Onko mitään tietoa mistä johtuu lähtevän postin äärimmäinen hitaus? Sähköpostin lähetysnopeus pyörii 0-9 kt tietämillä, mikä on siis lievästi sanottuna tuskaa.
Käytössä sekä työpaikalla että kotona 8/2 megaa ja sama ongelma kummassakin. Lisättäköön vielä, että toimistolla esiintyy samaa hitautta muidenkin koneilla, eli tästä läppäristä ongelma ei voi johtua.
En tiedän onko harhaa, mutta muistaakseni ongelma alkoi kun Sonera siirsi sähköpostipalvelimia jonnekin tai jotain sellasta.
Sivu 1 / 1
Sähköpostien lähetyksessä mail.inet.fi -palvelimemme kautta on havaittu hidastelua. Asia on tällä hetkellä selvityksessämme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Huomenta
Täällä kans samaa ongelmaa.
Tein myös tuon Soneran speed testin, uppi kaistan mittaus epäonnistuu siinä.
Avustajan ping testi esim osoitteeseen sonera.fi tai mail.inet.fi antaa noin joka 5:een pingiin time outin. muuten serverit vastaavat pingiin nopeasti, 8-11 ms.
suurin ongelma tässä juuri tulee kun yrittää lähettää liitetiedosta sähköpostilla niin lähetys epäonnistuu luultavasti juuri tuon pätkimisen takia.
viestit yrittävät lähteä mutta noin 20-60 % kohdalla saan virheilmoituksen että smtp serveri ei vastaa.
kokeilin myös käyttää web-mailia, mutta senkin käyttö on hidasta ja tuskaista. ja sekin antaa virheilmoituksia kun yrittää ladata liitteitä sinne.
Asun alueella 00730 ja liittymän nopeus on 8/1
- E
Täällä kans samaa ongelmaa.
Tein myös tuon Soneran speed testin, uppi kaistan mittaus epäonnistuu siinä.
Avustajan ping testi esim osoitteeseen sonera.fi tai mail.inet.fi antaa noin joka 5:een pingiin time outin. muuten serverit vastaavat pingiin nopeasti, 8-11 ms.
suurin ongelma tässä juuri tulee kun yrittää lähettää liitetiedosta sähköpostilla niin lähetys epäonnistuu luultavasti juuri tuon pätkimisen takia.
viestit yrittävät lähteä mutta noin 20-60 % kohdalla saan virheilmoituksen että smtp serveri ei vastaa.
kokeilin myös käyttää web-mailia, mutta senkin käyttö on hidasta ja tuskaista. ja sekin antaa virheilmoituksia kun yrittää ladata liitteitä sinne.
Asun alueella 00730 ja liittymän nopeus on 8/1
- E
Voitte lähettää ongelmasta vikailmoituksen Soneran Vikapalveluun tutkittavaksi. Vikailmoituksen voi lähettää Soneran Omien Sivujen kautta tai vaihtoehtoisesti ottaa yhteyttä puhelimitse, puh. 0206 90101 (mpm/pvm).
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Onpa hyvä että kävin täällä sivuilla.
Mulla on ollut eilisestä asti sama ongelma. pieninkin (3-4 kt) posti lähtee vasta 10 - 12 minuutissa. ja isompi ei lähde vaikka odotin vuorokauden (noin 24 tuntia).
tämä ongelma alkoi kun laajakaistani nopeutettiin 24 megaan.
tilasin laajakaistan nopeuden lokakuun 9. päivä. se viivästyi niin että toimi vasta kun meni kuudetta viikkoa.
netti katkes kokonaan, kun tuli ilmoitus että nopeus on nostettu. pulttasin modeemin ja koneen ohjeiden mukaan. ei auttanut. useimman soiton ja ilmoituksen jälkeen vikapalveluun, tuli sieltä ilmoitus puhelimitse että modeemi ei tukisi nopeempaa laajakaistaa, vaan he laittavat uuden modeemin tulemaan.
