Koko sopimusajan netti ei ole toiminut täydellä nopeudella, heitellyt 9-11M välillä, vaikka sisään pitäisi tulla 24. En aio maksaa vastaavasta, vika ei varmasti ole omissa laitteissani ja tuskin Sonerassakaan ellei joku ole tehnyt isohkoa erhettä, itse veikkaisin Netikkaa (eikös Sonera kulje Netikan kautta Seinäjoella?). Toiminnan puolesta pitäisi toimia, ystävälläni muutaman sadan metrin päässä on Netikan ulkopuolinen yhteys myös ja toimii ilman ongelmia. Toivoisin, että ongelma saataisiin mahdollisimman pian hoidettua ja rahoille vihdoin saataisiin vastinetta tai annetaan mahdollisuus peruuttaa sopimus, senhän pitäisi olla määräaikainen mutta oletettavasti korjaamattomissa vikatilanteissa purkumahdollisuuksia pitäisi olla.
Kiitos.
Sivu 1 / 1
ADSL-liittymäsi käyttää toiselta operaattorlta vuokrattua puhelinverkon osuutta. Tämä on yleinen käytäntö eli ADSL-operaattori vuokraa linjan käyttöönsä paikalliselta puhelinoperaattorilta. Käytäntö ei näy asiakkaalle mitenkään, koska kaikki liittymän asiointi hoidetaan laajakaistaoperaattorin kanssa.
ADSL-liittymässäsi on tällä hetkellä modeemi verkossa kaistaleveydellä, joka vastaa noin 19/1 Mbit/s nopeuksia. Koska liikenne ADSL-modeemin ja -keskittimen välillä ei lyhyen otoksen perusteella virheile, pitäisi latausnopeuden olla suurempi kuin mainitsemasi 9-11 Mbit/s. Tämä arvio perustuu puhtaasti ADSL-yhteyden tilaan nyt.
Tästä liittymästä ei mielestäni hidastelun takia kannata vikailmoitusta tehdä, koska ADSL-yhteys on hyvä ja nopeudet ovat ADSL-palvelukuvauksen mukaiset, vaikka nopeusluokan 24/1M maksimiarvoista jäävätkin.
Miten olet kertomasi 11 Mbit/s maksiminopeuden mitannut ja oletko varma ettei liittymän kautta ole ollut mittauksen aikana muuta liikennettä?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
ADSL-liittymässäsi on tällä hetkellä modeemi verkossa kaistaleveydellä, joka vastaa noin 19/1 Mbit/s nopeuksia. Koska liikenne ADSL-modeemin ja -keskittimen välillä ei lyhyen otoksen perusteella virheile, pitäisi latausnopeuden olla suurempi kuin mainitsemasi 9-11 Mbit/s. Tämä arvio perustuu puhtaasti ADSL-yhteyden tilaan nyt.
Tästä liittymästä ei mielestäni hidastelun takia kannata vikailmoitusta tehdä, koska ADSL-yhteys on hyvä ja nopeudet ovat ADSL-palvelukuvauksen mukaiset, vaikka nopeusluokan 24/1M maksimiarvoista jäävätkin.
Miten olet kertomasi 11 Mbit/s maksiminopeuden mitannut ja oletko varma ettei liittymän kautta ole ollut mittauksen aikana muuta liikennettä?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kyllä olemme tarkistaneet kaiken, muuta liikennettä ei ole ja kaiken pitäisi muutenkin olla kunnossa. Boksin asetuksia ollaan myös muutettu niin miljoonaan otteeseen, eilen saatiin mitattua jopa huimat 14M mikä oli lievä parannus, jää silti vajaaksi.
Kuten Tapio jo mainitsikin, tästä liittymästä ei hidastelun takia kannata vikailmoitusta tehdä, koska ADSL-yhteys on hyvä ja nopeudet ovat ADSL-palvelukuvauksen mukaiset. Kuvauksessa mainitaan, että
liittymän nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta pääsääntöisesti vähintään kolmasosa tästä nopeudesta.
T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
liittymän nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta pääsääntöisesti vähintään kolmasosa tästä nopeudesta.
T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Johtuu muuten purkista. Testattiin yhteyttä Intenolla ja toimi 100% paremmin. Zyxelistä on pelkkää riesaa ollut ennenkin, joten kannttaisi varmaan heivata ne mäkeen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.