Ajattelin heittää tässä kysymyksen ilmaan että onko liikkuvan laajakaistan (mokkula/nettitikku) sopimuksen purkaminen mahdollista? Tai siis itseasiassa haluaisin eroon tuosta hitaasta nettitikusta ja olisin halukas vaihtamaan sen soneran vanhaan kunnon lankakaistaan. Onko siis tälläinen tavallaan vaihto mahdollista tuon 14vuorokauden palautus oikeuden ulkopuolella? Jossain vaiheessa sain tietoa asiakaspalvelusta että se olisi mahdollista reklamaation kautta mutta kun taas netin foorumeilla sanotaan soneran reklamaatiota tavattoman hitaaksi ja en haluaisi asian venyvän viikkoja kun tarvitsen kuiten nettiä työni takia. Ja jos se on mahdollista niin millaisia kustannuksia siitä mahdollisesti tullee kuluttajalle?
Sivu 1 / 1
Ainoa keino saada purettua sopimus on ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Jos näin olet jo tehnyt ja sieltä on neuvottu tekemään reklamaatio, ei sopimusta kyllä muuten saa sitten purettua.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Ja kauankohan tässä soneran reklamaatiossa sitten mahdollisesti kestää ja mitenkähän sinne saa yhteyden ?
Vapaamuotoisen reklamaation voi lähettää postitse osoitteeseen:
TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA
Reklamaatioiden käsittelyajasta en tällä hetkellä osaa sanoa tarkemmin, mutta todennäköisesti se on muutamia viikkoja.
Käytännössä kuitenkaan määräaikaisen sopimuksen purkaminen sopimuskauden aikana ei ole mahdollista muuten kuin vikatapauksessa, eli liittymä ei toimi sovitulla nopeudella siellä, missä sitä on ollut tarkoitus käyttää, tai yhteydessä on muuta Sonerasta johtuvaa ongelmaa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA
Reklamaatioiden käsittelyajasta en tällä hetkellä osaa sanoa tarkemmin, mutta todennäköisesti se on muutamia viikkoja.
Käytännössä kuitenkaan määräaikaisen sopimuksen purkaminen sopimuskauden aikana ei ole mahdollista muuten kuin vikatapauksessa, eli liittymä ei toimi sovitulla nopeudella siellä, missä sitä on ollut tarkoitus käyttää, tai yhteydessä on muuta Sonerasta johtuvaa ongelmaa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
"sovitulla nopeudella"?
Tuo termihän Soneran mukaan tarkoittaa nimenomaan kulloistakin saatavilla olevaa nopeutta.
Asiakaspalvelun mukaan esim 10kbit/s gprs yhteys, vaikka ollaankin kartalla keskellä umts2100-aluetta,
on sopimuksen mukaan ok.
Aika hassua että Soneran mainitsema "normaali vaihteluväli 0,4-3,0Mbit/s" ei käytännössä tarkoita mitään, kun "sovittu nopeus" nettitikkutuotteissa ei tarkoita edes sitä että umts2100-alueen keskellä saisi 3G-verkon yhteyden.
"Mikäli yhteydessä on Sonerasta johtuvaa ongelmaa"
Eikös tämä termi tarkoita sitä, että mikäli Sonera ei tuota riittävää kapasiteettia kaikille langattoman laajakaistan käyttäjille esimerkiksi tietyn kaupungin/kaupunginosan alueella, kyseessä on nimenomaan
Sonerasta johtuva ongelma?
Tuo termihän Soneran mukaan tarkoittaa nimenomaan kulloistakin saatavilla olevaa nopeutta.
Asiakaspalvelun mukaan esim 10kbit/s gprs yhteys, vaikka ollaankin kartalla keskellä umts2100-aluetta,
on sopimuksen mukaan ok.
Aika hassua että Soneran mainitsema "normaali vaihteluväli 0,4-3,0Mbit/s" ei käytännössä tarkoita mitään, kun "sovittu nopeus" nettitikkutuotteissa ei tarkoita edes sitä että umts2100-alueen keskellä saisi 3G-verkon yhteyden.
"Mikäli yhteydessä on Sonerasta johtuvaa ongelmaa"
Eikös tämä termi tarkoita sitä, että mikäli Sonera ei tuota riittävää kapasiteettia kaikille langattoman laajakaistan käyttäjille esimerkiksi tietyn kaupungin/kaupunginosan alueella, kyseessä on nimenomaan
Sonerasta johtuva ongelma?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.