Skip to main content
Hei

Tapahtuipa seuraavaa:

Lapsellani käytössä oleva Sonera Easy prepaid liittymä ilmoitti toukokuussa että saldo on vähissä ja liittymän voimassaoloaikakin loppuu 6.6.2014.

Toukokuun lopulla latasin liittymään saldoa 10e, mitään automaattiviestiä latauksen onnistumisesta tai onnistumattomuudesta ei tullut. EASY SALDO -kysely kuitenkin kertoi että saldo oli lisääntynyt oikein, mutta voimassaoloaika ei ollut muuttunut. Tässä kohtaa tein tietysti itse virheen, kun oletin että kyseessä on oltava joku tilapäinen häiriö ja unohdin koko asian.

Vaan sitten tuli 8.6. ja huomio että liittymä on sulkeutunut.

Soitin asiakaspalveluun, sieltä todettiin että näin on käynyt, ja virhe on ollut Soneran järjestelmässä. Mitään ei kuitenkaan ole tehtävissä, kun prepaid on sulkeutunut niin prepaid on sulkeutunut.

Jatkoselvittelyn jälkeen luvattiin että tuo liittymä voidaan vielä avata normaaliksi laskutusliittymäksi, mutta ei prepaid. Tämä ei käy, liittymä on pre-paid hyvästä syystä.

Asiakaspalvelun puolelta luvattiin olla vielä yhteydessä mutta mitään ei ole kuulunut. Siksi viesti myös tänne, ennenkuin liittymä (ja numero) karkaa käsistä lopullisesti.
Hei kapakka !

Lisääthän tänne asetuksiin liittymänumeron ilman ensimmäistä nollaa (numero ei näy muille käyttäjille), niin katsellaan sitten tarkemmin miten saataisiin liittymä uudelleen aktiiviseksi.
KatjaN kirjoitti:
Hei kapakka !

Lisääthän tänne asetuksiin liittymänumeron ilman ensimmäistä nollaa (numero ei näy muille käyttäjille), niin katsellaan sitten tarkemmin miten saataisiin liittymä uudelleen aktiiviseksi.


Lisätty kohtaan "asiakasnumero".
Hei kapakka,

tarkistelin liittymäsi tilannetta ja tosiaan se oli irtisanoutunut ennen aikojaan. Ilmeisesti liittymässä ei ollut tämä tieto meidän järjestelmään valunut oikein. Avasin tämän liittymän nyt uudelleen käyttöösi. Nyt pitäisi ottaa siitä soitto ulospäin, niin saisin ladattua täältä käsin tuon puheajan, minkä olit ladannut tähän toukokuun lopussa.
Pia_ kirjoitti:
Hei kapakka,

tarkistelin liittymäsi tilannetta ja tosiaan se oli irtisanoutunut ennen aikojaan. Ilmeisesti liittymässä ei ollut tämä tieto meidän järjestelmään valunut oikein. Avasin tämän liittymän nyt uudelleen käyttöösi. Nyt pitäisi ottaa siitä soitto ulospäin, niin saisin ladattua täältä käsin tuon puheajan, minkä olit ladannut tähän toukokuun lopussa.


Kiitos. Ei vielä kuitenkaan toimi. Puhelin sanoo vain "ei rekisteröity verkkoon.", niin soittokaan ei onnistu. Kokeiltu käynnistää puhelinta uudelleen, ei vaikutusta.
kapakka kirjoitti:
[quote="Pia_":2jwm7d5b]Hei kapakka,

tarkistelin liittymäsi tilannetta ja tosiaan se oli irtisanoutunut ennen aikojaan. Ilmeisesti liittymässä ei ollut tämä tieto meidän järjestelmään valunut oikein. Avasin tämän liittymän nyt uudelleen käyttöösi. Nyt pitäisi ottaa siitä soitto ulospäin, niin saisin ladattua täältä käsin tuon puheajan, minkä olit ladannut tähän toukokuun lopussa.


Kiitos. Ei vielä kuitenkaan toimi. Puhelin sanoo vain "ei rekisteröity verkkoon.", niin soittokaan ei onnistu. Kokeiltu käynnistää puhelinta uudelleen, ei vaikutusta.[/quote:2jwm7d5b]

Näköjään piti vain olla kärsivällisempi, nyt ulossoitto onnistui.
Hei kapakka,

lisäsin tuon lataamanne saldon liittymälle. Mukavaa juhannuksen odottelua sinne teille 🙂
Kiitos, ja hyvä että asia lopulta hoitui oikealle tolalleen.

Välitäthän terveiset myös (sinänsä ihan hyvin palvelleeseen) puhelinasiakaspalveluun, koska sieltä sain vain vastauksen "tälle ei ole mitään tehtävissä". Kiitos.
Hei kapakka,

harmi etteivät kaikki ole olleet tietoisia meidän verkossa olevista vioista. Laitoin palautetta tästä asiasta eteenpäin.
Hei!
Liityn tähän keskusteluun kysyäkseni, onko minulle kenties käynyt samalla tavalla kuin alkuperäiselle kysyjälle. Latasin 16.6. verkkopankin kautta 10 € Prepaid-liittymään, jonka muistaakseni piti olla toiminnassa 22.6. asti, joten latauksen olisi pitänyt ehtiä perille ennen tuota. Liittymä on iäkkään sukulaiseni käytössä eri paikkakunnalla, joten en pysty tarkistamaan, minkälainen viesti on tullut, eikä hän heikkonäköisenä pysty lukemaan tekstiviestejä. Kun nyt yritän soittaa numeroon, kuuluu "numero ei ole käytössä".

Voitteko ystävällisesti tarkistaa liittymän tilanteen? Liittymänumero on asiakastiedoissani ilman alkunollaa.

Kiitos!
Hei m_n_elektra!

Katsoin asiakasnumeron kohdalla oleella puhelinnumerolla, että liittymä on irtisanoutunut 23.6.2014.

Liittymä irtisanoutuu automaattisesti, jos käyttöönotosta tai viimeisimmästä latauksesta on kulunut 12 kk. Irtisanoutunutta liittymää ei saa avattua uudelleen.
Ok, kiitos viestistä, ymmärrän, että liittymä sulkeutuu, jos ei sitä ladata.

Mutta viimeisin lataus oli 16.6.2014, miksi liittymä sulkeutui 23.6. latauksesta huolimatta?
Hei m_n_elektra!

Tässä on ilmeisesti tapahtunut harmillinen tilanne ja littymä on irtisanoutunut, vaikka lataus on tehty hyvissä ajoin.

Liittymä voidaan kyllä avata poikkeuksellisesti uudelleen, mikäli näin haluat. Avaamisen jälkeen liittymästä tulee soittaa yksi puhelu esimerkiksi Soneran maksuttomaan testinumeroon 10068, jotta liittymä avautuu uudelleen Sonera Prepaid -liittymänä.
Hei Tapani V,

kiitos paljon, hienoa olisi jos tuo onnistuisi. Puhelimessa on nyt virta päällä, kortti sisällä ja se yrittää "verkon hakua". Soitan tuohon testinumeroon, mikäli linja avautuu.

Kiitos!
Kyselen vielä, onnistuuko tuo Tapani V:n lupailema uudelleen avaus? Soitto testinumeroon ei onnistu.
Hei m_n_elektra!

Nyt on kyseinen Sonera Prepaid -liittymä avattu. Seuraavaksi puhelin tulee sammuttaa ja avata hetken kuluttua uudelleen. Kun puhelin on avautunut, voit soittaa maksuttomaan testinumeroon 10068, jolloin liittymä avautuu nimen omaan Prepaid-liittymänä.

Vastaathan täällä Palstalla, onnistuiko testisoitto. Katson tämän jälkeen myös liittymän Saldon kohdilleen, jotta asiasta ei tule sinulle rahallista tappiota.
Testinumeroon soitto ei valitettavasti onnistu,kuuluu tiedote: "Liittymästäsi ei voi valitettavasti soittaa valitsemaasi numeroon".
Hei m_n_elektra!

Nyt on vaikea varmuudella sanoa, miksi testinumeroon soittaminen ei onnistu. Liittymä on kuitenkin aktivoitunut Sonera Prepaid -liittymänä. Laitoin liittymän Saldon kohdilleen ja lisäsin hieman ylimääräistä Soneran piikkiin tapahtuneen epäselvyyden johdosta.

Voiko liittymästä soittaa muihin numeroihin ja tulevatko liittymään soitetut puhelut perille? Toimivatko tekstiviestit normaalisti? Tässä voisi vielä kokeilla sammuttaa puhelin vähäksi aikaa ja testata toimivuutta uudelleen.
Hei Tapani V,

Kyllä vain, muihin numeroihin voi soittaa ja lähettää viestejä ja samoin voi vastaanottaa puheluja ja viestejä normaalisti, vain tuo testinumero ei onnistu puhelimen sulkemisen ja avaamisen jälkeenkään.

Mutta suuri kiitos uudelleen avaamisesta ja saldon liittämisestä, todella hienosti tehty!
Hei m_n_elektra!

Hieno homma, että liittymä toimii nyt normaalisti. Olisikohan tuossa meidän testinumerossamme jotakin häiriötä. Testasin itsekin ja minun puhelimellani pääsi kuitenkin soittamaan testinumeroon. Aika outo tilanne. Pääasia on kuitenkin, että liittymässä toimivat muut puhelut ja tekstiviestit.

Aurinkoista kesän jatkoa!
Hei

Joudunpa vielä palaamaan tähän, koska tuo saldon siirto ei ole tapahtunutkaan ainakaan kokonaan.

Puhelimeen on ladattu 29.5. 10e, jonka jälkeen saldo oli 11,93e + etusaldo 8,00e (tästä löytyy vahvistusviesti). Sen jälkeen puhelimella ei ole soitettu juuri lainkaan ennen pimenemistään. Kun liittymä avautui 16.6., oli saldoa 7e ja etusaldoa 9,51e.

Mihinkähän loput katosivat? Eihän tuossa isosta rahasta ole kyse, mutta periaate kumminkin.
Hei kapakka!

Kiitos viestistäsi. On vaikea varmuudella sanoa, miksi liittymäsi saldossa on eroavaisuuksia. Liittymäsi saldoon on nyt poikkeuksellisesti lisätty 10 euroa tapahtuneen johdosta.

Aurinkoista kesän jatkoa!

Vastaa