästä näyttää olevan jo uusi vikailmoitus eli mitä ilmeisemmin muut toimenpiteet ovat tarpeen yhteyden toiminnan korjaamiseksi.
Lisäsin kertomasi perusteella liittymän uuteen vikailmoitukseen tietoja siitä miten yhteys oireilee.[/quote:lx8rq993]
Kyllä.. Huomasin samalla että kun liittymä toimi 1,5vrk korjauksen jälkeen jotenkin, arvot tippuivat niin että kun yhteys toimi, DL 75M / UL 7M. Ymmärsin teknisen henkilön soiton perusteella että hän nostaa linjan tasoa kun ei hänen soittaessaan ollut häävi. Yhteys on toiminut muutaman tunnin kerrallaan ok, sitten taas alkaa yskimään. Välillä toimii 20min ok ja taas alkaa pykimään. Testasin myös asunnon jokaisen puhelinpistokkeen tässä ja samat ongelmat joka paikassa. Millaisia arvoja Sonera saa kun mittaa varsinkin täältä sinne päin tulevaa kaistaa? Näkyykö teillä mitään alhaista signaalitasoa?
Mistä nämä ping ja jitter heitot johtuvat? Myöskään välillä testin paketit eivät tunnu menevän perille, varsinkaan täältä ulospäin. Välillä eli lähde 10%, välillä taas 25%.
A
- Anonymous
- February 9, 2011
harlequin kirjoitti: Testasin myös asunnon jokaisen puhelinpistokkeen tässä ja samat ongelmat joka paikassa. Millaisia arvoja Sonera saa kun mittaa varsinkin täältä sinne päin tulevaa kaistaa? Näkyykö teillä mitään alhaista signaalitasoa? Mistä nämä ping ja jitter heitot johtuvat? Myöskään välillä testin paketit eivät tunnu menevän perille, varsinkaan täältä ulospäin. Välillä eli lähde 10%, välillä taas 25%.
VDSL2-modeemin ja DSL-keskittimen välisen yhteyden kaistanleveys on luokkaa 80/8 Mbit/s. SNR ja vaimennus normaalit.
En osaa vastata miksi pingissä on vaihtelevasti viivettä tai miksi osa paketeista hukkuu. Jokin osa ketjussa tietokone <> pingattava palvelin aiheuttaa hävikin, mutta esimerkiksi ilman testausta toisilla laitteilla vian rajaamiseksi ei voi kuin arvailla mikä ongelman aiheuttaa.
Jos aihetta on, tee seuraavaa vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeelle voit kertoa tarkempia tietoja ongelman oireista ja miten yhteyttä on testattu. Lomake otetaan käsittelyyn 1-3 päivän viiveellä jonotilanteesta riippuen. Lomakkeen perusteella tehdään suoraan liittymän vikailmoitus tai sinulle soitetaan ensin lisätietojen kysymistä varten.
VDSL2-modeemina toimiva Thomson TG789 -palvelureititin on Soneran omaisuutta ja tarvittaessa se vaihdetaan Vikapalvelun kautta, jos vaikuttaa todennäköiseltä että modeemi on yhteysongelmien syynä.
A
- Anonymous
- February 9, 2011
Tapio kirjoitti: [quote="harlequin":26h7zspq]Testasin myös asunnon jokaisen puhelinpistokkeen tässä ja samat ongelmat joka paikassa. Millaisia arvoja Sonera saa kun mittaa varsinkin täältä sinne päin tulevaa kaistaa? Näkyykö teillä mitään alhaista signaalitasoa? Mistä nämä ping ja jitter heitot johtuvat? Myöskään välillä testin paketit eivät tunnu menevän perille, varsinkaan täältä ulospäin. Välillä eli lähde 10%, välillä taas 25%.
VDSL2-modeemin ja DSL-keskittimen välisen yhteyden kaistanleveys on luokkaa 80/8 Mbit/s. SNR ja vaimennus normaalit.
[/quote:26h7zspq]
Joo, tältä näyttää testit tällä hetkellä.. muutaman päivän toiminut ihan kiitettävästi näillä nopeuksilla.
Mitä muuten teitte että nämä alkuperäiset arvot 91M / 11M tippuivat 80/8? Ei sillä niin väliä sinänsä mutta kuhan olen utelias.
Aion hankkia ainakin tuon Telewellin purkin ja testata onko sillä eroa mihinkään.
Hienoa kuitenkin että nyt toimii. :)
A
- Anonymous
- February 11, 2011
Moi Soneran väki,
Nyt on kyllä jo pakko kirjoittaa tännekin kun oikein alkaa ottamaan päähän tää touhu. Ensinnäkin en viitsi ees soittaa soneran asiakas palveluun kun siellä ei osata vastata ja en turhaan maksa odottamisesta euroja kun siitä ei mitää hyödy!! Ja kun joku vastaa niin pompotellaa soittamaan paikasta a paikkaan b ja siltikään ei saa suoraa vastausta. Kyse siis 24/2 megasesta extra liittymästä joka ollut päällä teidän operaattorilla jo useita vuosia. Kuitenkin viim. puolen vuoden aikana on tapahtunut mullistavia asioita liittymään nähden. Nyt olen alkanut tosissaan miettimään toista operaattoria ( soneran asiakas jo 10 vuotta ). En haluaisi tällaisen takia vaihtaa mutta jos tähän ei tule loppua niin pakko se on. Liittymäni reistailee joka päivä vähintään kerran,joinakin päivinä jopa 5-10 kertaa.. Yhteys siis pätkii ja todella pahasti. Tarvitsen yhteyttä joka pvä töiden takia ja tällainen peli ei vetele, että kun olet ollut koneella tekemäs töitä usemman tunnin niin yhteys pätkii ja on pois päältä useamman minuutin. Soneran pääs voivotellaan vaa asialle?? Kaikki on koetettu ja täällä päässä se vika EI ole.. Taannoin kokeiltiin toisen operaattorin kanssa toimivuutta ja ongelmia ei ollut. Tästä syystä olen 100% varma että vika on teidän päässä. Toivon todellakin että tämä ASIA saadaan kuntoon. Ja profiilis on asiakas nro
Terkuin Pettynyt
Nyt on kyllä jo pakko kirjoittaa tännekin kun oikein alkaa ottamaan päähän tää touhu. Ensinnäkin en viitsi ees soittaa soneran asiakas palveluun kun siellä ei osata vastata ja en turhaan maksa odottamisesta euroja kun siitä ei mitää hyödy!! Ja kun joku vastaa niin pompotellaa soittamaan paikasta a paikkaan b ja siltikään ei saa suoraa vastausta. Kyse siis 24/2 megasesta extra liittymästä joka ollut päällä teidän operaattorilla jo useita vuosia. Kuitenkin viim. puolen vuoden aikana on tapahtunut mullistavia asioita liittymään nähden. Nyt olen alkanut tosissaan miettimään toista operaattoria ( soneran asiakas jo 10 vuotta ). En haluaisi tällaisen takia vaihtaa mutta jos tähän ei tule loppua niin pakko se on. Liittymäni reistailee joka päivä vähintään kerran,joinakin päivinä jopa 5-10 kertaa.. Yhteys siis pätkii ja todella pahasti. Tarvitsen yhteyttä joka pvä töiden takia ja tällainen peli ei vetele, että kun olet ollut koneella tekemäs töitä usemman tunnin niin yhteys pätkii ja on pois päältä useamman minuutin. Soneran pääs voivotellaan vaa asialle?? Kaikki on koetettu ja täällä päässä se vika EI ole.. Taannoin kokeiltiin toisen operaattorin kanssa toimivuutta ja ongelmia ei ollut. Tästä syystä olen 100% varma että vika on teidän päässä. Toivon todellakin että tämä ASIA saadaan kuntoon. Ja profiilis on asiakas nro
Terkuin Pettynyt
A
- Anonymous
- February 14, 2011
Tämän Keskustele ja kysy -palstan kautta ei vikailmoitusta voi tehdä. Hidastelevasta tai katkovasta yhteydestä ehkä paras tapa on ilmoittaa Laajakaistan vikailmoituslomakkeella, koska lomakkeelle voi kertoa tarkempia tietoja ongelman oireista. Lomake otetaan Vikapalvelussa käsittelyyn 1-3 päivän viiveellä jonotilanteesta riippuen. Lomakkeen perusteella tehdään suoraan liittymän vikailmoitus tai soitetaan ensin asiakkaalle lisätietojen kysymistä varten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK