Skip to main content

Laajakaistan vika- ja häiriötiedotteet kännykkään & emailiin

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Asetin palvelun liittymähallinnasta heti käyttöön (21.12.2012) kun siitä mainostitte aikanaan. Nyt tuossa viikko sitten oli katkosta nettiliittymässä mutta mitään tiedotetta ei ole tullut kännyyn taikka emailiin.

Teidän sivuilta löytyi tällaisia:
Uudellamaalla katkoksia TV-palveluissa

Tietoliikenneverkkoon tehtävästä muutostyöstä aiheutuu katkoksia TV-palveluihin Uudenmaan alueella. Katkokset vaikuttavat sekä KotiTV- että kaapeli-TV-palveluihin 18.3.2013 klo 00-04 välisenä aikana.

Laajakaista- ja TV-palveluissa huoltotöitä Uudellamaalla

Verkon huoltotyö aiheuttaa 15 minuutin katkoksen laajakaista- ja TV-palveluille Uudellamaalla.

Huoltotyö alkaa..............:18.03.2013 00:00
Huoltotyö päättyy...........:18.03.2013 04:00

Netti pätkikin pari kertaa heti puolenyön jälkeen n. 10min molemmilla kerroilla ja tv:n katsomisesta ei tullut mitään tietenkään sen aikana.

Miksei tästä tullut mitään viestiä etukäteen?

Sama juttu tämän kanssa:
Etelä-Suomessa katkoksia TV-palveluissa

Tietoliikenneverkkoon tehtävästä muutostyöstä aiheutuu katkoksia TV-palveluihin Etelä-Suomen alueella. Katkokset vaikuttavat sekä Sonera Viihde että kaapeli-TV-palveluihin 25.3.2013 klo 00-04 välisenä aikana.

Laajakaistaverkon huoltotyö pääkaupunkiseudulla ja Hyvinkäällä

Laajakaistaverkon huoltotyö aiheuttaa 15 minuutin katkoksen osalle laajakaistaliittymiä pääkaupunkiseudulla ja Hyvinkäällä.

Huoltotyö alkaa..............:25.03.2013 00:00
Huoltotyö päättyy...........:25.03.2013 04:00

Ei tullut mitään viestejä tästäkään.

Mitenköhän tämä "Laajakaistan vika- ja häiriötiedotteet kännykkään & emailiin"-palvelu oikein toimii?

----------------------

Asiasta kolmanteen, onko "Ajankohtaista Koti TV:ssä"-emailitiedotteet lopetettu kokonaan? En ole saanut sellaista sitten marraskuun lopun.

9 kommenttia

  • April 8, 2013
Haloo? Huppista, pari viikkoa mennyt ja ei mitään noteerausta tähän.

  • April 11, 2013

Pahoittelut että vastaaminen kesti. Piti hieman selvitellä asiaa.

Katkoksista olisi pitänyt tulla ilmoitus sinulle. Kyseessä on vika järjestelmässä. Vika on meidän tiedossa ja asiaa tutkitaan. Vika pyritään korjaan mahdollisimman pian.


  • April 11, 2013
Kiitos.

  • July 9, 2013

Liittyykö tämä "laajakaistan vika- ja häiriötiedotteet kännykkään & emailiin"-palvelu tähän asiaan toisessa topikissa?

 
[quote="Antti-":3vnjuzkz]
Jos et kuitenkaan ole saanut tekstiviestillä ilmoitusta asiasta, niin suosittelen päivittämään yhteystiedot Omat Sivut - palvelun kautta


En ole saanut mitään txtviestiä. Enkä löydä omilta sivuilta mitään kohtaa missä puhelinnumeroni olisi tai sitä kysyttäisiin!! Ennen omien sivujen muutosta (tai lähinnä siis "Liittymänhallinta"-osion muutosta) muistaakseni puhelinnumeroni oli siellä tallennettuna.

Huomauttaisin tähän, että tämä EI ole ensimmäinen kerta kun teiltä ei tule viestintää minulle perille VAIKKA kaikki tiedot ovat oikein. Aikaisemminkin teidän puolelta on ihmetelty, että miksiköhän ei toimi. Esim. sähköpostiini en ole saanut varmaan kertaakaan mitään tilausvahvistuksia. Olisikohan teidän aika selvittää ja testata noita teidän systeemeitä tämän osalta? Kun tuntuu, että ei tahdo millään toimia mikään.[/quote:3vnjuzkz]

Onko palvelu korjattu?


  • July 20, 2013
Haloo???

  • July 26, 2013
Ootte te kyllä säälittäviä. Surkein firma ikinä. Kiitos taas kerran. Soittelen Elisalle nyt viikonloppuna.

  • October 21, 2013
Eräässä toisessa topikissa soneran edustaja pahoitteli jos kiireiltään tai vahingossa ei ole sonera vastaillut viesteihin. Tässä tämä yksi esimerkki kuinka sonera lopetti vastaamisen kaikkiin minun kontaktiyrityksiin.

4 kerta toden sanoo?

ONKO VIKA KORJATTU???

Ei tunnu olevan koska esim. seuraavia häiriötiedotteita EI ole tullut puhelimeen taikka emailiin!!!

Laajakaista- ja Viihde-palvelun vian selvitys pääkaupunkiseudulla jatkuu

Päivitetty 21.10. klo 17:22

Vika vaikuttaa osaan pääkaupunkiseudun Viihde ja laajakaistaliittymiä.

Vika alkoi 21.10.2013 klo 7:00
Vian selvittely jatkuu edelleen


Laajakaistaverkon huoltotyö pääkaupunkiseudulla


Huoltotyö aiheuttaa 30 minuutin katkoksen osalle pääkaupunkiseudun laajakaista- ja Sonera Viihde liittymiä.

Huoltotyö alkaa..............:28.10.2013 00:00
Huoltotyö päättyy...........:28.10.2013 04:00


9.10.2013 tuli "Soneran sähköpostipalvelussa huoltokatko 11.–13.10.2013" email, mutta esim. kännykkään ei tullut ilmoitusta. Tämä on AINOA viesti mikä on tullut 21.12.2012 jälkeen kun "Vikailmoituspalvelu kytketty" emailkuittausviesti tuli.


Lisäksi, varmaan liittyy asiaan, olen viimeksi saanut "Ajankohtaista Koti TV:ssä" (tai millä otsikolla nyt sitä lähetättekin nykyään) 23.11.2012 emailiin.

Uskailtaisiko joku vihdoinkin selvittää asiaa?


EDIT: lisätään nyt vielä, että teiltä tulevat emailit eivät ole oikeastaan ikinä toimineet kunnolla. Lähes joka kerta (jossei joka kerta) esim. tilausvahvistukset, jne. jäävät tulematta, ja kun tästä kysyn/mainitsen soneran asiakaspalvelijoille, he ovat ihmetelleet asiaa ja laittaneet "manuaalisesti" puuttuneet viestit/vahvistukset tulemaan. Eli, joskus harvoin jotain viestejä tulee, ihan randomilla toimii, tai siis ei toimi nämä teidän systeemit. 4:ttä vuotta asiakkaana ja alusta lähtien (tämäkin) homma kusenut. Way to go sonera.

  • October 23, 2013

Ja pahoittelut ettei kukaan ole reagoinut heinäkuisiin viesteihisi asian suhteen. Palvelu on ollut käytössä kyllä myös kesän ajan mutta osalle palvelun käyttäjistä ei ole ko. alueellisia tiedotteita lähtenyt. Asia on ollut tutkinnassa ja nostin asiaa jälleen kerran tänään esille viestisi johdosta.

Nykyisen tilanteen vuoksi palvelu on päätetty ottaa väliaikaisesti pois käytöstä jotta saamme tehtyä tarvittavat korjaukset.

Lainaus Soneran Häiriötiedote sivuilta:

Ennakoiva vika- ja häiriötiedottaminen-palvelu väliaikaisesti poissa käytöstä

Omilla Sivuilla ja asiakaspalvelussa aktivoitava Vika- ja häiriötiedottaminen- palvelu väliaikaisesti poissa käytöstä. Vika on tiedossa ja korjauksessa.

Asiakkaille ei tule tekstiviesti- ja sähköposti-ilmoituksia sellaisista verkon muutostöistä ja verkkovioista, jotka mahdollisesti vaikuttavat heidän liittymänsä toimintaan. Pahoittelemme viasta aiheutuvaa haittaa.



Muista puuttuvista viesteistä (Ajankohtaista Sonera viihteessä, tilausvahvistukset) en osaa sano miksi ne eivät ole sinulle perille tulleet. Olen näistä myös laittanut tietoa eteenpäin jotta asialle saadaan varmistus.


  • October 23, 2013
Okei, kiitos vastauksesta/tilannepäivityksestä vihdoinkin.

Antti- kirjoitti:
Muista puuttuvista viesteistä (Ajankohtaista Sonera viihteessä, tilausvahvistukset) en osaa sano miksi ne eivät ole sinulle perille tulleet. Olen näistä myös laittanut tietoa eteenpäin jotta asialle saadaan varmistus.

Ok. Tosin odotukset eivät ole korkealla koska jos oikein muistan, tätä ongelmaa on varmaan kaksi eri kertaa joku selvitellyt ilman mitään tuloksia. Olen valmis testaukseen jos joku sieltä päästä haluaa. Esim. asiakastiedotteiden (= ajankohtaista koti-tv:ssä) osalta voisi lähteä asiaa selvittämään.

Epäilen kuitenkin teidän sähköpostin toimivuutta yleisesti. Tässä muutama päivä sitten säädin Thunderbirdiin teidän emailin SMTP:n kuntoon (eipä ole tarvinnut aikaisemmin muuta kuin postin vastaanoton.. jota siis tulee teiltä ja muilta superharvoin, pääemailini on googlella) ja sitä testaillessa yksi lähetetty email hävisi kuin pieru saharaan vaikka Thunderbird ei antanut mitään virhettä vaan ihan normaalisti kuten gmailin emailillakin toimi lähetysindikaattorit. Katsoin webmailin puolelta ja siellä kans ei ollut mitään missään kansiossa. Lähetettyyn osoitteeseen viestiä ei tullut. Seuraavien testiviestien lähetys (täysin samalla tavalla, ilman mitään asetusmuunnoksia) heti tämän perään sitten toimikin. Tämä episodi vahvistaa vain minun käsitystä teidän emailin yleisestä toimivuudesta, joka siis tuntuu olevan jotenkin epäkunnossa ja viestejä randomisti tämän kohta 4 vuoden aikana on jatkuvasti hävinnyt/ei ole tullut perille. Ongelmia näköjään on: 1) teidän lähettämiä viestejä/vahvistuksia/asiakastiedotteita ei tule välillä tai ollenkaan enää perille, 2) teidän sähköpostin edelleenlähetys ei tunnu toimivan kunnolla vieläkään (tästä olen jo vuosia sitten muistaakseni useampaan kertaan reklamoinut) koska viestejä jää saapumatta, 3) tämä uusi tapaus teidän emailia lähetettäessä. En luottaisi teidän mailiin missään tapauksessa. Sen verran paljon on erilaisia tapauksia tässä vuoden varrella tullut eteen.

En sitten tiedä olisiko mahdollista, että tuo teidän mailien edelleenlähetys olisikin syypää? Sehän on kait ihan teidänkin myöntämänä (ilmeisesti vieläkin) jotenkin pikkasen epäkunnossa. Tämä oli se ensimmäinen ongelma minulla mailienne kanssa silloin vuosia sitten.

Nyt en enää tuota edelleenlähetystä tarvisi, mutta kannattaako ottaa pois päältä jos ruvetaankin testailemaan?! Noh, kai sen saa päälle sitten uudestaan jos tarvis.

EDIT: tein tuossa yhden testin ennen kuin poistin teidän mailista edelleenlähetyksen, lähetin @live.com mailistani emailin soneran postiin ja se tuli perille, sekä edelleenohjattuna gmailiin. Eli nyt ainakin toimi. Näitä on ikävä testailla kun ne ongelmat toistuu randomisti.