Skip to main content
Mistäköhän mahtaa olla kyse. Eilisen illan jälkeen (tiistai 23.3.) en ole onnistunut luomaan normaalilla tavalla yhteyttä tukiasemaan. Kun avaan Liikkuva laajakaista -ohjelman ja painan yhdistä, ohjelma yrittää aikansa ja antaa seuraavan virheilmoituksen: A connection to the remote computer could not be established, so the port used for this connection was closed. Ohjelman kohdassa service type / palvelun tyyppi on ainoastaan kirjain C ennen verkon 3G-tunnusta. Normaalistihan palvelun tyyppi-kohdassa ainakin itselläni lukee P C (mitä ne sitten tarkoittavatkaan?). Ainoa tapa saada yhteys verkkoon on pakottaa asetuksista ohjelma käyttämään 2g-yhteyttä, jolloin ohjelma hakee verkon uudestaan ja näyttöön tulee P C EDGE, eli se mystinen P:kin löytyy ja yhteys syntyy.

Joskus aikaisemminkin on sattunut tällainen P:n katoamisongelma vastaavin tuloksin, mutta se on ollut hyvin lyhytaikaista ja/tai korjaantunut viimeistään käynnistämällä tietokone uudestaan. Nyt sekään ei auta. Myöskään Liikkuva laajakaista -ohjelman poisto ja uudestaan asentaminen ei korjannut ongelmaa. Mitään muutoksia en ole tehnyt enkä asennellut uusia ohjelmia tietokoneeseeni, eli virhe syntyi ikään kuin itsestään. Käyttöjärjestelmänä on Windows 7 ZTE-päivityksellä, ZTE MF636+ modeemi ja Liikkuva laajakaista Data Teho Plus -liittymä.
Jos ongelma jatkuu, apua ongelmaan kysyä matkapuhelinpuolen Vikapalvelusta numerossa 0206 90101 ja valinta 1. Sitä kautta selviää jos vika jää verkkoon.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa