Aamuisin tietokonetta käynnistettäessäni saan selaimeen (Mozilla) virheilmoituksen, ettei millekään sivustolle ole pääsyä. Modeemin DSL-valo näyttää, että yhteys on siltä osin kunnossa eli modeemissa palaa vihreä valo. Ongelma katoaa vasta kun modeemin buuttaa. Sama ongelma esiintyy sekä Linux- että Windows-pöytäkoneissani.
Onko tässä nyt vian syynä Soneran häiriötiedote-sivuilla mainittu muutostyö DHCP-palveluissa? Tiedotteessa luvataan, että muutostyö ei aiheuta palvelukatkoa asiakkaille, mutta muutoksen yhteydessä asiakkaiden IP-osoite saattaa vaihtua.
Vai onko vika DNA:ssa, joka on alueeni teleyritys ja jolta Sonera tietääkseni vuokraa laajakaistan tilaajayhteyden? Ongelmaa on esiintynyt noin viikon verran ja se näyttäisi hyvin sopivan tuohon edellä mainittuun Soneran häiriötiedotteeseen.
Sivu 1 / 2
Jos sama ongelma esiintyy kahdella eri tietokoneella ja korjautuu aina modeemin buuttauksella, niin todennäköisin syyllinen ongelmaan on modeemi.
Soneran verkon DHCP-palvelussa vika ei voi olla kuvaamillasi oireilla, mutta modeemin oma sisäverkon DHCP-palvelu saattaa olla syynä ongelmiin, sikäli kun kyseessä on reitittävä modeemi joka jakaa siihen kytketyille tietokoneille sisäverkon IP-osoitteet. Tähän viittaisi erityisesti se, ellei modeemiin kytketyn tietokoneen verkkosovitin saa uusittua IP-osoitetta silloin kun vika on päällä ja toimiessaan verkkosovittimen IP-osoite on joko 192- tai 10-alkuinen.
Yksi mahdollisuus on että reitittävä modeemi ei uusi ulkoista (Soneran verkosta saatua) IP-osoitetta sen jälkeen kun osoitteen lease time eli voimassaoloaika loppuu. Tällöin oireet ovat sellaiset, että yhteys toimii esimerkiksi tasan 9 tuntia modeemin käynnistämisen jälkeen ja sen jälkeen loppuu kerralla. Silti DSL-valo palaa normaalisti.
Jos taas kyseessä on siltaava modeemi ja tietokoneet saavat yhteyden toimiessa 80-, 84- tai 88-alkuiset IP-osoitteet, on ongelmassa kyse modeemin jumittumisesta. ADSL-yhteys on auki mutta data ei liiku modeemin läpi ilman buuttausta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Soneran verkon DHCP-palvelussa vika ei voi olla kuvaamillasi oireilla, mutta modeemin oma sisäverkon DHCP-palvelu saattaa olla syynä ongelmiin, sikäli kun kyseessä on reitittävä modeemi joka jakaa siihen kytketyille tietokoneille sisäverkon IP-osoitteet. Tähän viittaisi erityisesti se, ellei modeemiin kytketyn tietokoneen verkkosovitin saa uusittua IP-osoitetta silloin kun vika on päällä ja toimiessaan verkkosovittimen IP-osoite on joko 192- tai 10-alkuinen.
Yksi mahdollisuus on että reitittävä modeemi ei uusi ulkoista (Soneran verkosta saatua) IP-osoitetta sen jälkeen kun osoitteen lease time eli voimassaoloaika loppuu. Tällöin oireet ovat sellaiset, että yhteys toimii esimerkiksi tasan 9 tuntia modeemin käynnistämisen jälkeen ja sen jälkeen loppuu kerralla. Silti DSL-valo palaa normaalisti.
Jos taas kyseessä on siltaava modeemi ja tietokoneet saavat yhteyden toimiessa 80-, 84- tai 88-alkuiset IP-osoitteet, on ongelmassa kyse modeemin jumittumisesta. ADSL-yhteys on auki mutta data ei liiku modeemin läpi ilman buuttausta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Jos sama ongelma esiintyy kahdella eri tietokoneella ja korjautuu aina modeemin buuttauksella, niin todennäköisin syyllinen ongelmaan on modeemi.
Soneran verkon DHCP-palvelussa vika ei voi olla kuvaamillasi oireilla, mutta modeemin oma sisäverkon DHCP-palvelu saattaa olla syynä ongelmiin, sikäli kun kyseessä on reitittävä modeemi joka jakaa siihen kytketyille tietokoneille sisäverkon IP-osoitteet. Tähän viittaisi erityisesti se, ellei modeemiin kytketyn tietokoneen verkkosovitin saa uusittua IP-osoitetta silloin kun vika on päällä ja toimiessaan verkkosovittimen IP-osoite on joko 192- tai 10-alkuinen.
Modeemini on Zyxel Prestige 660HW ja on toiminut moitteettomasti näihin päiviin asti. Soneran asiantuntijat varmasti osaavat vastata, onko kyseinen modeemi reitittävä vai siltaava.
Yksi mahdollisuus on että reitittävä modeemi ei uusi ulkoista (Soneran verkosta saatua) IP-osoitetta sen jälkeen kun osoitteen lease time eli voimassaoloaika loppuu. Tällöin oireet ovat sellaiset, että yhteys toimii esimerkiksi tasan 9 tuntia modeemin käynnistämisen jälkeen ja sen jälkeen loppuu kerralla. Silti DSL-valo palaa normaalisti.
Mikä määrittää IP-osoitteen "lease timen"? Onko se vakio ja riippuuko se pelkästään Soneran verkosta saatua IP-osoitetta?
Jos taas kyseessä on siltaava modeemi ja tietokoneet saavat yhteyden toimiessa 80-, 84- tai 88-alkuiset IP-osoitteet, on ongelmassa kyse modeemin jumittumisesta. ADSL-yhteys on auki mutta data ei liiku modeemin läpi ilman buuttausta.
Jos kuitenkin ongelman aiheuttajaksi ilmenee modeemi, niin onko Soneralla mitään suosituksia, minkämerkkinen modeemi olisi paras, jotta se istuu palveluntarjoajille (DNA & Sonera). Ilman, että tarvitsee sen ihmeellisimpiä insinööritaitoja uuden modeemin käyttöönottamiseen. Eli onnistuuko viallisen modeemin vaihto suoraan lennosta toimivaan modeemiin?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sitä, onko modeemisi siltaavana vai reitittävänä, emme voi tietää. Kyseinen modeemi voi olla kummin vain. Oletuksena laite taitaa kuitenkin olla siltaavassa tilassa.
Ip-osoitteen vuokra-aika määritellään dhcp-palvelimella. Yleensä kuluttajaliittymissä se on 9 tuntia.
Listan toimiviksi testatuista adsl-modeemeista löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme. Yleensä modeemi osaa hakea asetukset itse verkosta, jolloin sen vaihteleminen kahden operaattorin välillä ei ole ongelma.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Ip-osoitteen vuokra-aika määritellään dhcp-palvelimella. Yleensä kuluttajaliittymissä se on 9 tuntia.
Listan toimiviksi testatuista adsl-modeemeista löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme. Yleensä modeemi osaa hakea asetukset itse verkosta, jolloin sen vaihteleminen kahden operaattorin välillä ei ole ongelma.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tervehdys.
Sama vika täällä Tampereella. Yön jälkeen yhteys on poikki ja vähän aikaa sitten katkesi lennosta. DSL-valo jää palamaan ja normi Soneran IP-osoite näkyy modeemin hallinnassa. Modeemina täälläkin Zyxel 660HW. Boottauksen jälkeen homma ok.
Sama vika täällä Tampereella. Yön jälkeen yhteys on poikki ja vähän aikaa sitten katkesi lennosta. DSL-valo jää palamaan ja normi Soneran IP-osoite näkyy modeemin hallinnassa. Modeemina täälläkin Zyxel 660HW. Boottauksen jälkeen homma ok.
Juu, täällä Tampereella on minullakin ihan sama vika. Modeemina on Zyxel P660HW D1. Ongelmat alkoivat juurikin samoihin aikoihin kuin Soneran dchp-palvelimien huoltotyöt. Oireena on netin häviäminen ajan kanssa/yön aikana, joka korjaantuu buuttaamalla modeemi. Mitäs Sonera aikoo tehdä asialle kun jotain te olette muuttaneet mikä vaikuttaa meidän yhteyksiimme?!
Edit: Lähdin kokeilemaan muuttaa modeemiani siltaavaksi. Tästä aiheutui, että netti lakkasi toimimasta kokonaan, meni kai modeemi jumiin. Modeemin resetointi ja asetusten haku wizardilla toi avun. Oletuksena reitittäväksi (sekä muutenkin soneran suosituksista poikkeavaksi), kokeillaan taas muuttaa jos tulee ongelmia.
Edit: Lähdin kokeilemaan muuttaa modeemiani siltaavaksi. Tästä aiheutui, että netti lakkasi toimimasta kokonaan, meni kai modeemi jumiin. Modeemin resetointi ja asetusten haku wizardilla toi avun. Oletuksena reitittäväksi (sekä muutenkin soneran suosituksista poikkeavaksi), kokeillaan taas muuttaa jos tulee ongelmia.
Sama vika täällä Turussa. Modeemi on Zyxel 660HW-D1. Työnantajani vaihtoi Elisan liittymät Soneralle. Vaihto tapahtui viime maanantaina. Nyt tämä ongelma on toistunut joka ainoa yö. Elisan yhteydellä ja A-Linkin modeemilla ei ollut tällaista ongelmaa.
Ei auttanut resetointi ja uusien asetusten haku. Laitoin selvityspyyntöä Soneran suuntaan.
Onhan meillä kaikilla sama modeemi Zyxel P660HW?
Itsellä on asetuksina
Mode - Routing
Encapsulation - enet encap
Multiplexing - LLC
Virtual Circuit ID
VPI 0
VCI 33
Nämä modeemi hakee automaattisesti. Siltaavana ilmeisesti ei edes suostu toimimaan Soneran verkossa.
Onhan meillä kaikilla sama modeemi Zyxel P660HW?
Itsellä on asetuksina
Mode - Routing
Encapsulation - enet encap
Multiplexing - LLC
Virtual Circuit ID
VPI 0
VCI 33
Nämä modeemi hakee automaattisesti. Siltaavana ilmeisesti ei edes suostu toimimaan Soneran verkossa.
Sama modeemi. Laite on aivan uusi. Itellan kuriiri toimitti sen viime viikolla.
Samat asetukset.
Samat viat.
Hyvä, että teit selvityspyynnön. Kyselin työkavereiltani yhteyden toimivuudesta. Kyselystä ei ollut mitään hyötyä, koska kaikki ottavat virrat pois modeemista käytön jälkeen.
Samat asetukset.
Samat viat.
Hyvä, että teit selvityspyynnön. Kyselin työkavereiltani yhteyden toimivuudesta. Kyselystä ei ollut mitään hyötyä, koska kaikki ottavat virrat pois modeemista käytön jälkeen.
Turusta vikaterveisiä. Ongelma alkoi vappuviikonlopun jälkeen. Aamuisin internetyhteys ei aukea ja pari kertaa on yhteys pudonnut pois päältä kesken käytön. Modeemi on ZyXEL Prestige 660H-61 ja toiminut moitteettomasti. DSL-valo palaa koko ajan. Modeemissa on kiinni kaksi konetta verkkopiuhoin ja molemmissa on sama ongelma. Virran katkaisemisen ja uudelleen kytkemisen jälkeen yhteys taas toimii. Tästä johduin ensin ajattelemaan, että vika on varmaan modeemissa, mutta kun nyt olen lukenut näitä kirjoituksia, alan epäillä että ongelma onkin muualla, niin yleinen vika saman kapulan kohdalla tuntuu olevan. Kuinka pitkään pitää odottaa, että jotain tapahtuu Soneran puolesta ennen kuin mennään modeemiostoksille?
t. Japutti
t. Japutti
japutti kirjoitti: Turusta vikaterveisiä. Ongelma alkoi vappuviikonlopun jälkeen. Aamuisin internetyhteys ei aukea ja pari kertaa on yhteys pudonnut pois päältä kesken käytön. Modeemi on ZyXEL Prestige 660H-61 ja toiminut moitteettomasti. DSL-valo palaa koko ajan. Modeemissa on kiinni kaksi konetta verkkopiuhoin ja molemmissa on sama ongelma. Virran katkaisemisen ja uudelleen kytkemisen jälkeen yhteys taas toimii. Tästä johduin ensin ajattelemaan, että vika on varmaan modeemissa, mutta kun nyt olen lukenut näitä kirjoituksia, alan epäillä että ongelma onkin muualla, niin yleinen vika saman kapulan kohdalla tuntuu olevan. Kuinka pitkään pitää odottaa, että jotain tapahtuu Soneran puolesta ennen kuin mennään modeemiostoksille?
t. Japutti
Myös meillä täällä Länsi-Turunmaalla aivan samanlainen ongelma, samanlaisella modeemilla alkoi vapun jälkeen. Yhdellä naapuruston perheellä lisäksi samat ongelmat. Toivottavasti soneralta tulee nopeasti vihjeitä ongelman ratkaisemiseksi.
Terveiset Tampereelta, täällä sama ongelma. Modeemin merkki on ZyXEL P-660HW-D, Soneralta kytkykaupalla saatu. Olisi mukavaa jos Soneralta saisi muutakin apua kuin tiedon "modeemi on jumissa".
No niin, näyttää siltä että samaa vikaa on todella usealla ja se alkoi kaikilla samoihin aikoihin.
Onko joku jolla toimii Zyxelin P660HW modeemi kuten ennenkin? Eli ei katko yhteyttä ajan kuluessa / yön aikana. Jotain reilu kymmenen tuntia yhteen menoon taitaa olla itsellä ennätys tällä viikolla.
Päivän selvää on, että jotakin on muutettu.
Jos tilanne on sellainen, että Zyxelin modeemeja ei saada toimimaan Soneran muutosten jälkeen, kuuluu luonnollisesti Soneran hankkia jokaiselle korvaava modeemi tilalle. Etenkin modeemi on hankittu Soneran suositusten mukaan, "Todettu hyvin toimivaksi". Jos ongelma ei ala selvitä hyvällä niin sitten mennään kuluttajansuojan kautta.
IMToD: voisitko olla yhteydessä Zyxelin suuntaan kun heillä on ilmainen tuki kun modeemin hankinnasta on kulunut alle 3 kuukautta?
Edit: Juuri kun olin saanut viestin lähetettyä, yhteys taas hävisi. Alkaa pikkuhiljaa siepata.
Onko joku jolla toimii Zyxelin P660HW modeemi kuten ennenkin? Eli ei katko yhteyttä ajan kuluessa / yön aikana. Jotain reilu kymmenen tuntia yhteen menoon taitaa olla itsellä ennätys tällä viikolla.
Päivän selvää on, että jotakin on muutettu.
Jos tilanne on sellainen, että Zyxelin modeemeja ei saada toimimaan Soneran muutosten jälkeen, kuuluu luonnollisesti Soneran hankkia jokaiselle korvaava modeemi tilalle. Etenkin modeemi on hankittu Soneran suositusten mukaan, "Todettu hyvin toimivaksi". Jos ongelma ei ala selvitä hyvällä niin sitten mennään kuluttajansuojan kautta.
IMToD: voisitko olla yhteydessä Zyxelin suuntaan kun heillä on ilmainen tuki kun modeemin hankinnasta on kulunut alle 3 kuukautta?
Edit: Juuri kun olin saanut viestin lähetettyä, yhteys taas hävisi. Alkaa pikkuhiljaa siepata.
marduk kirjoitti: IMToD: voisitko olla yhteydessä Zyxelin suuntaan kun heillä on ilmainen tuki kun modeemin hankinnasta on kulunut alle 3 kuukautta?
Lähetin Zyxelin tukeen sähköpostin, jossa kerroin ongelmasta. Liitin myös linkin tähän keskusteluun. Minulla ei ole mahdollisuutta muutamaan päivään soittaa sinne tukinumeroon.
Kuittaus edelliseen viestiin. Samoihin aikoihin pomppasi minullakin netti pois tänään. Toivottavasti tätä viestiketjua lukee joku ylläpitäjäkin, joten saataisiin ongelmiimme ratkaisu.
Ongelma esiintyy myös Zyxelin P-660H-D1 -laitteella, kahdessa eri taloudessa. Tämä laite on sama kuin aikaisemmin mainittu P-660HW-D1 ilman WLANia. Päivitin eilen laitteen firmwaren uusimpaan, ei auttanut. Aikaisempina kertoina puhelinpistokkeen uudelleenkytkentä on auttanut, mutta tänään auttoi ainoastaan koko laitteen uudelleenkäynnistys.
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Sitä, onko modeemisi siltaavana vai reitittävänä, emme voi tietää. Kyseinen modeemi voi olla kummin vain. Oletuksena laite taitaa kuitenkin olla siltaavassa tilassa.
Ip-osoitteen vuokra-aika määritellään dhcp-palvelimella. Yleensä kuluttajaliittymissä se on 9 tuntia.
