Mistäköhän mahtaa olla kyse. Eilisen illan jälkeen (tiistai 23.3.) en ole onnistunut luomaan normaalilla tavalla yhteyttä tukiasemaan. Kun avaan Liikkuva laajakaista -ohjelman ja painan yhdistä, ohjelma yrittää aikansa ja antaa seuraavan virheilmoituksen: A connection to the remote computer could not be established, so the port used for this connection was closed. Ohjelman kohdassa service type / palvelun tyyppi on ainoastaan kirjain C ennen verkon 3G-tunnusta. Normaalistihan palvelun tyyppi-kohdassa ainakin itselläni lukee P C (mitä ne sitten tarkoittavatkaan?). Ainoa tapa saada yhteys verkkoon on pakottaa asetuksista ohjelma käyttämään 2g-yhteyttä, jolloin ohjelma hakee verkon uudestaan ja näyttöön tulee P C EDGE, eli se mystinen P:kin löytyy ja yhteys syntyy.
Joskus aikaisemminkin on sattunut tällainen P:n katoamisongelma vastaavin tuloksin, mutta se on ollut hyvin lyhytaikaista ja/tai korjaantunut viimeistään käynnistämällä tietokone uudestaan. Nyt sekään ei auta. Myöskään Liikkuva laajakaista -ohjelman poisto ja uudestaan asentaminen ei korjannut ongelmaa. Mitään muutoksia en ole tehnyt enkä asennellut uusia ohjelmia tietokoneeseeni, eli virhe syntyi ikään kuin itsestään. Käyttöjärjestelmänä on Windows 7 ZTE-päivityksellä, ZTE MF636+ modeemi ja Liikkuva laajakaista Data Teho Plus -liittymä.
Sivu 1 / 1
Jos ongelma jatkuu, apua ongelmaan kysyä matkapuhelinpuolen Vikapalvelusta numerossa 0206 90101 ja valinta 1. Sitä kautta selviää jos vika jää verkkoon.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.