Skip to main content
Laajakaistayhteytemme katkeilee todella usein. Olen yrittänyt korjata asiaa Soneran kanssa jo aikaisemminkin, mutta turhaan. Katkeilua on jatkunut nyt ainakin vuoden verran.
Viime kesänä sanottiin, että soneralla on yleisiä palvelin ongelmia. Viimeisin ratkaisu oli se, että talo missä asumme sisältää huonot puhelinyhteydet.

Yhdistämme nettiin laajakaistalle, puhelinpistoketta käyttäen.
Pätkimistä tapahtuu aina muutamasta kerrasta jopa kymmeniin kertoihin päivässä.
Netti on katki yleensä n. 30s - 2min. Mikä ei sinälläänsä haittaisi, ellei silloin olisi käynnissä tärkeä stream tms.
Olen menettänyt silkkaa rahaa, katkeilujen ansiosta.

Mitä on tehtävissä ? Pitääkö vaihtaa ISP vai vaan muuttaa muualle ?
Tyhmä se on rahaa hukkaan heittää.

- Kiitos jo etukäteen.
Olethan koittanut kyseisiä keinoja: http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php? ... %C3%A4tkii

"huonot puhelinyhteydet" tarkoittanee varmaan huonokuntoista puhelinsisäverkkoa. Kuinka pitkä puhelinkaapeli teillä on puhelinpistokkeen ja ADSL-modeemin välissä? Ja oletteko koittaneet käyttää yhteyttä toisella ADSL-modeemilla?

En suosittele alkaa vaihtamaan nettiyhteyttä vain sen takia, että yhteys pätkii. Ongelma kun on korjattavissa teknisen tuen avustuksella ja jos yhteyden pätkiminen johtuu kupareista, niin uudenkin ISP:n yhteys pätkisi vaihtamisen jälkeen.
Mikäli ongelma ei ratkea ohjeiden mukaisesti ja olet varmistanut oman laitteiston sekä sisäverkon toimivuuden, voit lähettää pätkimisongelmasta 'Internet liittymän ongelmatilanne' - palvelupyynnön (tarkan ongelmankuvauksen) Soneran asiakaspalveluun.

'Internet liittymän ongelmatilanne' - lomakkeen löydät Soneran Omilta Sivuilta

Ohjeen pätkimisongelman ratkaisemiseksi löydät täältä


T. Jarmo
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa