Skip to main content
Hei.

Hankin 2 vuoden sopimuksella 1 megan langattoman laajakaistan. Se on osoittautunut tuskallisen hitaaksi, eikä sovellu tämän päivän nettisurffailuun ja laskujen maksuun jollei ole paljon aikaa kulutettavaksi. Liittymän ostohetkellä oli puhetta, että sitä voi päivittää tarvittaessa nopeampaan.
Kävin Sonerapisteessä vaihtaakseni sen nopeampaan vaan eipä onnistu, koska nopeampaa yhteyttä ei ole tarjolla osoitteeseeni. Asun kehä I:n ja III:n välissä, joka on siis periferiaa.

Sonerapisteestä kehotettiin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tämän viestin rakentamiseen meni 1,5 tuntia, koska Langattoman laajakaistan käyttäjä ei saa salasanaa tekstiviestillä Etuohjelmaan ja netti asiakaspalveluun. Lähetin kahdella kännyliittymällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400, mutta mitään vastausta ei tullut. Näiden sivustojen surffaus tällä megan langattomalla on kuten jo aiemmin totesin syvältä. Puhelinasiakaspalvelu ilmoitti odotusajaksi yli 30 minuuttia ja taksa raksuttaa matkapuhelinmaksua Soneran kassaan. Todella mieltä kirkastavaa!

Minulla oli hyvin toimiva 24online:n 2 megan kiinteä laajakaista, jonka typeryyttäni vaihdoin "siirreltävään ja hyvään" langattomaan. Onko mahdollista muuttaa tämä langaton, vaikka sitten Soneran langalliseen.
Jos ei, niin irtisanon asiakassuhteen ja tämän langattoman liittymän välittömästi.
Tämän keskusteluforumin kautta ei yksittäisen liittymän mutoksia voi hoitaa, joten palvelupyyntö Omien sivujen kautta tai soitto asiakaspalveluun 0200 17000 olisi tarpeen. Liikkuva Laajakaista on matkapuhelinverkon tuote, joten soitettaessa asiakaspalveluun valinta 1 on oikea.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tapio. Sisälukutaidoissasi lienee puutteita, joten toistan aiemman viestini sisällön.

En voi lähettää palvelupyyntöä Omien sivujen kautta. Olen lähettänyt tekstiviestin kahdesta eri liittymästä, mutta en ole saanut vastaukseksi salasanaa.
Kuinkahan saan nuo tunnukset Omille sivuille?
Asiakaspalveluun on turha soittaa, koska asiakaspalvelussa lienee vastausautomaatti, joka varmistaa, että soittaja kyllästyy odottamaan ja maksaa odotusajasta. Olisi reilu peli, jos odotusaika olisi maksuton ja asiakas maksaa vain todellisen asiakaskontaktin ajasta.

Kerrotko Soneran asiakaspalvelun postiosoitteen, niin voin piipahtaa paikan päälle juttelemaan.
Salasanan vaihtopyyntö on lähetettävä numeroon 15400 siitä Soneran matkapuhelinliittymästä, minkä Omat sivut salasana halutaan vaihtaa. Jos haluat, voit samalla määritellä tekstiviestissä haluamasi salasanan. Esimerkiksi, lähetä viesti SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tässä tapauksessa Hiirenkolo123 toimisi hetken kuluttua Omien Sivujen salasananasi.

Liikkuva Laajakaista - liittymän kohdalla tämä onnistuu joko laittamalla liittymän SIM-kortti salasanan vaihdo suorittamiseksi matkapuhelimeen tai tekstiviestin voi lähettää modeemin mukana tulleella ohjelmalla.

Asiakaspalvelun numerossa 0200 17000 vastaavat elävät ihmiset (ei automaatti) arkisin 8 - 20 ja lauantaisin 9 - 16.30. Jos puheluun ei vastata 4 minuutin sisällä, on sinulla mahdollisuus jättää soittopyyntö. Näin asiakkaan ei tarvitse jonottaa yli neljää minuuttia, vaan voi jäädä odottamaan soittoa asiakaspalvelusta. Takaisinsoitto suoritetaan mahdollisimman pian.

Soneran asiakaspalvelu on tavoitettavissa palvelupyyntö-lomakkeilla ja puhelimitse.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa