Skip to main content

Liikuvan laajakaistan surkea nopeus 3g ja 4g:n toimimattomuu

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 1 katselukerta

Olemme ostaneet soneran liikkuvan laajakaistan koska langallinen liittymä lakkautettii täältä kokonaan.
Ensimmäiset pari viikkoa (kun oli vielä kokeilu aika) tämä kyseinen netti toimi hyvin 10mbs nopeudella. Nyt lautasnopeus on romahtanut 0.3mbs:ään. Mitään sillä netillä ei voi enää tehdä. Pelaaminen on mahdotonta koska pingi menee yli 2500. Minuutin pituisten videoiden pitää antaa ladata yli 5 minuuttia että voi katsoa siitä edes puolet. Käytössä on laajakaistan mukana tullut Huawei E5776s mobile wifi. Olen testannut käyttää sitä usb:n kautta ja langattomasti mutta se ei vaikuta nopeuteen. Vanha langallinen netin nopeus oli 2mbs ja sillä pärjäsi tarpeeksi hyvin, koska pingi ei noussut pelatessa yli sataan.

[u:1jnaqlhj]Yhteys on pakotettu huaweissa 3g tilaan.[/u:1jnaqlhj] Ja olen ainut kuka on yhdistynyt tuohon.

Ja vielä tuosta 4g:stä. Tämän mukaan http://www.sonera.fi/asiakastuki/verkko ... vuuskartta 4g:n pitäisi toimia kaakkois-suomessa, mutta venäjän tilanteen takia ei se siellä toimi. On testattu eikä toimi. Onko tuollainen mainostaminen edes laillista?

Nyt tahtoisin ratkaisua näin surkeaan nettiyhteyteen.
Soneran nettiyhteys testi ei edes toimi http://i.snag.gy/XwpzS.jpg
Speedtestin yhteys: http://www.speedtest.net/result/2757052016.png

Viime kuussa ja tämän kuun alussa on tullut ladattua vain noin 170gigan edestä. Ei meillä pitäisi mitään kuukausi rajoitusta olla tuossa latausmäärässä.

12 kommenttia

  • June 7, 2013
Hei lori!

Kävisitkö lisäämässä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voimme tällöin tutkia asiaa tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.

  • June 7, 2013
Nico kirjoitti:
Hei lori!

Kävisitkö lisäämässä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voimme tällöin tutkia asiaa tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.

Ei ole vielä tullut laskua niin mistä se asiakasnumero löytyisi?

  • June 7, 2013
lori: Voit lisätä myös tuon kyseessä olevan liittymän puhelinnumeron ilman ensimmäistä nollaa tuohon mainitsemaani kohtaan.

Tuon puhelinnumeron löydät esimerkiksi liittymän sopimuspapereista.

  • June 7, 2013
Nico kirjoitti:
lori: Voit lisätä myös tuon kyseessä olevan liittymän puhelinnumeron ilman ensimmäistä nollaa tuohon mainitsemaani kohtaan.

Tuon puhelinnumeron löydät esimerkiksi liittymän sopimuspapereista.

lisätty

  • June 8, 2013
Noh? Alkaako sen netin kanssa tapahtua mitään? Ei kehtaisi montaa viikkoa tälläisellä hitaalla netillä tehdä töitä.

  • June 10, 2013
Noh? Alkaako sen netin kanssa tapahtua mitään? Ei kehtaisi montaa viikkoa tälläisellä hitaalla netillä tehdä töitä.


Emme löytäneet liittymältäsi mitään mikä suoraan voisi aiheuttaa kertomasi kaltaisen hitauden. Onkohan yhteytesi nopeudet tällä hetkellä mitkä? Kerroit että olit lukinnut yhteyden 3G verkoon, onkohan minkälaiset signaalin voimakkuudet 3G verkossa?

Tätä täytyisi tutkia tarkemmin nyt, että mikä aiheuttaa hitauden, ei kuullosta normaalilta ollenkaan. Voisitko lisätä yhteysnumerosi (puhelinnumerosi) profiiliin niin voimme laittaa tästä selvityspyynnön eteenpäin.

//VesaN

  • June 10, 2013
Nopeus on maksimillaan se 0.35mbs , että epäilen vahvasti jonkunlaista lukitusta. Tuo huawein laite sanoo että 3g:llä on täydet tolpat (5/5) Netin nopeus on testattu aamusta yömyöhään. Mihin sen puhelinnumeron voi lisätä?

Soneralta tuli tuohon liittymään joku tietoturva viesti. Eikai se voi hidastaa yhteyttä? Ei ole vielä käytössä koska kaikilla koneilla on jo toimiva virusturva

  • June 13, 2013
Joo kiitos nyt tämä netti toimii 10mbitin nopeudella. Vika taisi olla siella puhelinmastossa. Kiitoksia korjauksesta! :)

  • June 13, 2013
Hei lori,

Erittäin mukava kuulla että nyt toimii!

Oikein hyvää kesää sinne!

//VesaN

  • June 13, 2013
Hyvää kesää teille soneran työntekijöillekkin!

  • August 11, 2013
Nyt on sama ongelma taas

  • August 12, 2013
Hei lori,

pahoittelen uusiutuneita ongelmia Liikkuva Laajakaista -liittymäsi toiminnassa. Liittymästäsi on nyt tehty vikailmoitus. Verkonhallintamme asiantuntijat tutkivat tilanteen ja Soneralta otetaan puhelimitse yhteyttä heti kun asiaan on saatu selvyyttä.


Ystävällisin terveisin

Tapani V