Skip to main content

Langattoman 450 verkon vaihtaminen 3G yhteydeksi

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Tervehdys!

Minulla on asiakkaita, jolla Soneran langaton 450 laajakaista(Digita/Datamen), jonka perässä on 2 kpl Buffalo Airstation Turbo G High Power reitittimiä. Nämä reitittimet on sillattu keskenään, jotta asiakas pääsee kahdessa eri rakennuksesa käyttämään langatonta internet yhteyttä.

Löytyykö 3G verkon reitintä ( 900 verkon tuki ), jossa on ulkoantennin liitäntä ja Sim kortille rakennettu oma paikka, jolla voisi korvata 450 verkon laajakaistaliittymän pöytämodeemin?


Terveisin!
Tuomo

5 kommenttia

  • Uusi jäsen
  • March 13, 2011
Puhaktu1 kirjoitti:
Tervehdys!

Löytyykö 3G verkon reitintä ( 900 verkon tuki ), jossa on ulkoantennin liitäntä ja Sim kortille rakennettu oma paikka, jolla voisi korvata 450 verkon laajakaistaliittymän pöytämodeemin?


TeleWellin 530. Toimii kuin junan vessa. Kokemuksen rintaäänellä.

http://www.telewell.fi/index.php?node_id=16986&product_id=63

  • March 14, 2011
Kiitos vikistä! Taitaa olla ainut laite, joka on saatavissa.

Terv. Tuomo

  • Uusi jäsen
  • March 15, 2011
Puhaktu1 kirjoitti:
Kiitos vikistä! Taitaa olla ainut laite, joka on saatavissa.
Terv. Tuomo


No problem, my pleasure.

Laite on aika hinnakas, mutta laadusta kannattaa maksaa. 530 on kesämökilläni käytössä 24/7, palvelee poissaollessani kamera- ja lämpötilaserverinä (PC ei ole päällä). Mökkeillessä taas normaalisti PC:n kanssa.

Ulkoisen antennin voi kiinnittää toiseen GSM-antenniin, normaali standardiliitos.

  • April 30, 2011
Kiitos!

Toimiiko PC serverinä kameroille vai onko kamera suoraan Lan postissa kiinne.

Minulla on Sony TV kiinne nyt tämän modeemin/buffalon Wlanissa. Katsomme Yle areenan kautta kuninkaallisia häitä.Onko sinulla kokemusta, paljonko areenan katsotut lähetykset vievät mobiilin tiedonsiirtomäärää?

Terv. Tuomo

  • Uusi jäsen
  • April 30, 2011
Puhaktu1 kirjoitti:
Kiitos!

Toimiiko PC serverinä kameroille vai onko kamera suoraan Lan postissa kiinne.

Minulla on Sony TV kiinne nyt tämän modeemin/buffalon Wlanissa. Katsomme Yle areenan kautta kuninkaallisia häitä.Onko sinulla kokemusta, paljonko areenan katsotut lähetykset vievät mobiilin tiedonsiirtomäärää?

Terv. Tuomo


Kuten jo kirjoitin, niin kamerat (2 kpl) on kytketty TW-530:een wlan-yhteydellä. PC ei siis ole päällä, koska sen ei tarvitse olla päällä. Kamerat voivat lähettää hälytykset sinne minne käyttäjä on ohjelmoinutkin.

En ole käyttänyt mobiiliyhteydessä tv-palveluita, kun ne näkee mökillä joko tietokoneelta tai suoraan telkkarista. PC:ssä on USB-tv -tikku. Siksi ei ole aavistustakaan Areenan vaatimasta datamäärästä.

Jos datakulutus kiinnostaa, niin imuta Network Meter -niminen gadget. Se on ilmainen ja siitä näkee koko ajan menevän ja tulevan datan määrän haluamassaan yksikössä.