Skip to main content

Laajakaistan Vikailmoitus

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Moro,

En pääse tekemään laajakaistan vikailmoitusta, koska sisäänkirjaantuminen ei onnistu. Ainut mihin pääsen on tämä keskustele ja kysele foorumi.

Laajakaistan pitäisi olla 8/1, mutta teidän testi näyttää 4/0,7 ja speedtest.net vielä pienempää. Olen ostanut uuden modeemin (D-link DSL-2740B), koska edellisen modeemin kanssa hitaan yhteyden lisäksi se myös pätki. Johdot on tuosta uudesta modeemista ja kone on suoraan kytketty modeemin. Nyt tuo pätkimen on loppunut, mutta nopeus ei ole sitä mistä minä maksan.

2 kommenttia

aina
Meilaaja
  • Meilaaja
  • February 28, 2011
Ohikulkijan kommentti. Kaikilla internetoperaattoreilla liittymät myydään maksiminopeuden nimellä ja käytäntö on puolet siitä. "Nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta vähintään kolmasosa tästä nopeudesta."

  • March 3, 2011
walzu kirjoitti:
En pääse tekemään laajakaistan vikailmoitusta, koska sisäänkirjaantuminen ei onnistu. Ainut mihin pääsen on tämä keskustele ja kysele foorumi.


Vikapalveluun voi myös soittaa. Numero on 0206 90101. Puhelu on normaalihintainen eli riippuu puheluun käytettävän liittymän minuuttihinnasta.

Omille sivuille on samat tunnukset kuin mitkä liittymän mukana tulleella sähköpostiosoitteella. Ellet tiedä käyttäjätunnusta etkä löydä tunnusvahvistusta, saat käyttäjätunnuksen tietoosi Asiakaspalvelusta 0200 17000 (mpm/pvm).

Jos käyttäjätunnus on tiedossa mutta sen salasana on unohtunut, saat tilattua uuden tältä sivulta:
https://www4.sonera.fi/aureg/forgottenPassword/

Itsepalvelu kuitenkin vaatii, että Omilla sivuilla on kyseiselle käyttäjätunnukselle määritetty matkapuhelinnumero, johon uusi salasasana lähetetään. Ellei puhelinnumeroa ole Omein sivujen kautta lisätty, tapauhtuu myös salasanan vaihto Asiakaspalvelun kautta.

walzu kirjoitti:
Laajakaistan pitäisi olla 8/1, mutta teidän testi näyttää 4/0,7 ja speedtest.net vielä pienempää. Olen ostanut uuden modeemin (D-link DSL-2740B), koska edellisen modeemin kanssa hitaan yhteyden lisäksi se myös pätki. Johdot on tuosta uudesta modeemista ja kone on suoraan kytketty modeemin. Nyt tuo pätkimen on loppunut, mutta nopeus ei ole sitä mistä minä maksan.


Vaikka 4M/700k jääkin 8/1M-nopeusluokan maksimiarvoista, on kyseinen kaistanleveys ADSL-palvelukuvauksen mukainen.

ADSL-liittymäsi johdonpituus on yli 4 kilometriä. ADSL-modeemisi on muodostanut tällä hetkellä yhteyden kaistanleveydellä 5184/832. Arvot ovat hyvät, kun otetaan huomioon liittymäsi johdonpituus. Ellei yhteys katko, mielestäni vikailmoitus on tässä tapauksessa turha.