Skip to main content

Liittymällä pääsee vain Soneran nettisivuille

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei,

uudessa kämpässä ollut nyt pari viikkoa soneran 10-meganen valokuitu-ADSL -liittymä. Pari päivää sitten netti meni 'poikki', tätä ennen kaikki toimi loistavasti. Tilanne on siis se, että kun avaan selaimen niin sivu ohjautuu Soneran "Tervetuloa Sonera Laajakaista rekisteröitymissivulle. Ole hyvä ja paina Jatka-näppäintä aloittaaksesi." -sivulle. (https://www4.sonera.fi/ssa/web/ssa). Tästä kun painaa jatka, niin tapahtuu hetken mietintää, jonka jälkeen sivu sanoo että "liittymä on avattu". Tämän jälkeen voin surffailla soneran kotisivuilla (ainakin aika laajalle), mutta mikään ulkopuolinen linkki ei toimi. Modeemissa palaa vihreänä internet-valo ja keltaisena DSL-valo, kuten kuuluukin. Nettiä on nyt testattu usealla eri tietokoneella, käyttöjärjestelmällä, selaimella ja modeemilla, kaikki on resetoitu ja buutattu. Mistä apu?

Speksit:
-Modeemi: Zyxel P-870HN-51b
-Liittymä: Sonera Laajakaista Valokuitu 10M/10M
-Kokeillut selaimet: Firefox, Chrome, IE(hyi!)
-Kokeillut käyttikset: Windows 7, Ubuntu 10.04, Android

Mitä on tehty:
-Kaikki on uudelleenkäynnistetty.
-Modeemi on resetoitu.
-Modeemia on vaihdettu.
-Konetta on vaihdettu.
-Modeemin asetuksia on räplätty niin paljon kuin osaaminen antaa periksi. (Oon tökänny kaikeen mihin osasin tuon bridged-asetuksen, VPI ja VCI on kait oikein. Noita RFC- ja modulointiasetuksia en löytänyt. Toisaalta kone pääsee soneran sivuille, että jollain tavalla mä teille asti pääsen.)
-Soneran internet apuri on asennettu. Sanoi että internet ei toimi.
-Tuskaan, murheeseen ja itkunsekaiseen raivoon on reagoitu polttamalla tupakkaa ja syömällä suklaata.

4 kommenttia

  • January 27, 2013
Jos liittymällä pääsee kuitenkin http://www.sonera.fi, vika ei laitteissasi, vaan Soneran tilaajahallinnassa. Joudut tekemään vikailmoituksen Soneralle.

  • January 27, 2013
irritus kirjoitti:
Jos liittymällä pääsee kuitenkin http://www.sonera.fi, vika ei laitteissasi, vaan Soneran tilaajahallinnassa. Joudut tekemään vikailmoituksen Soneralle.


Hyvä tietää, arastelen aina tuota vikailmoituksen tekoa kun pelottelevat laskulla. :)

  • January 28, 2013
Hei Akei,

Liittymän asetuksissa oli tosiaan häikkää ja tästä syystä ohjautui rekisteröintisivulle. Ohjaukset ovat nyt korjattu ja yhteyden pitäisi toimia. Testaathan että yhteys toimii nyt.

  • January 28, 2013
Nyt toimii taas, kiitos paljon :). Tuon tekemäni vikailmoituksen voi poistaa jos se teidän päästä onnistuu.