Skip to main content
Millaisella taksalla Soneran asiakaspalvelu laskuttaa sinne soitetuista puheluista? Jouduin selvittelemään puhelinliittymäsopimustani ja sen ehtoja useaan kertaan asiakaspalvelun kanssa ja saatuani laskun totesin, että palvelupuheluiden osuus viime laskussa oli 8,50 euroa. Tietääkseni en soittanut viime laskutuskaudella mihinkään palvelunumeroihin muualle kuin Soneraan. Jos tämä veloitus on syntynyt niistä puheluista, on mielestäni törkeätä velottaa puheluista sellainen hinta, kun ottaa huomioon, että puhelut syntyivät siitä, että Soneran myymälässä en saanut asiantuntevaa ja asiallista palvelua, vaan jouduin selvittelemään sopimuksen ehtoja jälkikäteen. Innokuus myydä uusi liittymä ja puhelin olivat suuret, mutta siihen se jäi. Laskuerittely on mielestäni erittäin epäselvä ja hankalasti tulkittava. Miksi lasku tulee ylipäätään kaksisivuisena?

Lisäksi on vaikea uskoa, että olisin todella soittanut 400 min ylittäviä puheluita 68 min verran muihin liittymiin. Olenko tulkinnut laskua oikein, vai tarkoittaako tämä edellisen puhelinpaketin 200 min ylittäviä soittoja? Oliko Soneran sivuilla jossain sanottu, mitä maksaa asiakaspalveluun soitettu puhelu? Pelkkää asiakaspalvelunumeroakin sai nettisivuilta hakemalla hakea, kun kaikenlisäksi pohjalla oli totaalinen työlästyminen saamatta jääneeseen rauhalliseen ja asialliseen asiakaspalveluun.

En todellakaan voi sanoa olevani tyytyväinen Soneran palveluihin.
Elisa kirjoitti:
Millaisella taksalla Soneran asiakaspalvelu laskuttaa sinne soitetuista puheluista?


Asiakaspalvelun numeron 0200 17000 hinta on normaalihinta eli pelkkä mpm/pvm. Sonera ei siis peri soitosta erillistä maksua ja soittajalle soitto maksaa normaalin puhelun verran.

Elisa kirjoitti:
Lisäksi on vaikea uskoa, että olisin todella soittanut 400 min ylittäviä puheluita 68 min verran muihin liittymiin. Olenko tulkinnut laskua oikein, vai tarkoittaako tämä edellisen puhelinpaketin 200 min ylittäviä soittoja


Tässä saattaa olla kyse siitä, että soitto matkapuhelinliittymästä Asiakaspalvelun numeroon 0200 17000 ei ole puhepakettiin kuuluva soitto, vaan se laskutetaan erikseen.

Seuraavat puhelulajit kuuluvat puhepaketteihin: normaalihintaiset kotimaan puhelut eli puhelut kaikkiin kotimaan matkapuhelin- sekä lankanumeroihin, puhelut vastaajaan ja kotisoittopuhelut. Puhelut yritysnumeroihin, palvelunumeroihin ja ulkomaille eivät kuulu puhepaketteihin, vaan ne laskutetaan aina erikseen.

Matkapuhelinpuolen asiakaspalveluun saat yhteyden myös palvelupyyntölomakkeella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
"Tässä saattaa olla kyse siitä, että soitto matkapuhelinliittymästä Asiakaspalvelun numeroon 0200 17000 ei ole puhepakettiin kuuluva soitto, vaan se laskutetaan erikseen."

On aidosti törkeää, että Soneran asiakaspalvelunumero on ns. "yritysnumero" eli 020-alkuinen!!!
Ja sitten sanotaan "normaalihintainen" höpöhöpö!

Todellisuudessa asiakaat joutuvat soittamaan kännyköillä riistohintaan!

Miettikää nyt vähän asiaa asiakaspalvelunäkökulmasta!

Kyllä Sonera tällä hinnoittelulla ajaa asiakkaat esim. DNA:n syliin!
Mutta käyhän ne niinkin! DNA kiittää! =)

DNA:lle saa soittaa DNA:n liittymällä aivan maksutta! 🙂
mitenmodeemiauki kirjoitti:
On aidosti törkeää, että Soneran asiakaspalvelunumero on ns. "yritysnumero" eli 020-alkuinen!!! Ja sitten sanotaan "normaalihintainen" höpöhöpö!


Kyllä sekä Asiakaspalvelun 0200 17000 ja Vikapalvelun 0206 90101 ovat normaalihintaisia numeroita. Kummastakaan ei peritä normaalin puhelun hinnan lisäksi ylimääräistä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa