Laajakaistan siirto ongelma

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei keskustelupalstan ja Soneran väki

Elikkäs ongelmani koskee laajakaistan siirtoa uuteen asuntooni. Itse muutto meni vuodenvaihteessa todella hyvin, mutta nettiyhteyden siirto ei.

Muuttoilmoituksen jätin ennen joulua ja siitä parin päivän päästä Soneralta soitettiin ja sovittiin hinnat ja muut asiat asiallisesti kuntoon. Huomion arvoista oli se, että kyseinen henkilö sanoi, että nykyinen modeemi kelpaa myös uuteen asuntoon, joten laitteistoa ei tarvitse vaihtaa.

Seuravaan kerran kuulin liittymästäni 2.1.2012 maanantaina, kun puhelimeeni tuli tekstiviesti, joka kertoi näin:
"Hei, postitimme sinulle uuden palvelureitittimen ja ohjeen KotiTV:n päätelaitteen kytkemiseksi. Voit ottaa palvelureitittimen nyt käyttöösi"
Eli homma selvä... odotellaan sitten uutta modeemia.

Tähän päivään mennessä ei ole postista kuulunut pihahdustakaan mistään paketista tai muusta. Onnekseni kiinteistössä on jonkinlainen ilmainen yhteys jokaiseen asuntoon, niin voi sentään laskut maksaa nettipankissa. Nopeus tällä hetkellä on n. 1Mbps/1Mbps, kun sen pitäisi olla jotain ihan muuta. KotiTV -boksi käynnistyy, mutta näyttää vain mustaa ruutua.

Hetki sitten tarkistin Omilta Sivuiltani Liittymänhallinta -kohdan. Sieltä pomppasi eteen viesti, että tilaukseni käsittely on kesken. (Siellä oli myös yli vuoden takainen osoite ...kuja vaikka välissä asuin vuoden ..kerossa ja nykyään ...kadulla. Liittymä oli siis noin vuosi sitten tilattu ..keroon, ei ...kujalle.)

Eli siis mikä on nyt liittymän tilanne? Onko minulle tulossa sitä uutta modeemia? Onko liittymää edes kytketty kun tilauksen käsittely on edelleen kesken? Ja toivottavasti seuraavassa laskussa näkyy, etten ole pystynyt käyttämään yhteyttä saati KotiTV:tä (ja sen maksukanavia) ainakaan viikkoon.

Toivottavasti tuosta nyt jotain selvää sai :)
Terveisin. Rickhardi

3 kommenttia

Hei Rickhardi,
Liittymän siirto näyttäisi olevan jo tehty. Jos nopeus on edelleen noin alhainen, eikä luvattua laitetta vieläkään ole tullut, niin ota yhteys Asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16:30). Tarkistetaan sitä kautta, mistä tilanne oikein johtuu.
Sama tilanne täällä! Muutto tapahtui vuodenvaihteessa ja liittymän piti siirtyä 2vko:ssa.
Nyt pari päivää vaille 4vkoa kulunut tilausvahvistuksen saapumisesta!
Hei cougario,
Asiakaspalvelustamme onkin tänään lähtenyt viesti asennusajasta. Asia on hoidossa.

Vastaa