Hei!
En ole poistanut ainuttakaan lähettämääni viestiä,
mutta lähetyt kansiossa on VAIN 2 viestiä kesäkuulta 2010!
???
Sivu 1 / 1
Suosittelen ottamaan asian tiimoilta pikaisesti yhteyttä vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm).
T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Hei!
Olen soittanut mutta ongelma ei ole poistunut.
Huomasin erikoisen seikan..
Tilannekuvaus:
Loggaan sisään webmailiin,
lähetetyt eivät näy (niitä kahta meiliä lukuunottamatta)
Menen asetukset kohtaan, ruksaan siellä "Näytä vahvistussanoma, kun viestin lähetys on onnistunut"
ja .. lähetetyt tulevat näkyviin! Mutta lähetetyt eivät pysyvästi jää näkyviin!
Mutta heti kun loggaan ulos, ja takaisin sisälle ongelma on sama!
Eli tuo huomio helpottamaan tutkimuksianne!
Olen soittanut mutta ongelma ei ole poistunut.
Huomasin erikoisen seikan..
Tilannekuvaus:
Loggaan sisään webmailiin,
lähetetyt eivät näy (niitä kahta meiliä lukuunottamatta)
Menen asetukset kohtaan, ruksaan siellä "Näytä vahvistussanoma, kun viestin lähetys on onnistunut"
ja .. lähetetyt tulevat näkyviin! Mutta lähetetyt eivät pysyvästi jää näkyviin!
Mutta heti kun loggaan ulos, ja takaisin sisälle ongelma on sama!
Eli tuo huomio helpottamaan tutkimuksianne!
Muistelen, että toisella käyttäjällä oli ollut aikanaan samantyyppinen ongelma, joka oli selvinnyt vikailmoituksella. Tiedossani ei ole, että sähköpostissamme on yleisesti havaittu tällaista ongelmaa vaan kyse on todennäköisesti tunnuskohtaisesta ongelmasta.
Sinun kannattaa jättää asiasta vielä vikailmoitus vikapalveluumme. Voit tehdä sen käteävästi Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta. Liitä vikailmoituksen lisätiedotoihn sama kuvaus ongelmasta, jonka kirjoitit edelliseen viestiisi. Mainitse vikailmoituksessa myös mitä sähköpostiosoitetta käytettäessä ongelma oli näkynyt.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sinun kannattaa jättää asiasta vielä vikailmoitus vikapalveluumme. Voit tehdä sen käteävästi Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta. Liitä vikailmoituksen lisätiedotoihn sama kuvaus ongelmasta, jonka kirjoitit edelliseen viestiisi. Mainitse vikailmoituksessa myös mitä sähköpostiosoitetta käytettäessä ongelma oli näkynyt.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Hei!
Vikailmoituslomake ei toimi! Tein ongelmasta oman aloituksen!
Olen aivan umpikujassa! Ystävällisesti toimittakaa kaikki uusimmat vikailmoitukseni eteenpäin tätä kautta!
Lisäsin sitä varten profiiliini asiakasnumeroni!
Kiitos!
Vikailmoituslomake ei toimi! Tein ongelmasta oman aloituksen!
Olen aivan umpikujassa! Ystävällisesti toimittakaa kaikki uusimmat vikailmoitukseni eteenpäin tätä kautta!
Lisäsin sitä varten profiiliini asiakasnumeroni!
Kiitos!
Tähän aiheeseen liittyvää. Eilen tapahtui taas! Kolmas kerta lyhyen ajan sisällä. Kaikki posti katosi! Inbox ja lähetetyt. Vain roskakorin posti jäi. Käytössä on webbmail / IMAP. Asiantuntijaa tarvitaan:
- tyhjeneekö laatikot automaattisesti jos muistitila loppuu? ( ennakkovaroitusta ei tule )
- joko me saadaan pian uudistettu sähköposti käyttöön?. Toivottavasti kaikki mail.inet.fi sähköpostitilit saadaan silloin saman tunnusluvun ja salasanan alle.
- tyhjeneekö laatikot automaattisesti jos muistitila loppuu? ( ennakkovaroitusta ei tule )
- joko me saadaan pian uudistettu sähköposti käyttöön?. Toivottavasti kaikki mail.inet.fi sähköpostitilit saadaan silloin saman tunnusluvun ja salasanan alle.
Olisi rikollista tuhota asiakkaan postit kertomallasi tavalla!! Huikauhistus! :p
Ainakin omat lähetetyt vaikuttaisivat olevan tallella, ne vain piilotetaan jatkuvasti...
Ainakin omat lähetetyt vaikuttaisivat olevan tallella, ne vain piilotetaan jatkuvasti...
wheeler: Yleensä tällaisissa ongelmissa ensimmäinen ja todennäköisin epäilys on, että jokin asiakkaan sähköpostiohjelma on noutanut sähköpostiviestit palvelimeltamme POP3 -noutotavalla asiakkaan tietokoneelle.
Ongelmassa kannattaakin vielä varmistaa, ettei minkään tietokoneesi (tai esimerkiksi mobiililaitteesi tms.) asetuksiin ole määritetty sähköpostien noutoa tapahtumaan POP3 -tavalla. Mikäli jokin sähköpostiohjelma on noutanut viestit palvelimeltamme POP3:lla, palvelimeltamme poistuneet viestit löytyvät todennäköisesti tämän ohjelman kansioista.
Jos POP3 ei ole ollut käytössä eikä viestejä löydy sähköpostiohjelmistasi, asiaa pystytään selvittämään lisää vikapalvelumme toimesta. Voit jättää asiasta vikailmoituksen joko 0206 90101 (mpm/pvm) numeron tai vikailmoituslomakkeen kautta. Vikailmotuksessa kannattaa mainita mahdollisimman tarkasti, milloin viestit olivat hävinneet sähköpostista.
Sähköpostilaatikon täytyttyä sähköpostilaatikko ei tyhjene. Sähköpostilaatikon täyttyminen aiheuttaa sen, etteivät uudet viestit tule perille sähköpostiisi. Sähköpostiisi viestin lähettäneet henkilöt saavat tällöin paluuilmoituksen jossa kerrotaan, ettei viestin toimitus perille ole onnistunut.
Uudistetun sähköpostin käyttööntuloaika ei ole vielä tarkentunut.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Ongelmassa kannattaakin vielä varmistaa, ettei minkään tietokoneesi (tai esimerkiksi mobiililaitteesi tms.) asetuksiin ole määritetty sähköpostien noutoa tapahtumaan POP3 -tavalla. Mikäli jokin sähköpostiohjelma on noutanut viestit palvelimeltamme POP3:lla, palvelimeltamme poistuneet viestit löytyvät todennäköisesti tämän ohjelman kansioista.
Jos POP3 ei ole ollut käytössä eikä viestejä löydy sähköpostiohjelmistasi, asiaa pystytään selvittämään lisää vikapalvelumme toimesta. Voit jättää asiasta vikailmoituksen joko 0206 90101 (mpm/pvm) numeron tai vikailmoituslomakkeen kautta. Vikailmotuksessa kannattaa mainita mahdollisimman tarkasti, milloin viestit olivat hävinneet sähköpostista.
Sähköpostilaatikon täytyttyä sähköpostilaatikko ei tyhjene. Sähköpostilaatikon täyttyminen aiheuttaa sen, etteivät uudet viestit tule perille sähköpostiisi. Sähköpostiisi viestin lähettäneet henkilöt saavat tällöin paluuilmoituksen jossa kerrotaan, ettei viestin toimitus perille ole onnistunut.
Uudistetun sähköpostin käyttööntuloaika ei ole vielä tarkentunut.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos ohjeista! Kaksi osasyyllistä löytyi. Toinen peilistä ja toinen on Thunderbird 3. Käytän Thunderbird ohjelmaa kannettavassa niin saan kaikki s-postitilit "saman katon alle" Thunderbird 3 on ollut tosi epävakaa verrattuna 2:seen. Itse olen aika "vihreä" näissä asioissa joten tutkimus jatkuu. Soneran sivuilla olevat ohjeet s-postitilien luomisessa on ok , mutta ohjeet on vain Thunderbird 2:lle. Thunderbird 3 haluaa tehdä omat asetukset!
Koska Soneran webbmail on edelleen luotettavin ( oma mielipide ) poistin Thunderbird:in kannettavalta ja käytän jatkossa vain Soneran webbmailia. Näin pystyy paremmin tarkkailemaan miten ja milloin ongelmat ilmenee. Jos ongelmia ei ilmene jatkossa , Thunderbird on pääsyyllinen. Jos ongelmat jatkuu syyllinen on.....? Joko tekniikka tai ihminen!! Nykyään kopioin kaikki tärkeät viestit varmuuden vuoksi.
Kyllä Soneran uudistettu webbmail on tosi tervetullut. Ja varsinkin jos saa kaikki tilit "saman katon alle" Ja kuittaus pyyntö mahdollisuus on piste i:n päälle.
Koska Soneran webbmail on edelleen luotettavin ( oma mielipide ) poistin Thunderbird:in kannettavalta ja käytän jatkossa vain Soneran webbmailia. Näin pystyy paremmin tarkkailemaan miten ja milloin ongelmat ilmenee. Jos ongelmia ei ilmene jatkossa , Thunderbird on pääsyyllinen. Jos ongelmat jatkuu syyllinen on.....? Joko tekniikka tai ihminen!! Nykyään kopioin kaikki tärkeät viestit varmuuden vuoksi.
Kyllä Soneran uudistettu webbmail on tosi tervetullut. Ja varsinkin jos saa kaikki tilit "saman katon alle" Ja kuittaus pyyntö mahdollisuus on piste i:n päälle.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.