Tilasin netin pari viikkoa sitten, tänään kävi sovitusti MPY:n asentaja katsomassa onko laitteet kunnossa; kyllä oli. Haluan vain tietää että joudunko nyt todellakin odottamaan yli viikonlopun että saisin teiltä netin käyttöön? Tekemistä kuitenkin olisi ja tämä kännykkänetti ei auta asiaa ollenkaan!
Terv. Jukka
Sivu 1 / 1
Yleensä kyllä asentaja käy asunnolla vasta sen jälkeen kun tarvittavat kytkennät talojakamossa ja/tai keskuksella on tehty. Sanoiko asentaja asennuksesta mitään muuta, vai varmistiko hän ainoastaan että omat laitteesi ovat kunnossa?
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Siis kyseessä oli mikkelin puhelinyhdistyksen asentaja, hän sanoi että heidän puolestaan linjat on kunnossa ja nyt pitää odotella soneran laittoa. Kävin paikallisessa sonera-liikkeessä kysymässä asiaa, soittelivat aspaan jos kerrottiin että menee sen ja sen verran. Onko tosiaan niin että niin kauan menee? Että joutuisi ensi viikolle odotella?
Jos asiaa on kysytty ja selvitetetty jo asiakaspalvelumme puolelta, kerrottu toimitusajan arvio pitää paikkaansa. Asiaan vaikuttaa todennäköisesti myös se, että liittymien asennustöitä ei tehdä viikonloppuisin tai pyhäpäivinä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kauan tässä kytkemisessä yleensä sitten menee? Ei nimittäin vieläkään näytä modeemi sanovan muuta kuin että hakee yhteyttä ja modeemin toimivuudesta olen kyllä satavarma.
Ja joudunko siltikin maksamaan laskussa siitä ajasta mitä netti ei ole toiminut? esim. jos netti lähtisi mahdollisesti viikon päästä toimimaan, niin joudunko maksamaan kuukaudesta missä 3vko netti ei ole toiminut?
Laajakaistaliittymissämme on päiväkohtainen laskutus, joten laskutus alkaa vasta kytkentää seuraavasta päivästä.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Hei! Nyt tuli soneralta postissa kirje että netti on kytketty jne. mutta mitäs kun Telewellin EA510 v4 ei ota vain yhteyttä? VPI ja VCI on laitettu 0/33 mutta eipä tämä näytä auttavan?
Jos modeemin DSL-valo ei ala laitteiden kytkennän jälkeen palamaan, testaa modeemin kytkemistä puhelinlinjaan toisen puhelinpistorasian kautta, jos asunnossa on useampi pistorasia. Kytke modeemi puhelinpistorasiaan mahdollisimman lyhyellä puhelinjohdolla ilman jatkojohtoja tai välikappaleita.
Löydät lisäohjeita yhteyden käyttöönottoon ADSL-liittymän käyttöönotto -ohjeestamme. Ohjeen lopussa on myös linkki ongelmatilanneohjeisiin, jotka kannattaa käydä läpi, jos yhteys ei lähde toimimaan.
Jos ongelma ei kuitenkaan selviä ohjeiden toimenpiteiden avulla, asiasta kannattaa jättää vikailmoitus vikapalvelumme 0206 90101 (pvm/mpm).
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Löydät lisäohjeita yhteyden käyttöönottoon ADSL-liittymän käyttöönotto -ohjeestamme. Ohjeen lopussa on myös linkki ongelmatilanneohjeisiin, jotka kannattaa käydä läpi, jos yhteys ei lähde toimimaan.
Jos ongelma ei kuitenkaan selviä ohjeiden toimenpiteiden avulla, asiasta kannattaa jättää vikailmoitus vikapalvelumme 0206 90101 (pvm/mpm).
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vielä semmoinen kysymys; Pitääkö modeemin asetuksille muuta tehdä kuin laittaa tuo VPI ja VCI-arvot 0/33 kuten paperissa on sanottu?
Modeemiin määritettävät asetukset löytyvät Ohjeet ja Vinkit -sivultamme. Jos modeemi ei nouse ollenkaan linjalle, on vika todennäköisesti modeemissa, puhelinjohdossa tai verkossa, eikä modeemin asetuksissa.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Hei!
Asetukset tosiaan on laitettu telewelliin kuten noissa ohjeissa on, testattu on lyhyemmällä ja pidemmällä puhelinpiuhalla, valitettavasti asunnossa on vain yksi puhelinpistoke mutta tämä on kyllä toiminut edellisellä asiakkaalla! Pitääkö minun siis vain soitella teidän aspaan ja kysellä sieltä mitä pitäisi tehdä? Ja tosiaan modeemi on toiminut edellisellä liittymällä aivan mainiosti.
Kiittäen Jukka
Asetukset tosiaan on laitettu telewelliin kuten noissa ohjeissa on, testattu on lyhyemmällä ja pidemmällä puhelinpiuhalla, valitettavasti asunnossa on vain yksi puhelinpistoke mutta tämä on kyllä toiminut edellisellä asiakkaalla! Pitääkö minun siis vain soitella teidän aspaan ja kysellä sieltä mitä pitäisi tehdä? Ja tosiaan modeemi on toiminut edellisellä liittymällä aivan mainiosti.
Kiittäen Jukka
Jos modeemi ja puhelinjohto ovat toimiviksi todettuja, eikä yhteys lähde toimimaan, ei kotikonstein juuri muuta pysty tekemään. Kannattaa tehdä liittymästä vikailmoitus Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
Suosittelen kuitenkin varmuuden vuoksi testaamaan yhteyttä vielä esim. tuttavan modeemilla ennen vikailmoituksen jättämistä.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Suosittelen kuitenkin varmuuden vuoksi testaamaan yhteyttä vielä esim. tuttavan modeemilla ennen vikailmoituksen jättämistä.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Hei taas kerran!
Tuli viime torstaina sitten soiteltua vikapalveluun ja sieltä sanoivatte että laittaa asentajalle käskyn tulla tänne, tosiaan vieläkään ei ole kuulunut pihaustakaan koko asentajasta. Kauan tässä joutuu odottelemaan että asentaja tulisi laittelemaan netin kuntoon. Kohta alkaa kuitenkin tulla ensimmäinen lasku netistä joka ei ole sekuntiakaan toiminut. Ja mikä yritys näitä asennuksia täällä Mikkelissä hoitaa? Jotta voisin heille suoraan soitella kun soneran aspa on vähän pihalla kuten torstaina sain kuulla.
Kiittäen Jukka
ps. Jos netti ei ole toiminu sekuntiakaan ja ensimmäinen lasku tulee, onko minun maksettava se? Minusta ainakin se olisi kovin kohtuutonta
Tuli viime torstaina sitten soiteltua vikapalveluun ja sieltä sanoivatte että laittaa asentajalle käskyn tulla tänne, tosiaan vieläkään ei ole kuulunut pihaustakaan koko asentajasta. Kauan tässä joutuu odottelemaan että asentaja tulisi laittelemaan netin kuntoon. Kohta alkaa kuitenkin tulla ensimmäinen lasku netistä joka ei ole sekuntiakaan toiminut. Ja mikä yritys näitä asennuksia täällä Mikkelissä hoitaa? Jotta voisin heille suoraan soitella kun soneran aspa on vähän pihalla kuten torstaina sain kuulla.
Kiittäen Jukka
ps. Jos netti ei ole toiminu sekuntiakaan ja ensimmäinen lasku tulee, onko minun maksettava se? Minusta ainakin se olisi kovin kohtuutonta
Kun Sonera Laajakaistayhteytesi on saatu toimintakuntoon, ja mikäli ongelma oli liittymän toimituksessa, voit ottaa Sonera Laajakaistaliittymän toimituksen viivästymisen osalta yhteyttä Soneran asiakaspalveluun.
Yhteyden asiakaspalveluun saat esimerkiksi lähettämällä asiasta Palvelupyynnön Soneran Omien Sivujen kautta.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Yhteyden asiakaspalveluun saat esimerkiksi lähettämällä asiasta Palvelupyynnön Soneran Omien Sivujen kautta.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Siis kun laajakaistaa ei ole missään kohtaan saatu edes toimintakuntoon? Modeemit yms. toimii mutta vika on jossakin muualla kuin asunnossani, soneralta tosiaan sanoivat että laittavat jonkun asentajan tänne? Mutta eipä ole kuulunut koko asentajasta mitään? Mitä se auttaa että soitan soneran aspaan ja kyselen koska asentaja tulee jos asentaja ei ole soneran oma?
Eli kysymykseni uudestaa;
1. Kauan tässä joutuu odottelemaan että asentaja tulisi laittelemaan netin kuntoon?
2. Jos netti ei ole toiminut sekuntiakaan ja ensimmäinen lasku tulee, onko minun maksettava se?
3. Mikä lafka näitä korjailee täällä Mikkelissä?
Eli kysymykseni uudestaa;
1. Kauan tässä joutuu odottelemaan että asentaja tulisi laittelemaan netin kuntoon?
2. Jos netti ei ole toiminut sekuntiakaan ja ensimmäinen lasku tulee, onko minun maksettava se?
3. Mikä lafka näitä korjailee täällä Mikkelissä?
Koska kyseessä on yksittäisen liittymän käyttöönottoon liittyvä ongelma, tulisi sinun ottaa yhteyttä Soneran Vikapalveluun, jotta saat ajankohtaista tietoa ongelman tutkinnan tilasta.
Sitten kun liittymä on toimintakunnossa, voit ottaa yhteyttä Soneran asiakaspalveluun toimituksen viivästymiseen liittyen. Tällöin tiedetään mistä liittymän toimituksen viivästyminen johtui ja kauanko toimitus viivästyi. Näiden asioiden perusteella voidaan tarkistaa myös mahdolliset Sonera Laajakaistaliittymän laskutukseen liittyvät hyvitykset.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Sitten kun liittymä on toimintakunnossa, voit ottaa yhteyttä Soneran asiakaspalveluun toimituksen viivästymiseen liittyen. Tällöin tiedetään mistä liittymän toimituksen viivästyminen johtui ja kauanko toimitus viivästyi. Näiden asioiden perusteella voidaan tarkistaa myös mahdolliset Sonera Laajakaistaliittymän laskutukseen liittyvät hyvitykset.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.