Skip to main content

Lasku väärään paikkaan

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Saimme turhan tai väärän laskun. Joku M. Ekholm jäi ilman laskuaan Sofianlehdonkadulla. Meidän asuntomme on samalla kadulla, mut talon numero on eri.

Postin moka vissiin. Laittakaa Ekholmille uusi lasku.

p.s. Vähällä oli, että meinasin jättää asian kertomisen teille päin sikseen, kun sivuilta ei löydy spostiosoitetta, puhelinlinjalla en asian kanssa viitsi jonotella aspaan ja saakelin palautepalstalle pitää rekisteröityä.

3 kommenttia

  • September 28, 2010
Olisiko mahdollista että viet väärään osoitteeseen toimitetun laskun oikean vastaanottajan postilaatikkoon? Ymmärsin että kirje on kannettu väärään osoitteeseen, mutta laskun oikea vastaanottaja asuu kuitenkin lähellä.

Oikea tapa toimia olisi palauttaa väärään osoitteeseen kannettu posti takaisin Itellalle eli postiin, joka toimitaa sen sitten oikealle vastaanottajalle.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

  • February 27, 2012
Asiantuntija oli hyvin kohtelias. Ei selvästi halunnut höykyttää alkuperäistä kirjoittajaa hirveästi, mutta minä puolueettomana blogaajaihmisenä voisin kyllä tässä muistuttaa kaikkia, että kyseessä todella oli POSTIN, ei Soneran asia. Aika käsittämätöntä tulla heilumaan Soneran foorumille ja pyytämään, että pistävät jollekin tyypille uuden laskun... Ihan hämärää meininkiä. Ei ollut ilmeisesti täysin selväpäinen tuo kysyjä.

Sonera on aina ollut minulla ja perheelläni laskutusasioissa todella näppärä ja tarkka. Paljon enemmän kuin ne palveluntarjoajat, joita muuten olen kokeillut. Kun on tullut muuttoja, osoitteet on vaihdettu lennosta sulavasti, eikä mitään ole ikinä tullut ongelmia. Postin kanssa tilanne on hiukkasen toinen. Ja siitä haluaisin muistuttaa kaikkia, että sen epävarmuuden kanssa pitää oppia elämään, että posti ei hoida aina hommaansa ihan putkeen, vaan kirjeitä putoilee satunnaisista luukuista. Kohteliasta tällöin olisi, niin kuin tuo Soneran asiantuntijakin painottaa, todellakin viedä kirje Postiin, että se voitaisiin ehkä toimittaa sitten oikealle vastaan ottajalle. Itselläni on joskus jäänyt tärkeitäkin kirjeitä saamatta, kun väärä vastaan ottaja ei ole jaksanut palauttaa kirjettä. Ikävää solidaarisuuden puutetta.

Kirjoitin blogiinikin vitsillä taannoin postin sähläyksistä, kun ihmettelin, kuinka mulla voi mennä vuodesta toiseen posti väärään osoitteeseen. Mulla on ollut niin monenlaisia ongelmia postin kanssa, että tuo yksittäinen tapaus, josta alkuperäinen kirjoittaja höpöttää, tuntuu kyllä pieneltä jutulta siinä rinnalla, huh huh ...

  • February 27, 2012
Se on hienoa, että sulla toimi.

Siis oikeasti. Täällä tuttavani joutui ilmoittamaan Soneralle osoitteenmuutoksesta neljä kertaa ja aina luvattiin hoitaa, mutta laskut meni silti väärään osoitteeseen. Sitten vaihtui operaattori kilpailijalle ja Sonera löysi intoa sekä kiinnostusta asiaa oikeasti hoitamaan, mutta liian myöhäistä oli. :)