Vajaa kuukausi sitten muutin uuteen osoitteeseen (3G alueen sisällä). Ja uudessa osoitteessa on ilmennyt laajakaistan kanssa seuraavia ongelmia.
-Mokkula (Option) ei löydä läheskään aina verkkoa, joutuu irroittamaan ja kiinnittämään mokkulaa kymmeniä kertoja
-Välillä jo löytäessäänkin verkon ei pysty yhdistämään
-Yhdistäessään nettiin ilmoittaa sillon tällöin, että sama IP osoite on jo käytössä ja yhteys menee poikki
-Jo ollessaankin verkossa yhteys katkeaa ilman mitään varoitusta useasti
Mikä tekee tästä vielä mielenkiintoisempaa on se, että toimiessaan yhteys on huomattavasti nopeampi kuin vanhassa osoitteessa. Globe Trotter ohjelman mukaan signaalin vahvuus on maximissa, kun vanhassa osoitteessa se oli aina minimissä.
Myös edellä mainituissa ongelmatilanteissa signaalin vahvuus on korkea.
Mokkulaa on käytetty aina vain tässä samassa koneessa.
Missä vika? Mistä apua?
Vuoden ajan langaton laajakaistani toimi täydellisesti ja olisin varauksetta voinut suositella sitä kenelle tahansa. Nyt viimeisen kuukauden perusteella en suosittelisi kyseistä tuotetta kenellekään...
Sivu 1 / 1
Ainakin modeemin mukana tullut ohjelmisto kannattaa asentaa varmuuden vuoksi koneelle uudelleen, jos sitä et vielä ole tehnyt. Jos tästä ei ole apua, voit kysyä vinkkejä ongelmaan jättämällä häiriöilmoituksen Omien sivujen ongelmatilannelomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Jos mokkulasi on Option icon225, niin optionin nettisivuilta saa tikkuun ja tietokoneelle ohjelmiston päivityksen. Sitä ladattaessa tarvitaan tikun imei-koodia. Tuoreempi ohjelma auttaa huomattavasti tikun toimintaa ainakin Win Vista -systeemissä.
Heips
Kerroit, että olet irroittanut, ja kiinnittänyt mokkulan usamman kerran.
Windows koneessa ei saa irroitta muistitikkuakaan, suoraan vetämällä pois, vaan se tulee tehdä ohjelmallisesti. Ohjeet löytynevät winkkelin omista ohjeista.
Sama pätee myös mokkulan suhteen. Jos irroitat sen koneen ollessa käynnissä, suoraan vetämällä pois, niin taatusti menee systeemi sekaisin.
Tämän korjaamiseksi löytynee ohjeet winkkelin ohjeista.
Mokkulan, ja muistitikun voi irroittaa suoraan vetämällä kun kone ei ole käynnissä. Sen sijaan koneeseen kiinittämisen voi suorittaa milloin vain.
t.ninixq
Kerroit, että olet irroittanut, ja kiinnittänyt mokkulan usamman kerran.
Windows koneessa ei saa irroitta muistitikkuakaan, suoraan vetämällä pois, vaan se tulee tehdä ohjelmallisesti. Ohjeet löytynevät winkkelin omista ohjeista.
Sama pätee myös mokkulan suhteen. Jos irroitat sen koneen ollessa käynnissä, suoraan vetämällä pois, niin taatusti menee systeemi sekaisin.
Tämän korjaamiseksi löytynee ohjeet winkkelin ohjeista.
Mokkulan, ja muistitikun voi irroittaa suoraan vetämällä kun kone ei ole käynnissä. Sen sijaan koneeseen kiinittämisen voi suorittaa milloin vain.
t.ninixq
Seuraavanlaista on tapahtunut asian eteen. Soittelin asiakaspalveluun ja sieltä sain seuraavat ohjeet:
Ensiksi muutin ohjelmassa (Globe Trotter) APN kohtaan internetin tilalle prointernet,
ja sitten jos laite ei löydä verkkoa niin käyttää Technology Preferencen GPRS only valinnassa ja tämän jälkeen takaisin 3G only valintaan. Näillä nikseillä verkko löytyy aina.
Nyt on vain tullut sellainen ongelma, että vaikka laite löytääkin verkon niin se ei jostain syystä pysty yhdistämään. GPRS tilassa yhdistää verkkoon samantien, 3G tilassa joutuu vieläkin irroittelemaan laitetta/sim korttia ja vaihtelemaan GPRS ja 3G valintaa useita kertoja, että saa yhdistettyä verkkoon.
Tuosta irroittamisesta. Ainakin omassa koneessa (Windows Vista) muistitikkujen tai muiden vastaavien usb-porttiin liitettyjen laitteiden irroittaminen ja kiinnittäminen on tähän mennessä onnistunut koneen päällä ollessa. Mitään ongelmia ei ole ikinä ollut.
Mikä systeemi siinä muka menee sekaisin?
Tuota mokkulan päivitystä pitääkin kokeilla. Mikä on imei-koodi?
Täytyy kyllä vielä mainita, että olin positiivisesti yllättynyt asiakaspalvelun toimivuudesta ja miellyttävästä palvelusta, vaikka annetut ohjeet eivät vielä täysin pelastaneetkaan tilannetta.
