Skip to main content

Laskun uusi hinta

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Jatkoin laajakaistaliittymääni kesällä, kun soitettiin ja tarjottiin sitä seuraaviksi 24kk hintaan 39,90, sisältäen tietoturvan. Sain vahvistusviestin sähköpostiin, jossa sanotaan, että laajakaistaliittymäni hinta on seuraavien 24kuukauden ajan 39,90. Nyt en siis ymmärrä miksi veronkorotus näkyy hyväksymässäni tarjouksessa. Ystäväni otti juuri tänä vuonna soneran laajakaistaliittymän hintaan 39,90, sisältäen viihdepaketin. Oletan tämän olevan samankaltainen tarjous, jonka itse hyväksyin, ystäväni laskussa ei kuitenkaan veronkorotusta näy. Tutkiessani nyt soneran nettisivuja tarjotaan siellä nettiliittymää, joka minulla on hintaan 29,90. Ja näin nopeasti laskettuna tuohon 29,90 lisättäisiin virusturva, joka minulla on, on se halvempi kuin mitä tällä hetkellä maksan. Eli voinko tehdä tästä johtopäätöksen, että jo olemassaolevilta asiakkailta voi kyllä nyhtää rahaa, mutta uusilta asiakkailta riittää sitten vähän vähäisempikin summa?

5 kommenttia

  • February 8, 2013
Hei Hessu83,

koska sopimus on tehty viime kesänä, nosti tämä uusi Alv-verokanta yhdellä prosentilla liittymäsi kuukausimaksua. Ystäväsi oli tehnyt sopimuksen tänä vuonna verokorotuksen jälkeen, jolloin uusi voimaan astunut vero oli jo hinnassa sopimuksen tekohetkellä.

Meillä on paljon erilaisia tarjouksia ja ne vaihtelevat aika-ajoin. Hintoihin vaikuttavat esim. liittymän tekniikka jne. Sonera Viihdepakettia suosittelen lämpimästi myös sinulle. Mikäli olet kiinnostunut Sonera Viihteestä kannattaa soittaa Myyntipalveluumme 0200 133133, saat varmasti parhaan tarjouksemme mitä tällä hetkellä voimme tarjota :)

  • February 8, 2013
En ole kiinnostunut tuosta viihdepaketista. Sitähän jo minulle tyrkytettiin kesällä. Laajakaista+ viihdepaketti 39,90. En ollut kiinnostunut, niin laajakaista+virusturva 39,90, sen hyväksyin. Oli arvonlisävero mukana tai ei niin mun silmissä samat tuotteet, sama tarjoushinta. Paitsi nyt vanhana asiakkaana maksan sitten enemmän.

  • March 5, 2013
Itellä hieman sama ongelma ei kovin reilulta kuulosta. Tehtiin tuossa reilu vuosi takaperin laajakaista sopimus Soneran kanssa. 24megan netti + Sonera TV, hinnaksi 39,90/kk kahden(2) vuoden sopimuksella.

Kaikki on sujunut kohtuullisen hyvin, liittymän avaus vei odotettua kauemmin ja laskutus oli alussa hieman sekavaa, mutta kaikki on korjaantunut ja virheistä on saatu "korvausta".

Tänä vuonna (2013), kun uusi arvonlisävero astui voimaan Sonera kuitenkin päätti siirtää alv:n hinnat liittymiin, vaikka kyseessä on kiinteä hintainen kahden(2) vuoden sopimus. Eihän tämä minun talouttani kaada, kun sopimusta jäljellä vajaa vuosi, jolloin ylimääristä tulee maksettavaksi reilu neljä(4) euroa.

Moraalisesti en pidä oikeana, että Sonera olettaa, minun maksavan Valtion päätöksistä koituneet kulut. En ole vielä lukenut sopimuksen pientä pränttiä, mutta minulle markkinoitu liittymä oli ja on edelleenkin kiintähintainen ja 39,90€/kk hinnaltaan.

Olen myös lukenut ihmisten purkaneen liittymänsä tämän takia, itelläni samamielessä, en nimittäin tee mitään kyseisellä Sonera TV:llä, joka on täysin pois omista tarpeistani. Miksei tästä purku mahdollisuudesta ole ollut mitään mainintaa viimeisissä laskuissa?

  • March 5, 2013
Minua kiinnostaisi myös tämä purku mahdollisuus? En ole kuullutkaan sen olevan mahdollista, mutta toisaalta tarjoushintaa muutettiin,eikös silloin ole oikeus purkaa kauppa? Katson kyseessä olevan myös periaatekysymys,koska lupauduin sen 39,90 maksamaan, en enempää. Ja en oikeasti ymmärrä miten samaa pakettia myydään sitten edelleen samalla hinnalla. Jos verot on siihen sisälletetty, niin summanhan pitäisi olla korkeampi niinkuin vanhoillakin asiakkaaillakin. Ymmärrän kyllä, että normaali hinta muuttuu, mutta että luvattu tarjous.

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • March 6, 2013
Veronkorotuksesta, sen vaikutuksesta hintoihin ja asiakkaan irtisanomisoikeudesta on keskusteltu kolmen sivun verran ketjussa hinnat nousevat ensi vuonna?. Siellä olevien viestien perusteella sopimuksen purku on kyllä onnistunut, kun sitä itse osaa pyytää. Sonera ei ole tainnut pahemmin mahdollisuudesta ilmoitella...