Skip to main content

Laskutustavan vaihto Omilla sivuilla

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei,

miten onnistuu laskutustavan vaihto paperiversiosta sähköiseksi?

- Jos laskunäkymässä klikkaa "Laskutustavan vaihto", niin tulee ohje, että sen voi tehdä Palvelunhallinnassa. Palvelunhallinnasta ei kuitenkaan ole mitään siihen liittyvää linkkiä tai ohjetta.
- Millään hakusanoilla ei myöskään löydy tietoa aiheesta
- Missään valikossa ei ole aiheeseen liittyvää linkkiä
- Googlella löytyi kuitenkin tuo sivu: http://www.sonera.fi/asiakastuki/laskut ... inen+lasku , mutta kun sieltä klikkaa sähköpostilaskun kohdalla Ota käyttöön -> matkapuhelinlaskulle , niin tulee teksti "Käyttäjätunnuksellasi ei valitettavasti ole oikeuksia palvelun Kytke sähköpostilasku käyttämiseen."

6 kommenttia

  • June 4, 2013
Hei jake_!

Sähköpostilaskutukseen siirtyminen onnistuu Omien Sivujen pääsivulta kun olet kirjautunut Omille Sivuille, kohdasta -Kytke sähköpostilasku. Tällöin sinulle aukeaa laskutustiedot, ja pääset kytkemään sekä muokkaamaan laskutietoja.

Mikäli et ole vielä tehnyt verkkopankkitunnistautumista Omille Sivuille suosittelen tekemään sen. Ohjeet verkkopankkitunnistautumiseen löydät täältä: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/Register

  • June 5, 2013
Mulla on sama ongelma. Laajakaistaliittymälle kyllä sain vaihdettua laskutustavaksi sähköpostilaskun, mutta kun yrittää samaa matkapuhelinliittymälle, tulee ilmoitus:

"Käyttäjätunnuksellasi ei valitettavasti ole oikeuksia palvelun Kytke sähköpostilasku käyttämiseen"

Vaihda siinä sitten sähköpostilaskuun.

  • June 5, 2013
keisaripoika: Oletko koittanut kytkeä tuota sähköpostilaskua matkapuhelinpuolelle noilla laajakaistapuolen tunnuksilla. Suosittelen että teet myös tuon verkkopankkitunnistautumisen Omille Sivuille jonka jälkeen saat yhteisen näkymän sekä laajakaistapuolen että matkapuhelinpuolen tuotteille. Tämän jälkeen tuo matkapuhelinpuolen sähköpostilaskun kytkentä pitäisi onnistua.

Ohjeet verkkopankkitunnistautumiseen löydät täältä: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/Register

Kun olet tehnyt tuon verkkopankkitunnistautumise saat valita käyttöösi haluamasi käyttäjätunnuksen ja salasanan millä kirjaudut jatkossa Omille Sivuille.

  • June 5, 2013
Aa, en ees muistanut noiden kolmansien tunnuksien olemassaoloa Omille Sivuille!
Nyt on sekä laajakaista- että matkapuhelinliittymässä ainakin Omien Sivujen mukaan sähköpostilasku käytössä.

Minkä ihmeen takia muuten täytyy olla niin monet eri tunnukset?
Laajakaistatunnuksilla ei näy että mulla edes olis matkapuhelinliittymää ja toisinpäin.
Ainoastaan noilla kolmansilla tunnuksilla näkyy molemmat.

  • June 5, 2013
Moikka vaan keisaripoika,

Ihan hyvä kysymys, onko useammat tunnukset tarpeen kaikille asiakkaille, mutta tulee mieleen, ettän niistä on hyötyä ainakin sellaisessa tilanteessa, kun liittymillä on eri omistaja ja käyttäjä. Omistaja voi hallinnoida kaikkia palveluita, käyttäjä tarkastella esim. matkapuhelinnumerolla kirjautumalla vain omaa liittymäänsä jne. Toisaalta on ehkä myös hyvä, että asiakkaille on tarjolla erilaisia tunnistautumiskeinoja.

Hienoa, että sait nyt kuitenkin käyttöösi tunnukset, jolla voit näppärästi hallinoida ihan kaikkia palveluita samalla kertaa. Useimmille asiakkaille yhteisten tunnusten käyttöönotto onkin käytännöllisin ratkaisu.

  • June 8, 2013
Nico kirjoitti:
Hei jake_!

Sähköpostilaskutukseen siirtyminen onnistuu Omien Sivujen pääsivulta kun olet kirjautunut Omille Sivuille, kohdasta -Kytke sähköpostilasku. Tällöin sinulle aukeaa laskutustiedot, ja pääset kytkemään sekä muokkaamaan laskutietoja.

Mikäli et ole vielä tehnyt verkkopankkitunnistautumista Omille Sivuille suosittelen tekemään sen. Ohjeet verkkopankkitunnistautumiseen löydät täältä: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/Register


Kiitos,

ongelma oli tosiaan siinä, etten tiennyt koko verkkopankkitunnistautumisesta, mutta nyt tein sen ja pääsin kytkemään sähköpostilaskun.