Listan toimiviksi testatuista adsl-modeemeista löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme. Yleensä modeemi osaa hakea asetukset itse verkosta, jolloin sen vaihteleminen kahden operaattorin välillä ei ole ongelma.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tehkää jotain!
Jaha, nyt kun lukee tähän aiheeseen liittyvää viestiketjua alaspäin, niin eipä taida vika sittenkään olla modeemissa. Turhan päiten en lähde modeemia vaihtamaan, joten eiköhän kannattaisi nyt ihan aikuisten oikeesti ruveta tutkimaan tilannetta!!
Prikulleen sama ongelma myös täällä itäisessä Turussa. Tasan 12 tunnin välein nettiyhteys katkeaa, vaikka modeemi (Zyxel P-660HW-D1, reitittävänä) väittää linjan olevan auki. Näyttäisi siis tosiaan liittyvän DHCP leasen vanhenemiseen.
Ongelma alkoi täälläkin joskus noin reilu viikko sitten, eli tuo täälläkin mainittu vappu kuulostaisi osuvalta ongelman alkamisajankohdalta.
Ongelma alkoi täälläkin joskus noin reilu viikko sitten, eli tuo täälläkin mainittu vappu kuulostaisi osuvalta ongelman alkamisajankohdalta.
Minulla on Zyxel P-335 laajakaistareititin joka oli kiinni Telewell TW-EA501 sillatulla puolella. Samaan aikaan kuin muillakin täällä alkoivat samat ongelmat, 12 tuntia yhteyttä ja sitten ei liikenne mene enää läpi.
Kun kytkin läppärini suoraan Telewellin reitittävälle puolelle niin siellä yhteys toimi ok. Kun laitoin Zyxelin kiinni Telewellin reitittävälle puolelle niin nyt homma toimii yli 12 tunnin rajankin.
Eli jotain häikkää on Soneran tuessa Zyxeleissä...
Kun kytkin läppärini suoraan Telewellin reitittävälle puolelle niin siellä yhteys toimi ok. Kun laitoin Zyxelin kiinni Telewellin reitittävälle puolelle niin nyt homma toimii yli 12 tunnin rajankin.
Eli jotain häikkää on Soneran tuessa Zyxeleissä...
Sama ongelma täällä Turun keskustassa. Modeemi P-660HW-D1 ja Firmware Version: V3.40(AGL.9) | 12/07/2009. Joka aamu saa resettaa DSL linjan jottaa alkaa taas toimiin.
Zyxeliltä tuli tälläinen vastaus asiaan:
"Tuo ongelma tuntuu tosiaan olevan yleinen ja ajoitukseltaan näyttäisi jotenkin liittyvän noihin Soneran muutostöihin. Todennäköisesti se liittyy jotenkin IP-osoitteiden vaihtumiseen. Sitä en lähde arvailemaan, että käyttäytyykö meidän modeemi väärin kun IP-vaihtuu vai eikö Soneralta tule muutostöistä johtuen IP:n vapautuskäskyjä. Koska muutostyöt jatkuvat Soneralla vielä viikolle 21, en pidä järkevänä lähteä selvittämään tätä asiaa pidemmälle Soneran kanssa tässä vaiheessa. Ongelmaa tutkitaan sitten jos se vielä esiintyy muutostöiden jälkeen, kun tilanne on vakiintunut.
Tällä välin suosittelen modeemin päivittämistä ja vaihtamista siltaavaan tilaan (jos pelkkä päivitys ei auta). Toisin kuin tuolla keskustelualueella epäiltiin, modeemimme toimivat Soneran liittymissä sekä siltaavana että reittävänä ilman ongelmia. Muutosta siltaavan ja reittävän tilan välillä ei kannata tehdä itse web-hallinnasta, koska siellä on monta kohtaa jotka pitää muuttaa ja kun yksikin unohtuu eivät asetukset toimi.
Sekä päivityksen että tilan muutoksen saa tehtyä helpoiten sitä varten tekemillämmme .exe tiedostoilla, jotka saa haettua seuraavista linkeistä.
P-660H-D1: http://support.zyxel.fi/P660H-D1/
P-660HW-D1: http://support.zyxel.fi/P660HW-D1/
Jos ongelma liittyy tosiaan IP-osoitteen vaihtumiseen, niin sitä ei pitäisi esintyä siltaavassa tilassa, koska silloin tietokone käsittelee IP-osoitteet. Tietokone hakee itselleen muutenkin uuden osoitteen aina kun se käynnistetään."
En itse lähde ajamaan exeä sisään ennen kuin tiedän mitä se muuttaa ja saako resetoinnilla modeemin tilaan ennen exen ajamista.
Asiakaspalvelussa Zyxel johtaa Soneraa 1-0 (mikä ei yllätä minua yhtään)
"Tuo ongelma tuntuu tosiaan olevan yleinen ja ajoitukseltaan näyttäisi jotenkin liittyvän noihin Soneran muutostöihin. Todennäköisesti se liittyy jotenkin IP-osoitteiden vaihtumiseen. Sitä en lähde arvailemaan, että käyttäytyykö meidän modeemi väärin kun IP-vaihtuu vai eikö Soneralta tule muutostöistä johtuen IP:n vapautuskäskyjä. Koska muutostyöt jatkuvat Soneralla vielä viikolle 21, en pidä järkevänä lähteä selvittämään tätä asiaa pidemmälle Soneran kanssa tässä vaiheessa. Ongelmaa tutkitaan sitten jos se vielä esiintyy muutostöiden jälkeen, kun tilanne on vakiintunut.
Tällä välin suosittelen modeemin päivittämistä ja vaihtamista siltaavaan tilaan (jos pelkkä päivitys ei auta). Toisin kuin tuolla keskustelualueella epäiltiin, modeemimme toimivat Soneran liittymissä sekä siltaavana että reittävänä ilman ongelmia. Muutosta siltaavan ja reittävän tilan välillä ei kannata tehdä itse web-hallinnasta, koska siellä on monta kohtaa jotka pitää muuttaa ja kun yksikin unohtuu eivät asetukset toimi.
Sekä päivityksen että tilan muutoksen saa tehtyä helpoiten sitä varten tekemillämmme .exe tiedostoilla, jotka saa haettua seuraavista linkeistä.
P-660H-D1: http://support.zyxel.fi/P660H-D1/
P-660HW-D1: http://support.zyxel.fi/P660HW-D1/
Jos ongelma liittyy tosiaan IP-osoitteen vaihtumiseen, niin sitä ei pitäisi esintyä siltaavassa tilassa, koska silloin tietokone käsittelee IP-osoitteet. Tietokone hakee itselleen muutenkin uuden osoitteen aina kun se käynnistetään."
En itse lähde ajamaan exeä sisään ennen kuin tiedän mitä se muuttaa ja saako resetoinnilla modeemin tilaan ennen exen ajamista.
Asiakaspalvelussa Zyxel johtaa Soneraa 1-0 (mikä ei yllätä minua yhtään)
DHCP-muutostyön aikana on osassa reittittävistä Zyxel-päätelaitteista havaittu ongelmia. Modeemin voi joutua käynnistämään uudestaan DHCP lease-ajan umpeuduttua (12 tuntia). Päätelaitteissa, jotka ovat siltaavina, ei vastaavia ongelmia ole havaittu. Tutkimme parhaillaan ongelmaa yhdessä laitevalmistajan kanssa.
TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
ja sama vika täällä. Eli ei taida olla kaikki Soneralla ok?
Lappeenrannassa myös sama vika P-660HW-D1:llä. Asetukset:
Mode - Routing
Encapsulation - enet encap
Multiplexing - LLC
Virtual Circuit ID
VPI 0
VCI 33
Ja näillä tosiaan toimi ennen kuin unelma. Nyt vaatii aina tasaisin väliajoin IVO-bootin modeemilla.
Mode - Routing
Encapsulation - enet encap
Multiplexing - LLC
Virtual Circuit ID
VPI 0
VCI 33
Ja näillä tosiaan toimi ennen kuin unelma. Nyt vaatii aina tasaisin väliajoin IVO-bootin modeemilla.
Tänään 11.5. yhteys on ruvennut pelittämään ainakin Naantalin seudulla. Aloitin tämän viestiketjun, mutta miten muilla? Vieläkö ongelmat jatkuvat?
parkary kirjoitti: Tänään 11.5. yhteys on ruvennut pelittämään ainakin Naantalin seudulla. Aloitin tämän viestiketjun, mutta miten muilla? Vieläkö ongelmat jatkuvat?
Kauan sitä onnea kestikin, about 1/2 tuntia ja taas tultiin alas että tuntui. Taputellaan taas karvaisia käsiämme...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.