Skip to main content
Joo elikkö tossa toi ongelma on pääpiirteissään.

Eilen alkoi tällä pöytäkoneella netti pätkiä ja tämä on siis modeemissa (Zyxel P660HW-D1) kiinni kaapelilla, läppärillä netti toimii WLanin kautta täysin ilman ongelmia.

Netti toimii aina välillä jonkun aikaa ja yhtäkkiä katkeaa ja menee taas jonkun ajan päästä päälle. Modeemin valoissa en ole huomannut mitään muutosta kun yhteys katkeaa.

Jos joku osaisi yhtään neuvoa niin olisi hyvä, ettei pöytäkoneella tarvitse käyttää joko puhelinta mokkulana/pätkivää nettiä.

Kiitos jo etukäteen. 🙂
Minulla on sama laite ollut vuoden alusta. Wlan ei käytässä. Langallinen yhteys katkeilee, kun sitä ei ole tiettyyn aikaan käytetty. Korjautuu kylläkin aina kun käynnistää modemin uudelleen. Joskus Soneran Internet avustaja osaa korjata eli uudistaa IP-osoitteen. Sama onnistuu joskus Ohjauspaneeli/Lähiverkkoyhteydet -Korjaa. Zyxelillä ehdottivat verkkokortin aikakatkaisun/virransäästö poistamista. Ei auttanut. Soera sanoo ettei verkossa ole vikaa. Olisikohan modeemi viallinen? Aikaisemmin Elisan adsl:ssä toisella modeemilla ei ollut mitään ongelmia. Tuli vain vaihdettua Soneran laajakaista Extraan.
Minulla yhteys on toiminut lähes puoli vuotta täysin ilman ongelmia eikä ole tässä kämpässä asumisen aikana muita modeemeja/liittymiä ollut edes käytössä. Vasta nyt ongelma alkoi. En tiedä sitten että mistä johtuu... On kyllä raivostuttavaa jos joutuu aina sammuttamaan modeemin ja laittamaan uudestaan päälle kun vika ilmestyy kun se yleensä auttaa ongelmaan hetkellisesti. Lisää neuvoja otetaan todella mielellään vastaan kun itse en osaa asialle mitään tehdä.
Sain korjattua Zyxel P660H/HW-D1 modeemin ongelman resetoimalla modeemin uudelleen. Vika johtui siitä että olin suojannut yhteyden poistamalla Wlanin, koska koneessani ei ole langatonta verkkokorttia. Laitoin sitten WEB-salauksen. Vaati tosiaan resetoinnin. Pelkkä ruksin lisääminen Active Wireless LANiin ei korjannut vikaa. Voitaneen laittaa Zyxel-laitevian/ohjelmistovian piikkiin tämä kiusallinen ongelma.
MJay: joutuuko ADSL-modeemin aina sammuttamaan ja käynnistämään uudelleen jotta yhteys toimii jälleen, vai auttaako esimerkiksi IP-osoitteen uusiminen tai joku muu tietokoneelta tai tietokoneelle tehtävä temppu?

Kun yhteys ei toimi ja se lähtee aina toimimaan tietty laite buuttaamalla, jää vika lähes aika tähän laitteeseen. Nyt vaihtoehtoina on modeemi tai tietokone/verkkokortti.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa