hei,
Asun vuoden ajan Malesiassa, ja käytän soneran lähtevän postin palvelinta sähköpostin lähettämiseen. Viikko sitten palvelu lakkasi toimimasta, antaen virheilmoituksen:
"550 mail not accepted from blacklisted IP address"
aina kun yritän lähettää postia. Ongelma on esiintynyt aikaisemminkin, mutta se on poistunut itsestään muutamassa minuutissa. Tällä kertaa ongelma ei ole poistunut itsestään.
Olen täällä kiinteän IP:n takana joten oletan että palvelin luulee IP:täni roskapostiksi. Miten minun tulee toimia, mikä taho voi tarkistaa onko IP:ni oikeasti "blacklisted" vai onko kyseessä joku muu vika?
-Juho
Sivu 1 / 1
Saatko samanlaisen virheilmoituksen jokaisesta sähköpostiviestistä, jonka yrität lähettää vai ilmeneekö ongelma vain tiettyihin sähköpostiosoitteisiin viestejä lähettäessä? Saatko kaikista lähettämistäsi viesteistä samantyyppisen paluuviestin?
Ongelmassa kannattaa varmistaa, että käyttämäsi sähköpostiohjelma on muodostanut yhteyden lähtevän postin palvelimellemme, mail.inet.fi, suojatun ja kirjautumista vaativan yhteyden kautta. Tämä mahdollistaa sen, että voit käyttää palvelintamme viestien lähetykseen myös muualta kuin Soneran verkosta.
Voit tarkistaa vaaditut asetukset Ohjeet ja vinkit -sivumme ohjeiden kautta. Sivulta löydät tietoa sähköpostin asetuksista eri sähköpostiohjelmille. Noudata kyseisen sähköpostiohjelman 'Tietoturva-asetukset'-ohjetta. Esimerkiksi Outlook Express -ohjelman tietoturva-asetukset löydät täältä.
Mikäli sähköpostin lähetys ei onnistu tällä hetkellä sähköpostiohjelmasi kautta, voit käyttää sähköpostiamme vaihtoehtoisesti myös suoraan https://webmail.inet.fi -osoitteestamme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Ongelmassa kannattaa varmistaa, että käyttämäsi sähköpostiohjelma on muodostanut yhteyden lähtevän postin palvelimellemme, mail.inet.fi, suojatun ja kirjautumista vaativan yhteyden kautta. Tämä mahdollistaa sen, että voit käyttää palvelintamme viestien lähetykseen myös muualta kuin Soneran verkosta.
Voit tarkistaa vaaditut asetukset Ohjeet ja vinkit -sivumme ohjeiden kautta. Sivulta löydät tietoa sähköpostin asetuksista eri sähköpostiohjelmille. Noudata kyseisen sähköpostiohjelman 'Tietoturva-asetukset'-ohjetta. Esimerkiksi Outlook Express -ohjelman tietoturva-asetukset löydät täältä.
Mikäli sähköpostin lähetys ei onnistu tällä hetkellä sähköpostiohjelmasi kautta, voit käyttää sähköpostiamme vaihtoehtoisesti myös suoraan https://webmail.inet.fi -osoitteestamme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
hei,
lähtevä posti toimii nyt, kerron tässä mitä tein:
1. ohitin SSL-sertifikaatin tarkistuksen -> posti toimii. Tämä ei kuitenkaan tietoturvan kannalta ole järkevää, joten
2. Asensin Soneran Class2 CA -sertifikaatin ja otin sen käyttöön. Posti toimii taas.
Kyseessä oli siis ssl-autentikointiongelma. Kummallista tässä on se, että käytin palvelinta vajaan vuoden vain satunnaisilla ongelmilla. Autentikointivirheidenhän olisi pitänyt estää sähköpostinkäyttöni kokonaan alusta alkaen?
lähtevä posti toimii nyt, kerron tässä mitä tein:
1. ohitin SSL-sertifikaatin tarkistuksen -> posti toimii. Tämä ei kuitenkaan tietoturvan kannalta ole järkevää, joten
2. Asensin Soneran Class2 CA -sertifikaatin ja otin sen käyttöön. Posti toimii taas.
Kyseessä oli siis ssl-autentikointiongelma. Kummallista tässä on se, että käytin palvelinta vajaan vuoden vain satunnaisilla ongelmilla. Autentikointivirheidenhän olisi pitänyt estää sähköpostinkäyttöni kokonaan alusta alkaen?
Hyvä, että asia selvisi. On kuitenkin vaikea sanoa tarkkaan miksi samanlaista häiriötä oli aiemmin ilmennyt vain satunnaisesti.
Mikäli samanlaista ongelmaa vielä jatkossa ilmenisi, kannattaa ottaa talteen saamasi virheilmoitus tai paluuviesti ja olla tarvittaessa yhteydessä vikapalveluumme, esimerkiksi Omien Sivujen ongelmatilanne-lomakkeen kautta. Saadun paluuviestin avulla asian syytä voi olla mahdollista selvittää tarkemmin.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Mikäli samanlaista ongelmaa vielä jatkossa ilmenisi, kannattaa ottaa talteen saamasi virheilmoitus tai paluuviesti ja olla tarvittaessa yhteydessä vikapalveluumme, esimerkiksi Omien Sivujen ongelmatilanne-lomakkeen kautta. Saadun paluuviestin avulla asian syytä voi olla mahdollista selvittää tarkemmin.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.