Skip to main content

Laite jatkuvasti huollossa, miksi ei saa varapuhelinta?

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 39 katselukertaa

Hankin Valtava-paketin kuukausi sitten, ja pakettiin kuului Lumia 900 puhelin. Puhelin on ollut jo kolme kertaa huollossa (puhelin 2 kertaa ja adapteri kerran). Tänään sain viestin, että puhelimen huolto pitkittyy, sillä se jouduttu lähettämään laitevalmistajan keskushuoltoon.

Sonera-liikkeessä sanotiin, että he eivät ole velvollisia antamaan tilalle vastaavaa puhelinta huollon ajaksi. Mihinkähän tämä perustuu? Sopimusehdoissa on mielestäni sanottu selkeästi, että Sonera vastaa laitteen toimivuudesta seuraavassa maininnassa (ote sopimustekstissä):

''4. PALVELUN KÄYTTÖ
4.1. Palvelun käyttöoikeus
Asiakkaalla on oikeus käyttää teleyrityksen palveluita sopimuksessa, yleisissä sopimusehdoissa ja palvelukohtaisissa erityisehdoissa sekä mahdollisissa kampanjaehdoissa ja käyttöohjeissa kerrotulla tavalla. Teleyritys huolehtii viestintäverkostaan ja -palveluistaan siten, että asiakkaalla on mahdollisuus käyttää palvelua sovitulla tavalla. ''

Mielestäni on kohtuutonta, että asiakas maksaa toimimattomasta palvelusta. Nokia ei ota vastaan reklamaatiotani, sillä olen Soneran asiakas.

2 kommenttia

  • December 17, 2012
Hei Sinilupiini!

Onpas sinulla nyt ollut huonoa tuuria puhelimen kanssa. On tainnut tulla maanantaikappale ja uskon että se sinua harmittaa, ketäpä ei!

Joistain Sonera Kaupoista on mahdollisuus pientä maksua vastaan lainata puhelinta huollon ajaksi. Lainapuhelinmahdollisuus on kuitenkin kauppakohtainen. Kaikilla Kaupoilla ei välttämättä ole riittävästi näitä lainapuhelimia joka huoltotapausta varten eikä puhelimet välttämättä ole samanlaisia kuin asiakkaan huoltoon lähettämä. Mikäli lainapuhelimista ei otettaisi mitään veloitusta, on niissä se vaara että ne jäävät palauttamatta. Tästä syystä niistä peritään pieni vuokra.

Huolehdimme toki verkosta ja palveluista ja asiakkaillamme on niitä mahdollisuus käyttääkin. Huollon aikana niitä täytyy sitten tarvittaessa käyttää jollain muulla puhelimella. Toivotaan että saat oman puhelimesi nyt piakkoin takaisin jotta pääset hyödyntämään sen kaikkia hienoja ominaisuuksia!

  • December 18, 2012
Kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen.

"Kuluttajansuojalaki lähtee siitä, että myyjän on korjattava tavaran virhe ilman että se aiheuttaa kohtuutonta haittaa kuluttajalle"