Skip to main content

Laajakaistayhteys lakkasi toimimasta

  • December 11, 2014
  • 14 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei, laajakaistayhteytemme (valokuitu ja zyxel-reititin) lakkasi toimimasta muutaman viikon jälkeen. Yritettäessä internetiin ohjaudumme Soneran Laajakaista rekisteröitymissivulle. Sivulta jatkettaessa eteenpäin ohjeiden mukaan tulee teksti "Liittymäsi on avattu ja on valmis käyttöön". Tästä huolimatta ohjaudumme aina jatkossakin takaisin edellä mainitulle rekiströitymissivulle. Sama ongelma koskee kaikkia laitteita, joilla yritämme käyttää yhteyttä.
Mikä avuksi?

14 kommenttia

  • July 12, 2012
Hei Stigen

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tarkastamaan liittymäsi tilan.

  • July 12, 2012
Lisätty

  • July 13, 2012
Hei Stigen

Vika pitäisi olla nyt korjattu. Jos ongelma vielä jatkuu, ota yhteyttä Vikapalveluumme 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö.

  • September 12, 2012
Hei!

Minulla on sama ongelma. Aluksi Soneran 10-megainen valokuitu-netti toimi noin viikon verran suht-normaalisti. (Välillä pätkäsi poikki, mutta tällöin ei näyttänyt rekisteröimissivua, vaan netti vain meni poikki. Modeemin sulkeminen hetkeksi palautti yhteyden.)

Nyt mikään ei auta, aina vain näyttää Soneran tervetulosivun, ja rekisteröiminen vie aina takaisin sivulle "tervetuloa sonera laajakaista rekisteröitymissivulle." Modeemissa palaa internet- ja dsl-valot normaalisti. Ongelma on jatkunut eilisestä noin klo 23 saakka. Asiakasnumeroa en tiedä, sillä en ole saanut vielä laskua. Mutta allekirjoituksessa on Tilausnumero. Liittymänumero on: 346-xxxxxx
Toivottavasti asia korjaantuu.

Terv. Mikko

  • September 13, 2012
Hei Mikkokoo,

Pahoittelut aiheutuneesta haitasta. Nyt pitäisi liittymäsi toimia normaalisti. Käynnistä laitteet tarvittaessa vielä uudelleen.

  • September 13, 2012
Hei

Kuitu-laajakaista (100M) asennettiin viime viikolla ja viikonloppu nautittiin nopeudesta.
Mutta nyt on kolmas päivä, jolloin ei toimi.
Vikapalvelun robotti väittää, että toimii, mutta suoraan PC:hen kytkettynä PC sanoo "No internet access".
Jos laittaa access pointin väliin, niin viesti on sama vaikka ap:n "maapallo"-valo palaakin.
Mitä asialle voi tehdä. Vikapalvelun robotti ei koskaan yhdistä kenellekään ihmiselle.

t. Matti

  • September 13, 2012
Hei Avankka88,

Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi, niin voin tarkistaa tilannetta. Lisäys onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> profiili >> asiakasnumero.

Voit myös lisätä liittymänumerosi, joka on muotoa 346-123456. Jos lisäät liittymänumeron asiakasnumeron paikalle, niin jätä "-" merkki välistä pois ja lisää se muodossa 346123456.

  • September 13, 2012
Lisäsin juuri asiakasnumeron.

  • September 13, 2012
Hei Avankka88,

Oletko kokeillut kytkeä koneen suoraan kuitumuuntimen perään? Olethan myös varmistanut että tietokoneessasi ei ole kiinteitä IP-osoitteita määritettynä. Kuitumuunnin itse toimii vain siltana, eikä hae IP-osoitetta. Tällöin koneen pitää siis itse hakea osoite DHCP palvelimelta.

Kuitumuuntimen voisi kokeilla myös käynnistää uudelleen käyttämällä siitä virtajohtoa irti.

Automaatti on tehnyt vikailmoituksen liittymästäsi ja ongelmaa pyritään selvittämään mahdollisimman pian.

  • September 13, 2012
Hei Marko

Läppäri on nyt suoraan kuitumuuntimessa kiinni.
Läppäri toimi suoraan kytkettynä ennenkuin asensin access pointin viime perjantaina.
Sen jälkeen läppäri ja kaikki muutkin vehkeet toimivat (sekä LAN että WLAN).
En ole muuttanut mitään läppärin asetuksia, mutta nyt siis ei toimi.

Otin virrat pois kuitumuuntimesta jokaisena ongelmapäivänä, tänäänkin, usean minuutin ajaksi.

Läppäri näyttää, että se on kiinni verkossa (=kuitumuunnin), mutta tällä verkolla ei ole internetyhteyttä.

Toivottavasti joku korjaa vian pikapuoliin.

Kiitos sinulle avusta.

  • September 13, 2012
Hei Avankka88,

Lisään nämä tiedot vielä lisätietona vikailmoitukselle. Niistä voisi olla apua ongelman selvityksessä.

Tarvittaessa soitamme sinulle mikäli tarvitsemme lisätietoja. Saat tekstiviestillä tietoa kun vianselvitys etenee.

Pahoittelut häiriön aiheuttamasta haitasta.

  • September 26, 2012
Hei!

Laajakaistaliittymäni piti avautua eilen 25.9., mutta en pääse muualle kuin soneran sivuille. Modeemissa valot palavat ja kone kertoo yhteyden olevan kytketty (minulla on valokuitu taloyhtiön kautta). En ole siis päässyt lainkaan muualle kuin soneran sivulle ja saan aina tekstin "liittymäsi on avattu ja valmis käyttöön", mutta palautuu "tervetuloa.."-sivulle jos yritän mennä johonkin sivulle. Asiakasnumeroa tai liittymätunnusta en tiedä, en ole niitä saanut mutta tilausnumeroni on 4690384. Saatteko sillä selville ongelmaa? Kiitos!

T. Maria

  • September 26, 2012
Hei mariarit

Toimiiko yhteytesi nyt? Ilmeisesti modeemi ei ole tällä hetkellä kytkettynä?

  • September 26, 2012
Nyt toimii kiitos! Modeemi oli äsken hetkeksi pois kytkettynä. Kiitti paljon!