Skip to main content
Moro!

Miksi saan tälläisen ilmoituksen kun olen kirjautunut omille sivuilleni ja yritän katsoa laskuarkistoa?

"Laskuarkiston käyttäminen on mahdollista ainoastaan liittymän omistajalle. Kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla"
Käytät laajakaista käyttötunnusta (esim. matti-2), jolla ei ole sallittu tehdä muutoksia.

Sonera tunnusten teko ohje täältä sovellettuna https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=Sonera%20tunnusten%20teko&safe=active
Millä tunnuksilla tuonne laskuarkistoon pääsee??? Pankkitunnuksillako??
Miksi tulee vain tuo viesti "
Laskuarkiston käyttäminen on mahdollista ainoastaan liittymän omistajalle. Kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla" eikä suoraa linkkiä, josta pääsisi kirjautumaan.
MISTÄ kirjaudutaan, mikä käyttäjätunnuksista?? Eikä pliis mitään "google-linkkiä"
Hei Puolituttu! Laskuarkistoon pääset kirjautumalla Omille sivuille Sonera tunnuksella. Luo tunnus kirjautumissivulla vasemmanpuoleisesta laatikosta. Tässä linkki: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=some9116. Toivottavasti tämä auttoi tilanteessa eteenpäin 🙂
Ei auttanut. Menee kyllä kirjautumissivulle, mutta voin kirjautua vain ADSL-tunnuksella(???) (puoxxx-10) mikä se sitten liekään, kun noita käyttäjätunnuksia tuntuu riittävän sekaannukseen asti. Tällä tunnuksella ei pääse laskuarkistoon.
Olethan tehnyt nämä vaiheet: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Yhdist%C3%A4_liittym%C3%A4si_Sonera_Tunnukseen ensin..


Sitten hieman kommenttia: MISTÄ kirjaudutaan, mikä käyttäjätunnuksista?? "Eikä pliis mitään "google-linkkiä" "

- Eli käytä Googlea myös vianetsintään
- Lue Soneran omat ohjeet, yleensä vastaus löytyy jo sieltä.
- Muut keskustelut, asiasta keskusteltu jo monessa paikassa!

Sitten tärkein: Älä mene aina sieltä missä aita matalin.
Olen uudehko asiakas ja haluan helposti toimivan palvelun sen sijaan, että googlettaisin vikoja!. Minulla ei oikein huvita selailla näitä muitakaan keskusteluja, varsinkaan kun nämä Soneran sivut ovat näköjään ulkoasultaan melkoisen aneemiset ja luotaantyöntävät.
Tuota aitavertausta en ymmärrä, jos se tarkoittaa, että helpoin tie ei ole nopein. Se on.
Puolituttu kirjoitti:
Olen uudehko asiakas ja haluan helposti toimivan palvelun sen sijaan, että googlettaisin vikoja!. Minulla ei oikein huvita selailla näitä muitakaan keskusteluja, varsinkaan kun nämä Soneran sivut ovat näköjään ulkoasultaan melkoisen aneemiset ja luotaantyöntävät.
Tuota aitavertausta en ymmärrä, jos se tarkoittaa, että helpoin tie ei ole nopein. Se on.


Niin sitä toisaalta voisi sanoakin... No saitko ongelmaasi ratkaisun?
Hei Puolituttu !

Sonera Tunnus on luotu helpottamaan asiointia Omilla Sivuilla. Sillä tunnuksella näet kaikki nimelläsi olevat liittymät, sekä mobiilin että laajakaistan. Samalla kirjautumisella pääset siis hallinnoimaan niitä kaikkia. Sonera Tunnus myös varmennetaan verkkopankkitunnuksilla, ja että tunnuksen voi tehdä vain liittymän omistaja itse. Liittymän omilla tunnuksilla voi taas liittymän käyttäjä (jos eri kuin asiakas) käydä Omilla Sivuilla tarkastemassa tietoja ja tekemään (omistajan asettamin rajoituksin) liittymään muutoksia.

Saitko Tunnuksen luotua?

Vastaa