En ollut kotona silloin ja kun pääsin asian tarkistamaan, omilla sivuillani luki tuo suurempi nopeus. taas jälleen kerran soitin asiakaspalveluun ja sanoin että mistä nyt tiedän että millä nopeudella netti toimii. tuntuisi kuitenkin käytännössä että se olisi nopeampi ja omilla sivuilla lukee että se on 24. mutta vikapalvelusta sanottiin että se toimii edellisellä 8 megasella niin kauan kun asennan uuden modeemin, joka tulee ensi viikolla.
hyvityksestä puheenollen, asiakaspalvelija laittoi asiani esimiehelleen. ja tämä soittikin pian jo samana päivänä. Hän oli yhtämieltä toimitusehtojen tulkinnasta, että vaikka oli kyse nopeudennostosta, niin olen oikeutettu hyvitykseen 3 viikolta, mikä toimitus viivästyi luvatusta kahdesta viikosta.
asiakaspalvelijat sanoivat että he tulkitsevat sen niin, että koska netti on kuitenkin toiminut alimmalla, niin oikeutta hyvitykseen ei olisi. sanoin että toimitusehdoissa ei mainita minkälainen toimitus viivästyy. eikä sen rahallisesta arvosta, minkä olisi menettänyt. minähän en tavallaan menetä mitään, kun saan tuon määräaikaissopimuksen samaan hintaan, kun oli edellinenkin.
toimitusjohtaja (vai mikä lienee tämä esimies) niin sanoi että oli kanssa nyt katsonut asiani ja lukenut toimitusehdot, ja on yhtämieltä siitä että olen tulkinnut sopimusehdot oikein.
olisiko aika myös asiakaspalvelijoiden perehtyä paremmin toimitusehtoihin ?
tuosta sähköpostin hidastelusta vielä: minä kokeilin useita sähköpostiohjelmia, yritin etsiä vikaa asetuksista. poistin Microsoft Office paketin missä oli Microsoft Outlook sähköpostiohjelma ja asensin uudestaan.
olisiko hyvä idea että tästä myös laittettaisiin ilmoitus häiriötiedotteisiin, että ihmiset huomaisivat että heidän ohjelmassaan ei ole välttämättä vikaa.
Mulla on ollut eilisestä asti sama ongelma. pieninkin (3-4 kt) posti lähtee vasta 10 - 12 minuutissa. ja isompi ei lähde vaikka odotin vuorokauden (noin 24 tuntia).
tämä ongelma alkoi kun laajakaistani nopeutettiin 24 megaan.
tilasin laajakaistan nopeuden lokakuun 9. päivä. se viivästyi niin että toimi vasta kun meni kuudetta viikkoa.
netti katkes kokonaan, kun tuli ilmoitus että nopeus on nostettu. pulttasin modeemin ja koneen ohjeiden mukaan. ei auttanut. useimman soiton ja ilmoituksen jälkeen vikapalveluun, tuli sieltä ilmoitus puhelimitse että modeemi ei tukisi nopeempaa laajakaistaa, vaan he laittavat uuden modeemin tulemaan.
En ollut kotona silloin ja kun pääsin asian tarkistamaan, omilla sivuillani luki tuo suurempi nopeus. taas jälleen kerran soitin asiakaspalveluun ja sanoin että mistä nyt tiedän että millä nopeudella netti toimii. tuntuisi kuitenkin käytännössä että se olisi nopeampi ja omilla sivuilla lukee että se on 24. mutta vikapalvelusta sanottiin että se toimii edellisellä 8 megasella niin kauan kun asennan uuden modeemin, joka tulee ensi viikolla.
hyvityksestä puheenollen, asiakaspalvelija laittoi asiani esimiehelleen. ja tämä soittikin pian jo samana päivänä. Hän oli yhtämieltä toimitusehtojen tulkinnasta, että vaikka oli kyse nopeudennostosta, niin olen oikeutettu hyvitykseen 3 viikolta, mikä toimitus viivästyi luvatusta kahdesta viikosta.
asiakaspalvelijat sanoivat että he tulkitsevat sen niin, että koska netti on kuitenkin toiminut alimmalla, niin oikeutta hyvitykseen ei olisi. sanoin että toimitusehdoissa ei mainita minkälainen toimitus viivästyy. eikä sen rahallisesta arvosta, minkä olisi menettänyt. minähän en tavallaan menetä mitään, kun saan tuon määräaikaissopimuksen samaan hintaan, kun oli edellinenkin.
toimitusjohtaja (vai mikä lienee tämä esimies) niin sanoi että oli kanssa nyt katsonut asiani ja lukenut toimitusehdot, ja on yhtämieltä siitä että olen tulkinnut sopimusehdot oikein.
olisiko aika myös asiakaspalvelijoiden perehtyä paremmin toimitusehtoihin ?
tuosta sähköpostin hidastelusta vielä: minä kokeilin useita sähköpostiohjelmia, yritin etsiä vikaa asetuksista. poistin Microsoft Office paketin missä oli Microsoft Outlook sähköpostiohjelma ja asensin uudestaan.
olisiko hyvä idea että tästä myös laittettaisiin ilmoitus häiriötiedotteisiin, että ihmiset huomaisivat että heidän ohjelmassaan ei ole välttämättä vikaa.
Parka kirjoitti: Mulla on ollut eilisestä asti sama ongelma. pieninkin (3-4 kt) posti lähtee vasta 10 - 12 minuutissa. ja isompi ei lähde vaikka odotin vuorokauden (noin 24 tuntia).
Kertomasi viivet sähköpostin lähetyksessä ovat hyvin pitkät. Toimiiko ADSL-yhteys muuten normaalisti? Oireet sopisivat myös hyvin hitaaseen lähtevän datan kaistaan, mutta se tuntuisi hitautena kaikessa netin käytössä.
Nopeudet voit mitata esimerkiksi täällä.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Niinkun jo viestissäni kerroin, tuntuu siltä että laajakaista olisi nopeampi kuin ennen 8 megalla. Eli ADSL -yhteys toimii muuten moitteettomasti.
Testasin tuolla linkin mittarilla:
Tuloksena latausnopeus 65,42 Mbit/s
esim. MP3 -tiedostos (5 MB) 1s
Videoklippi (35 MB) 4 s
Elokuva (700 MB) 1 min.
Lähetysnopeus 0,87 Mbit/s
Esim. sähköpostin liite (1 MB) 9 s.
valokuvia (8MB) 1 min.
Videoklippi (35 MB) 5 min.
Onko nuo oikein, jos on 24 megan laajakaista, vai olisiko lähempänä 8 Megaa. tiedä häntä. kun jos lukee aikaisempaa viestiäni, niin ei myöskään Soneran päässä tiedetä kumpaa laajakaistaa todellisuudessa käytän.
Eli yritin lähettää sähköpostia, missä oli liite tämän sähköpostin koko oli noin 32 - 37 Mt
Se ei lähtenyt siis vielä vuorokaudessakaan.
ja tavallinen kahden merkin sähköposti (noin 3 - 4 kt) lähti 10 - 12 minuutissa.
kun juuri kokeilin. meni pienempään Ja isompi liitteellinen (sekä 3 kt:n viesti että 37 Mt:n viesti molemmat noin seitsemässä minuutissa)
kolmen kilotavun viesti siis olisi normaalisti lähtenyt niin nopeaan että sitä ei olisi kerinnyt tuolla lähtevissä kansiossa edes näkemään.
En vaan jaksais viidettä kertaa vikapalveluun soittaa.
Nytkin on mennyt rahaa ja aikaa Soneran vian selvittämiseen.
Testasin tuolla linkin mittarilla:
Tuloksena latausnopeus 65,42 Mbit/s
esim. MP3 -tiedostos (5 MB) 1s
Videoklippi (35 MB) 4 s
Elokuva (700 MB) 1 min.
Lähetysnopeus 0,87 Mbit/s
Esim. sähköpostin liite (1 MB) 9 s.
valokuvia (8MB) 1 min.
Videoklippi (35 MB) 5 min.
