Skip to main content

Liikalaskutus

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Tein muutoksen pakettiini 3pv ennen laskutuskauden vaihtumista. Aiempi liittymä oli käyttöperusteinen ja uusi kiinteällä kuukausihinnalla. Minulta laskutettiin tuosta 3pv käytöstä täysi 16e kuukausimaksu ja aiemmilta päiviltä vanhan paketin käyttöperusteinen maksu. Eli olisin säästänyt vajaa 16e avaamalla paketin 3pv myöhemmin.

Soitin asiakaspalveluunne, joka totesi kyseessä olevan normaali käytäntö mutta luvattiin hyvittää erotus, koska se on selkeästi kuluttajaviraston ohjeiden vastainen. Saadessani uuden laskun kyseistä erotusta ei kuitenkaan oltu hyvitetty. Soitin uudestaan asiakaspalveluunne, josta asia luvattiin selvittää. Tämä oli viime torstaina. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Pyyntöni oli siis seuraava:
1) uusi paketti venytetään takauvasti kattamaan koko kuukausi, koska siinä laskutetaan kuukausimaksu (lukee selkeästi paketin tiedoissa, eikä 3pv maksu)
tai
2) siirretään uusi paketti alkamaan vasta seuraavasta laskutustakaudesta.

Molemmilla tavoilla loppusumma lienee muutaman centin tarkkuudella sama.

Mikäli tämä ei onnistu. Voitteko antaa minulle osoitteen, jonne voin tehdä kirjallisen reklamaation, jonka vastinetta voin käyttää viedessäni asian kuluttaja-asiamiehelle?

2 kommenttia

  • April 8, 2013
Hei Anssi77!

Normaali käytäntö on tosiaan se että paketti lähtee heti voimaan kun se mistä tahansa kanavasta kytketään voimaan, oli laskutuskausi missä vaiheessa tahansa. Sama käytäntö on myös pakettia vaihdettaessa, eli mikäli muutat pakettia kesken laskutuskauden suurempaan tai pienempään, maksat vain uuden paketin kuukausimaksun.

Hyvitin sinulle kumminkin tuon paketin kuukausimaksun 14,90€ viimeiselle laskullesi numero 11313267266, ja voit vähentää tuon kuukausimaksun summan laskua maksaessasi. Mikäli olet kerenyt jo maksaa tuon uusimman laskusi, hyvitetään tuo 14,90€ tulevalla laskullasi.

  • April 8, 2013
Kiitos avusta!

Tyytyväinen asiakas on varmasti molempien etu, ja se ei minun kohdallani vaadi kuin reilun kohtelun. Ehdin herpaantua, kun asian piti olla selvä ja sitten sitä ei löytynytkään mistään ja minua palvellut uusi henkilö jätti asian sikseen vaikka lupasi sen hoitaa.

Pahoittelut siis puoleltani ja suosittelen, että selvitätte sisäisesti, miksi lapaset tippuivat tämän asiakkuuden hoitamisessa kahdesti.