Skip to main content
Tilasin liikkuvan laajakaistan huippunopeudella, tuli tänään ja asensin juuri (nettitikkuna ZTE MFE636+ ).

Asennus sujui OK, tikku saa nopeimman "purppuranopeuden", ohjelmaikkunan ikoniviestien mukaan sim-kortti on valmis, data-laite online-tilassa, mutta ongelma on se, että ohjelma ei anna klikata Yhdistä-painiketta, jotta saisin yhteyden Internetiin ja näytön keskellä oleva ikoni kertoo "Ei datayhteyttä".
Olen poistanut ja asentanut ohjelman nyt 2 kertaa, mutta ongelma jatkuu. Käyttiksenä läppärissäni on WinVista.

Osaako kukaan kertoa, mikä mättää?
Jonotin Soneran asiakaspalveluun n. 55 minuuttia pääsemättä koskaan läpi ja annoin periksi. Osaako kukaan antaa vinkkiä vai käytänkö 14 päivän palautusoikeutta ja unohdan koko jutun?

Kiitos etukäteen!
Vikapalveluun voit jättää yhteydenottopyynnön myös Omien sivujen lomakkeella. Salasanan voit tilata lähettämällä liittymästäsi tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Käyttäjätunnus on mokkulaliittymän numero.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Soneran oma tekninen tuki yritti pitkän puhelun aikana saada homman toimimaan, mutta eipä löytänyt kaveri ratkaisua omasta eikä kolleegoiden kokemuksista.
Ei ollut kyse mistään salasanasta, modeemihan pyytää vain PIN-koodin. Yhteydet oli Soneralla kaikki kytketty eikä mitään estoja missään. Tietoturvaestot tietsikassani tarkastettu eikä mitään estoja sielläkään. Ei saanut kone yhteyttä Vistasta, MAC kyllä toimi välittömästi, mutta se ei paljon liikuta, kun ei ole oma kone.

Päätin siis peruuttaa koko homman ja palikat on nyt postissa matkalla takaisin Soneralle.
Kiitos ja näkemiin 😞

Vastaa