Hei, liittymäni saatiin kaapeloiduksi ja kytketyksi vajaat kolme viikkoa sitten. Toimii muuten moitteetta, mutta keskimäärin joka kolmas päivä (tänään jo kuudes kerta) erityisesti latausnopeus romahtaa pitkiksi ajoiksi lähes nollaan. Liittymäni on 2/2 Mbit/s, mutta häiriön ilmetessä latausnopeus on ollut (speedtest.netin mukaan) 0,05-0,12 Mbit/s ja tänään illalla pyöreä nolla (vain aika ajoin tipahteli jokin paketti läpi). Häiriö alkoi äkkiä jokseenkin tarkalleen kello 19.00 ja kesti yli kaksi tuntia, kunnes nopeus palautui asteittain kello 21.00 jälkeen. Aikaisemmilla kerroilla lähetysnopeus ei ole sanottavasti alentunut, mutta tänään sekin putosi alle 0,5:een (lähes täyskatkon aikana en pystynyt mittaamaan).
Modeemin xDSL-yhteyden tilastoissa ei näy mitään poikkeuksellista häiriön aikana ja häiriöttöminä aikoina yhteys toimii päiväkausia täysin moitteettomasti.
Onko ehdotuksia, mitä vielä voisin selvittää, vai teenkö näillä perusteilla vikailmoituksen (sikäli kuin sekään onnistuu, kun edes liittymänhallintakaan ei toimi, ks. http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=106&t=14603#p68924).
Sivu 1 / 1
Hei Molskis,
Tarkistatko vielä tuon tiedoissasi näkyvän liittymänumeron. Lisää liittymänumero ilman "-" merkkiä.
Tarkistatko vielä tuon tiedoissasi näkyvän liittymänumeron. Lisää liittymänumero ilman "-" merkkiä.
Hei, liittymänumero tarkistettu (väliviiva poistettu).
Hei Molskis,
Toimiiko yhteys nyt normaalisti? Jos ongelma jatkuu tällä hetkellä tai jos ongelma palaa, niin kannattaa vikailmoitus tehdä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin. Tällä hetkellä yhteyden arvot näyttivät normaaleilta. Jos latausnopeudet/lähetysnopeudet ovat kuitenkin hitaat tai heittelevät, niin kannattaa vikailmoitus jättää.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Toimiiko yhteys nyt normaalisti? Jos ongelma jatkuu tällä hetkellä tai jos ongelma palaa, niin kannattaa vikailmoitus tehdä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin. Tällä hetkellä yhteyden arvot näyttivät normaaleilta. Jos latausnopeudet/lähetysnopeudet ovat kuitenkin hitaat tai heittelevät, niin kannattaa vikailmoitus jättää.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Hei Marko-,
Kyllä, tällä hetkellä yhteys toimii taas loistavasti, eli jopa hiukan yli 2 Mbit/s niin ylös- kuin alaspäinkin. Häiriö on tosiaan esiintynyt vain ajoittain, mutta silloin aina pitkän aikaa kerrallaan, ja vaikutus erityisesti latausnopeuteen on ollut todella merkittävä. En tiedä, mahtoiko liittymän kytkemisen keskeneräisyydellä (josta puhe toisessa viestiketjussa) olla vaikutusta asiaan, mutta jos ongelma vielä palaa, niin teen vikailmoituksen. Kiitos neuvosta.
Kyllä, tällä hetkellä yhteys toimii taas loistavasti, eli jopa hiukan yli 2 Mbit/s niin ylös- kuin alaspäinkin. Häiriö on tosiaan esiintynyt vain ajoittain, mutta silloin aina pitkän aikaa kerrallaan, ja vaikutus erityisesti latausnopeuteen on ollut todella merkittävä. En tiedä, mahtoiko liittymän kytkemisen keskeneräisyydellä (josta puhe toisessa viestiketjussa) olla vaikutusta asiaan, mutta jos ongelma vielä palaa, niin teen vikailmoituksen. Kiitos neuvosta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.