Skip to main content
Hei,

Jokin aiheuttaa tällä hetkellä ongelmia laajakaistamodeemille (Zyxel P-660H-D1). Olen viimeisen 1-2 viikon aikana saanut käydä resetoimassa modeemia vähintään kerran päivässä. Ja häiriö on sitä luokkaa että jopa laitteen reititin näyttäisi menevän solmuun. Aikaisemmin saattoi hyvin mennä jopa vuosi ettei tarvinnut koskea laitteeseen ollenkaan.

Suoritetaanko Turun alueella (postinumero 20400) huoltotoimenpiteitä verkossa tällä hetkellä?

Ainut suurempi muutos omassa päässä viime aikoina taitaa olla Netflixin käyttöönotto, mutta en tiedä voiko se olla syynä näihin ongelmiin ...?
En oikein usko että normaalit nopeudet. Itselläni on 100/10 valokuitu yhteys ja cat5 toteutettu taloyhtiön kaapeloinnit.

Minä olen ainakin saanut 88-94Mbit/s keskimääräisesti latausnopeudeksi ja lähetysnopeus on 9-12Mbit/s paikkeilla.

Käytössäni on sama Inteno DG301AL reitittimenä.
Hei Kridedude ja olkitu,

Molemmilla on käytössä valokuituyhteydet, mutta sisäverkot ovat erilaiset.

Kridedude:lla sisäverkko on toteutettu todennäköisesti normaalilla puhelinkaapeloinnilla ja yhteys on toteutettu VDSL tekniikalla.

Sisäverkon ratkaisut ja kaapeloinnin kunto voi vaikuttaa yleensä saavutettavaan nopeuteen.

Tässä tapauksessa modeemi on kätellyt yhteyden 71 megalla, joka on vielä ihan kohtuullinen tulos.

Tuo 10 megan nopeus on kuitenkin ollut epänormaali ja on hyvinkin voinut liittyä jonkinlaiseen ongelmaan.

CAT5 kaapeloinnilla toteutettu sisäverkko on huomattavasti häiriösietoisempi ja tästä johtuen nopeudetkin ovat usein paremmat kuin VDSL tekniikalla toteutetuissa yhteyksissä.

Jos yhteysnopeus kuitenkin heittelee reilusti, niin siitä kannattaa vikailmoitusta tehdä, niin asiaa voidaan tutkia tarkemmin.
Hei Miikaalt,

Nopealla vilkaisulla en nyt löytänyt tietoa että olisi ollut jotain alueellista vikaa. Mutta on toki mahdollista että siellä on jokin vika ollut. Oliko yhteys lähtenyt jo toimimaan?

Jos on yhteydessä nyt kuitenkin jotain ongelmaa on edelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.


Hei h123123,

Yhteys näyttää nyt pysyneen ylhäällä eilisestä illasta asti. Jos yhteydessä tuota pätkimistä edelleen esiintyy, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.


Hei ThinkVision,

Sinä olitkin jo saanut modeemiasian hoidettua ja modeemi oli laitettu vaihtoon.

Vastaa