Skip to main content
Ongelma on siis seuraava: Yhteys aukeaa aivan normaalisti, mutta hyvin pian avaamisen jälkeen yhteys "jumittuu" kummallisesti. Se ei siis katkea varsinaisesti (ainakaan Mobile Partnerin mukaan), mutta bitti ei liiku enää kumpaankaan suuntaan. Mobile Partnerin nopeusmittarit siis näyttävät nollaa. Tästä yhteys ei enää useimmiten nouse, ellei sitä katkaise kokonaan Mobile Partnerista ja avaa uudelleen (ja tällöinkin yhteys toimii vain hetken ennen uutta jumittumista). Mobile partner myös näyttää useimmiten täysiä signaalipalkkeja, mutta yhteys ei silti pelaa. Lisäksi suurimman osan ajasta yhteys on luvattoman hidas silloinkin kun se edes jotenkuten toimii.

Käytössä siis liikkuva laajakaista, e230-möllikkä ja Mobile partner. Käyttöjärjestelmänä Win7.

Onkohan ongelma nyt sitten mokkulassa/sen ohjelmistossa, Mobile partnerissa, minun omissa asetuksissani/sijainnissa, liittymässä...?
Onkohan nuo täydet palkit 2G:tä vai 3G:tä? Joskus vaihtelu näiden tekniikoiden välillä aiheuttaa harmia, joten voisit kokeilla, auttaisiko kiinteä lukitseminen 3G-verkkoon.
Juu, olen kokeillut noita eri vaihtoehtoja tuolta valikoista, mutta tuo käytön rajoittaminen 3G:hen ei ole auttanut.
Ellei modeemin ajurin ja Mobile Partnerin poistaminen ja uudelleenasentaminen auta, kannattaa olla yhteydessä mobiilin Vikapalveluun joko puhelimitse 0206 90101 > 1 tai Omien sivujen Matkapuhelinliittymän ongelmatilanne - lomakkeella.

Valmistajan mukaan Huawei E230 pitäisi toimia myös Windows 7:n kanssa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa