Ostin viime lauantaina Sonerapisteestä liikkuvan laajakaistan. Kerroin liikkeessä millainen kone ja mikä käyttis (windows 2000), vanhempi kone mutta passeli mökille. Myyjän kommentti oli ettei koneella tai käyttiksellä ole väliä.
Ohjelmat asentui kyllä, mutta yhdistämisvaiheessa tulee joka kerta teksti "tietokone ja etätietokone eivät pystyneet sopimaan ppp-ohjausprotokollista". Yritin soittaa asiakaspalveluun lauantaina, joka olikin jo kiinni. Ja sunnuntaina tietenkin kiinni. Tarkoitus oli tehdä mökillä myös töitä, kun olin järkännyt pitkän viikonlopun.
Maanantaina aamulla vihdoin puolen tunnin odotuksen jälkeen pääsin asiakaspalveluun läpi, jossa tarkastettiin liittymän tilaa, joka näytti olevan ok, ja luvattiin soittaa takaisinpäin. Sain tekstiviestin, jossa neuvottiin sulkemaan kone ja käynnistämään se uudelleen. Jos kikka ei toimisi niin soittamaan uudestaan. Eipä auttanut.
Lähdin asioille muutamaksi tunniksi niin en päässyt vastaamaan asiakaspalvelun soittaessa. Aloitin sitten taas tuskattuttavan odottelun asiakaspalvelunumeroon. Koska sieltä ei vastattu järkevässä ajassa, soitin vikapalveluun. Siellä neuvomassa ollut mies oli sitä mieltä, että koneeni toimii eli vika on simmissä tai liittymässä. Eli eikun taas soittelemaan asiakaspalveluun. Vihdoin nainen, joka vastasi selvitti tovin kertomaani "ppp-ohjausprot." juttua ja kertoi ainoana neuvomaan "mene käymään liikkeessä".
Meninpä sitten tiistaina käymään Sonerapisteessä, jossa miesmyyjä tarkisti tikun ja simmin toimivuuden omalla koneellaan. Siellä toimivat. Ainoana vinkkinään asiaan pystyi sanomaan "osta uudempi kone tai pura liittymän sopimus".
Onhan tämä nyt aivan ihmeellistä ! En aio ostaa uuttaa konetta vaan vaadin saada tietää mitä ihmettä virheilmoitus oikein tarkoittaa ??? Samassa koneessa aiemmin käytetty Soneran liittymän vanhempi mokkula toimi aina kunnolla.
Ja tähän viestiin ei kannata "Soneran asiantuntijan" vastata "emme käsittele liikkuvan laajakaistan ongelmia täällä" !!!
Jos myytte mokkulaa, missä mukana tulevassa ohjeessa sanotaan sen sopivan Windows 2000 koneeseen, niin saatte luvan selvittää miten tikku saadaan toimimaan !!!
Sivu 1 / 1
Et viestissä mainitse, mikä nettitikku käytössäsi on, mutta ainakin Huawei tukee kyllä Windows 2000:ta. Todennäköisesti tässä tapauksessa kyse ei olekaan käyttöjärjestelmästä, vaan siitä, että tietokoneellasi on jotain ongelmaa verkkoyhteyksien kanssa, mistä herja ppp-ohjausprotokollasta johtuu.
Jos tietokonetta ei ole kytketty verkkoon vähään aikaan, voi ongelma johtua myös siitä, että käyttöjärjestelmässä ei ole viimeisiä päivityksiä. Tähän tilanteeseen ei auta muu kuin se, että saat tietokoneen kytkettyä esimerkiksi johon kiinteään yhteyteen ja päivität Windowsin ajan tasalle.
Jos et omin avuin saa yhteyttä toimimaan ja tarvitset ulkopuolista apua, Helpson-tukipalvelu tarjoaa apua tietokoneongelmissa sekä puhelimitse, että tarvittaessa kotikäynnein. Helpson-tukipalveluun voit tutustua heidän kotisivuillaan.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Jos tietokonetta ei ole kytketty verkkoon vähään aikaan, voi ongelma johtua myös siitä, että käyttöjärjestelmässä ei ole viimeisiä päivityksiä. Tähän tilanteeseen ei auta muu kuin se, että saat tietokoneen kytkettyä esimerkiksi johon kiinteään yhteyteen ja päivität Windowsin ajan tasalle.
Jos et omin avuin saa yhteyttä toimimaan ja tarvitset ulkopuolista apua, Helpson-tukipalvelu tarjoaa apua tietokoneongelmissa sekä puhelimitse, että tarvittaessa kotikäynnein. Helpson-tukipalveluun voit tutustua heidän kotisivuillaan.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.