Helei!
Omaan ADSL 8M/1M -yhteyden, ADSL-modeemin (Zyxel TW-EA501) ja kaksi tietokonetta, jotka ovat liitetty modeemiin suoraan CAT5-kaapeleilla.
Haluaisin saada tietokoneeni internetiin omilla IP-osoitteilla. Jos asetan modeemini siltaamaan, koneeni saavat DCHP:llä eri gatewayt eivätkä IP-osoitteet ole samalla rangella. Tästä johtuen en saa lähiverkkoyhteyttä toimimaan koneiden välillä.
Olen käyttänyt aikaisemmin Welhon ja Elisan yhteyksiä, ja niillä lähiverkko toimi suoraan julkisista IP-osoitteista huolimatta.
Olisiko tällä Soneran yhteydellä & kyseisellä modeemilla mahdollista saada tietokoneille julkiset (ja eriävät) IP-osoitteet sekä toimivan lähiverkon samanaikaisesti hankkimatta mitään uusia laitteita?
Lähiverkko toimimaan ilman NATia
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.