Onko nuo oikein, jos on 24 megan laajakaista, vai olisiko lähempänä 8 Megaa. tiedä häntä. kun jos lukee aikaisempaa viestiäni, niin ei myöskään Soneran päässä tiedetä kumpaa laajakaistaa todellisuudessa käytän.
Eli yritin lähettää sähköpostia, missä oli liite tämän sähköpostin koko oli noin 32 - 37 Mt
Se ei lähtenyt siis vielä vuorokaudessakaan.
ja tavallinen kahden merkin sähköposti (noin 3 - 4 kt) lähti 10 - 12 minuutissa.
kun juuri kokeilin. meni pienempään Ja isompi liitteellinen (sekä 3 kt:n viesti että 37 Mt:n viesti molemmat noin seitsemässä minuutissa)
kolmen kilotavun viesti siis olisi normaalisti lähtenyt niin nopeaan että sitä ei olisi kerinnyt tuolla lähtevissä kansiossa edes näkemään.
En vaan jaksais viidettä kertaa vikapalveluun soittaa.
Nytkin on mennyt rahaa ja aikaa Soneran vian selvittämiseen.
Sähköpostipalvelimella on edelleen ajoittaisia hidasteluongelmia, jotka vaikuttavat sähköpostin lähetykseen. Asia on edelleen selvityksessä, ilmoitamme tässä ketjussa kun ongelma korjaantuu.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
mutta voisitko vastata ystävällisesti myös esittämääni kysymykseen, onko nopeustestin tulos normaali ajatellen 24 megan laajakaistaa ?
Tulokseen ei välttämättä voi täysin luottaa, jos kerran latausnopeus testin mukaan sinulla on 65,42 Mbit/s ja liittymäsi on "vain" 24M/1M. Luotettavimman lataustestin voit tehdä joltain ftp-palvelimelta lataamalla koneellesi tiedoston ja seuraamalla latausnopeutta. Voit tehdä lataustestin esimerkiksi täällä lataamalla jonkun tiedoston koneellesi.
Latausnopeus näkyy tavuina, eli jos teoriassa 24M yhteydellä ilman mitään hävikkejä voisi päästä noin 3MB/s latausnopeuteen. Verkon rakenteesta johtuen kuitenkaan tähän ei pääse, realistinen latausnopeus saattaa pyöriä reilussa 2MB/s luokassa.
Jos latausnopeus on näinkin testattuna reilusti suurempi kuin mitä 24M yhteys pitäisi antaa, on mahdollista että jos käytät langatonta yhteyttä, ottaa tietokoneesi langaton sovitin yhteyden nyt johonkin muuhun laitteeseen kuin adsl-modeemiisi.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Latausnopeus näkyy tavuina, eli jos teoriassa 24M yhteydellä ilman mitään hävikkejä voisi päästä noin 3MB/s latausnopeuteen. Verkon rakenteesta johtuen kuitenkaan tähän ei pääse, realistinen latausnopeus saattaa pyöriä reilussa 2MB/s luokassa.
Jos latausnopeus on näinkin testattuna reilusti suurempi kuin mitä 24M yhteys pitäisi antaa, on mahdollista että jos käytät langatonta yhteyttä, ottaa tietokoneesi langaton sovitin yhteyden nyt johonkin muuhun laitteeseen kuin adsl-modeemiisi.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
On Soneralla sitten hyvät nopeusmittarit...
nyt sain tulokseksi latausnopeus 40,92 kun kokeilin tällä uudelleen.
mitään langattomia laitteita ei ole. nih!
nyt sain tulokseksi latausnopeus 40,92 kun kokeilin tällä uudelleen.
mitään langattomia laitteita ei ole. nih!
Sivuiltamme löytyvä nopeustesti perustuu Ooklan nettimittariin, joka löytyy myös osoitteesta http://www.speedtest.net. Yleisesti ottaen kyseinen mittari on melko luotettava, joskaan sinun tapauksessasi jostain syystä mittarin ilmoittamat nopeudet eivät kyllä täsmää liittymäsi nopeuteen.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.