Ensiksi muutin ohjelmassa (Globe Trotter) APN kohtaan internetin tilalle prointernet,
ja sitten jos laite ei löydä verkkoa niin käyttää Technology Preferencen GPRS only valinnassa ja tämän jälkeen takaisin 3G only valintaan. Näillä nikseillä verkko löytyy aina.
Nyt on vain tullut sellainen ongelma, että vaikka laite löytääkin verkon niin se ei jostain syystä pysty yhdistämään. GPRS tilassa yhdistää verkkoon samantien, 3G tilassa joutuu vieläkin irroittelemaan laitetta/sim korttia ja vaihtelemaan GPRS ja 3G valintaa useita kertoja, että saa yhdistettyä verkkoon.
Tuosta irroittamisesta. Ainakin omassa koneessa (Windows Vista) muistitikkujen tai muiden vastaavien usb-porttiin liitettyjen laitteiden irroittaminen ja kiinnittäminen on tähän mennessä onnistunut koneen päällä ollessa. Mitään ongelmia ei ole ikinä ollut.
Mikä systeemi siinä muka menee sekaisin?
Tuota mokkulan päivitystä pitääkin kokeilla. Mikä on imei-koodi?
Täytyy kyllä vielä mainita, että olin positiivisesti yllättynyt asiakaspalvelun toimivuudesta ja miellyttävästä palvelusta, vaikka annetut ohjeet eivät vielä täysin pelastaneetkaan tilannetta.
1ce1ce kirjoitti:
Tuota mokkulan päivitystä pitääkin kokeilla. Mikä on imei-koodi?
Löytyy tikun kyljestä tai yhteysohjelmasta modeemin tiedot -kohdasta.
Päivitys löytyy sivulta:
http://www.option.com/en/support/software-download/
Noniin, taas on edetty asiassa.
Nyt päivityksen jälkeen mokkula löytyy verkon aina, mutta ei yhdistä läheskään ikinä. Ongelma näyttää rajautuvan siihen, että kun signaalin vahvuuden vieressä lukee valittu tekniikka (UMTS/HSDPA), niin mokkula yhdistää verkkoon vain ja ainoastaan silloin kun tekniikkana on UMTS. Ja tämä siis vain yhdistyshetkellä, kun ollaan yhteydessä verkkoon ei ole väliä onko tekniikkana UMTS vai HSDPA.
Tähän tekniikan valintaa ei liene pysty vaikuttamaan millään, vaan tekniikkaa määräytyy automaattisesti kenties verkon mukaan? Viisaammat voivat kertoa.
Olisiko kenelläkään ideoita? Ei kiinnostaisi soitella asiakaspalveluun.
Vielä palaten aikaisempaan mokkulan irroittamiseen ja kiinnittämiseen koneen ollessa käynnissä. Muistitikuissa ym. vastaavissa USB laitteissa käynnistä palkin oikeaan alareunaan (mikälie oikea nimi) tulee kuvake, laitteen poistaminen turvallisesti. Mokkulaa kiinnitettäessä ei vastaavaa kuvaketta tule...
Nyt päivityksen jälkeen mokkula löytyy verkon aina, mutta ei yhdistä läheskään ikinä. Ongelma näyttää rajautuvan siihen, että kun signaalin vahvuuden vieressä lukee valittu tekniikka (UMTS/HSDPA), niin mokkula yhdistää verkkoon vain ja ainoastaan silloin kun tekniikkana on UMTS. Ja tämä siis vain yhdistyshetkellä, kun ollaan yhteydessä verkkoon ei ole väliä onko tekniikkana UMTS vai HSDPA.
Tähän tekniikan valintaa ei liene pysty vaikuttamaan millään, vaan tekniikkaa määräytyy automaattisesti kenties verkon mukaan? Viisaammat voivat kertoa.
Olisiko kenelläkään ideoita? Ei kiinnostaisi soitella asiakaspalveluun.
Vielä palaten aikaisempaan mokkulan irroittamiseen ja kiinnittämiseen koneen ollessa käynnissä. Muistitikuissa ym. vastaavissa USB laitteissa käynnistä palkin oikeaan alareunaan (mikälie oikea nimi) tulee kuvake, laitteen poistaminen turvallisesti. Mokkulaa kiinnitettäessä ei vastaavaa kuvaketta tule...
1ce1ce kirjoitti:
Vielä palaten aikaisempaan mokkulan irroittamiseen ja kiinnittämiseen koneen ollessa käynnissä. Muistitikuissa ym. vastaavissa USB laitteissa käynnistä palkin oikeaan alareunaan (mikälie oikea nimi) tulee kuvake, laitteen poistaminen turvallisesti. Mokkulaa kiinnitettäessä ei vastaavaa kuvaketta tule...
Jos kuvaketta ei tule, niin vastaavan toimenpiteen voi suorittaa "Oma tietokone"
( Windows vistassa "Tietokone")ikkunassa, jossa mokkula pitäisi näkyä cd asemana.
Osoitin sen päälle ja klikkaus hiiren oikealla antaa valikon jossa pitäisi näkyä "poista" tai "poista turvallisesti".
Kilikkaus siitä hiiren vasemmalla, ja kohta pitäisi tulla ilmoitus, että laite voidaan poistaa turvallisesti.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.