Skip to main content
Kirjautuessani juuri Omille sivuille (edellisiin ketjuihin viitaten tunnuksen ja salasanan liittymälle olen saanut laajakaistaliittyman vahvistuskirjeessä ja niillä menen myös Omille sivuille) ehdotettiin pankkitunnistautumista että pääsee näkemään laskut. Pankin osalta homma toimi hyvin mutta Soneran huonosti. Sonera ilmoitti ensin
Jos haluat nähdä vain matkapuhelinliittymän laskut, valitse "Näytä liittymän laskut" alta.

Olet yhdistänyt käyttäjätunnukset, joilla on eri omistaja, tai joista toisen omistaa yritys. Jos olet jommankumman liittymän omistaja ja haluat nähdä kaikki laskusi, sinun tulee erottaa käyttäjätunnukset (valitse ”Yhdistä käyttäjätunnukset” osiosta ”Omat tiedot” Omilla sivuilla) ja kirjautua sisään sen liittymän tunnuksilla, jonka omistaja olet.
nNäytä liittymän laskut]


Ei ole kuin laajakaistaliittymä. Painikkeella Näytä... sivulla https://www4.sonera.fi/verkkolasku/ minulla nyt lukee "Käyttäjän tunnistaminen epäonnistui." plus on virheellisen kuvaosoitteen symboli osoitteelle https://www4.sonera.fi/verkkolasku/image/logoSonera.gif (kuvaa haetaan vikapaikasta suhteessa sivuun)

Elikkä uuden toiminnon testaus on taas alkanut laittamalla se tuotantoon. Tässä siis testausvastetta maksavalta käyttäjältä.

Mielenkiintoista, jos liittymä ei ole minun vaikka olen ollut siinä uskossa että minulla on syyskuusta alkanut 18 kuukauden sopimusvelvoite - marraskuussa olen lähettänyt Soneralle kopion elokuisesta sopimuksesta (omistussuhteen muutos) laskutussotkujen vuoksi.

Missäs se henkilökohtaisen yhteydenoton paikka nykyään onkaan? Huhtikuussa kirjoittaessani sähköpostia (mistä jää itsellenikin automaattisesti teksti talteen) inet-helpdeskille sain vastauksen ettei osoite ole enää käytössä ja tulee itsepalvella http://www.sonera.fi/24 sivustolla.
Löysinpä omilta sivuilta palvelupyynnön. Muokkasin edeltävän viestin pohjalta palvelupyynnön. Lähettäessä https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Tuki_ ... aajakaista sanoo

Palvelupyyntö henkilökohtaiselle asiakasneuvojalle

Lomake ei toimi

Palautelomake ei ehkä toimi oikein, koska selaimesi ei tue Javascriptiä tai olet kytkenyt tuen pois pältä.


Windows Vista Home Basic + Firefox 3.0.11 Javascript sallittu (ei tilarivin muutoksia eikä ikkunoiden nostoa ja laskua)

Sama ilmoitus, ettei Soneran ilmoituslomake toimi, tuli tupotuoreella IE 8.0.6:lla jolla silläkin omat javascriptiä käyttävät webbisivuni toimivat

Että se siitä.
Kokeiltu myös reittiä http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Laajakaista -> Asioi Verkossa -> Jätä palvelupyyntö

Ei edelleenkään toimi vaan tulee ilmoitus

Palvelupyyntö henkilökohtaiselle asiakasneuvojalle

Lomake ei toimi

Palautelomake ei ehkä toimi oikein, koska selaimesi ei tue Javascriptiä tai olet kytkenyt tuen pois pältä.


Javascript on kyllä käytössä. Vilkaisin tuon palvelupyyntötoiminnon javascript-koodia, enkä totisesti käy tutkimaan sen mahdollisia virheitä.

50-rivinen ilmoitustekstikin ympätään URLin parametriksi:
https://www4.sonera.fi/OmatSivut/Lomake ... C+valitse+ ...

Esitänpä kysymyksen selvästi. Miten verkossa esitetään palvelupyyntö?
Windows Vista Home Basic, Firefox 3.0.11 ja IE 8.0.6 selaimet (Linux-Firefoxkin löytyy), Soneran ADSL liittymä

Myös näin kuvatut viat mielellään saa korjata mieluummin nopeasti kuin monen kuukauden päästä.
Testasin juuri palvelupyyntölomaketta Firefoxin uusimmalla versiolla ja se toimi normaalisti. Etkö saa mitään palvelupyyntölomaketta auki? Matkapuhelinpuolen palvelupyyntölomakkeella oli kyllä viime viikolla vikaa kun Omien sivujen laskuarkistoa uudistettiin, mutta se on kyllä saatu korjattua. Kokeilin myös mennä lomakkeelle mainitsemasi sivun kautta ja sekin onnistui, joten ongelma tuntuu nyt jäävän koneellesi.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Ongelma on siis sama IE:llä ja FF:llä. Valitsin aihealueeksi Laajakaista, kirjoitin ilmoituksen (käyttäen myös copy/pastea) ja painettuani lähetä-painiketta saan ilmoituksen ettei lomake toimi ja osoitteen parametrien alkuosa on kerrottuna aikaisemmassa viestissäni.

Jos yleisesti palvelupyyntö toimii, niin oma arvaukseni on että liittymäni tiedoissa kannassanne on jotain poikkeavaa josta rutiini ei selviä. Esimerkiksi viimesyksyinen liittymän omistussuhteen muutos ominaisuuksien muutoksineen ei ollut tapahtuakseen lainkaan ja laskutuksessakin oli sen jälkeen sotkua.

Toistan vielä, että javascript on käytössä - enhän ilman voisi tähänkään keskusteluun osallistua. Muilta sivustoilta ei ole havaintoja javascript-toimintojen ongelmista. Useamman vuosikymmenen ammattikokemuksella uskon, että puute on Soneran päässä. Hyvä kuitenkin jos palautelomake useimmilla suostuu myös lähettämään.

Saman ilmoituksen, että lomake ei toimi sain myös Linuxilla eri koneella. En usko, että ongelma olisi peräisin siitä että kaikissa selaimissani olisi jotenkin epänormaalit internet- tai javascript-asetukset.
Kahdeksas palautteen lähetysyritys. Nyt virheellisesti Kotipuhelin-aihealueella.

Palvelupyyntö henkilökohtaiselle asiakasneuvojalle
Kiitos palautteestasi!


Sen jälkeen uusittu palvelupyyntö Laajakaista-aihealueella.

Palvelupyyntö henkilökohtaiselle asiakasneuvojalle

Lomake ei toimi

Palautelomake ei ehkä toimi oikein, koska selaimesi ei tue Javascriptiä tai olet kytkenyt tuen pois pältä.

Sain juuri kännykkään viestin, että laskuarkisto on käytettävissä.
"Hyvä asiakkaamme, laskuarkisto on käytössä kaikilla asiakkaillamme, e-laskua ei siis tarvita. Pankkitunnistautuminen tulee suorittaa ensimmäisellä kirjautumiskerralla, jatkossa sitä ei tarvita. Suosittelemme kirjautumaan matkapuhelintunnuksilla, sillä laskuarkistosta löytyy laajakaistalaskujen lisäksi matkapuhelinlaskut.
Terveisin Sonera Asiakaspalvelut."

Laajakaista-alueen virheilmoitus meni siis käsittelyyn kirjaamalla aihealueeksi väärin Kotipuhelin. Ja sieltä sain vihjeen uuteen kiertotiehen. (Palvelupyynnön jättäminen laajakaista-alueelle ei minulle edelleenkään toimi.)

TeleFinlandin (Teliasoneran tytäryhtiö) GSM-liittymälle sain tilattua salasanan, jolla pääsi erillisille matkapuhelinliittymän Soneran omille sivuille ja näkemään siellä laajakaistalaskut. Mutta ei matkapuhelinlaskuja. (Kehotettiin tosin siirtymään TeleFinlandin sivuille.) Laajakaistan omilla sivuilla siis edelleenkään en näe laajakaistalaskuja.

Mikähän on se uskomaton kiertotie, jolla saa vielä nähdä TeleFinlandin matkapuhelinlaskutkin 😃
Tele Finland - liittymän tietoja varten kirjautumisosoite on https://www.tele.fi/Kirjaudu/telefi/

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
No niinpäs löytyikin TeleFinlandilta vanhatkin paperilaskulla maksetut matkapuhelinlaskut välilehdeltä "Verkkolasku".

"Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan" :D


Soneran laajakaistan laskutukseenkin oli yhä myös suoraveloitus käytettävissä, josta tulee ilmoitus kotiin
Aiempaan keskusteluun lomakkeisiin liittyen: Häiriötilanteita lomakkeiden osalta on tutkittu ja enää ei pitäisi ongelmia Palvelupyyntö lomakkeiden lähettämisessä esiintyä.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vahvistan palvelupyynnön lähettyvän laajakaistatunnuksellani nyt myös laajakaista-alueelle.
aina kirjoitti:
Laajakaistan omilla sivuilla siis edelleenkään en näe laajakaistalaskuja.


Nyt on laitettu tämäkin liittymälleni kuntoon ja näen laajakaistaliittymän omilla sivuilla laajakaistalaskut. Ei kannata aivan ensimmäisinä kuukausina toivoaan heittää, viat useinkin valittamisen jälkeen muutaman kuukauden kuluessa ovat poistuneet.

Vastaa